Uklad chlodzenia....

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Borygo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:40
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Post autor: Borygo » pn lip 26, 2010 16:40

Mam VW T3 1.6.D 8-zawowrowy 1984r prod.
Wskazowka temperatury pokazuje polowe czyli stoi pionowo, czyli jest ok.
Stan plynu jest caly czas taki sam podczas odkreconego korka jak zlapie temperature normalno to sie pomalutku wylewa ale to moim zdaniem tez normalne...



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn lip 26, 2010 16:42

Borygo, załóz wszystkie węze.. odkrec ten odpowietznik na nagrzenicy ( powinien byc od strony silnika , pod maską... chyba ze tam w srodku jakies są jeszcze.. , T3 nie rozbierałem jeszcze :D )
wlej płyn do zbiorniczka, az przez odpowietrznik poleci płyn.. zakrec odpowietrznik , skontroluj stan płynu ( lepiej rób to na zimnym silniku :) stan na MIN ) odpal auto , włacz ogrzewanie na max, i lookaj na wskazówke..
jak będzie połowa stanu to powinno wszsytko byc odpwietrzone ..


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Borygo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:40
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Post autor: Borygo » pn lip 26, 2010 16:43

Tak GUTI krecilem ale nic nie reagowal w tym rzecz a ten ktory wyslales mi na obrazku jest inny przede wszystkim jest podluzny a ja mam kwadratowy, z reszta nie istotne jaki jest.Bawilem sie nim i nie reagowalo na plyn wyciekajacy.
Potem odkrecilem zacisk i zdjalem rure wodna przed tym odpowietrznikiem i plyn zaczal wydostawac sie tylko po dodaniu gazu i to tez malutkim ciurkiem jak puscilem gaz to przestal leciec plyn;/



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn lip 26, 2010 16:44

Borygo pisze:Stan plynu jest caly czas taki sam podczas odkreconego korka jak zlapie temperature normalno to sie pomalutku wylewa ale to moim zdaniem tez normalne...
to ze sie wylewa to ok.. , ale widzisz, jakbys miał wentylator właczany normalnie a nie elektrycznie :) to wiedziałbys kiedy juz jest na maxa otwarty układ ...



masz jedne odpowietrznik ? tylko w kabinie ??
odkrec go delikatnie i słuchaj czy nie syczy z niego.. czy nie uchodzi powietrze, jak sie pojawi płyn , zakręc odpowietrznik i sprawdz poziom płynu


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Borygo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:40
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Post autor: Borygo » pn lip 26, 2010 16:46

Tk tez probowalem tylko jak juz pisalem odkrecajac nawet rure wodna przy samej nagrzewnicy jedna lub druga to strasznie slabo zaczela wygostawiac sie woda a pozniej plyn chlodniczy jak dodalem gazu to troche szybciej ale nie caloscia rurki strasznie pomalutku i tutaj stanalem....



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn lip 26, 2010 16:49

Borygo pisze:Tk tez probowalem tylko jak juz pisalem odkrecajac nawet rure wodna przy samej nagrzewnicy jedna lub druga to strasznie slabo zaczela wygostawiac sie woda a pozniej plyn chlodniczy jak dodalem gazu to troche szybciej ale nie caloscia rurki strasznie pomalutku i tutaj stanalem....
no a jak zostawiłes odpowietrznik odkręcony , to co działo sie zpłynem w zbiorniczku ? wylatywał ? jak długo czekałes ? moze musisz poczekac troszke ... nic nie syczalo z tego odpwietrznika ?


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Borygo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:40
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Post autor: Borygo » pn lip 26, 2010 16:49

GUTI posluchaj jest problem z tym poniewaz nie syczy i nie wydobywa sie plyn ani powietrze.Jezeli dodam gazu to delikatnie zaczyna cieknac woda ale DELIKATNIE niecala rura tylko jakby 1/4 rurki.
Wyglada mi to na jakby zapowietrzona rure bo nie ma wcale cisnienia w niej moze zapchana ale czym??;/

[ Dodano: 26 Lip 2010 16:50 ]
Nic nie syczalo i nie wydobywal sie plyn do momentu wcisniecia gazu.

[ Dodano: 26 Lip 2010 16:52 ]
Z chwila gdzy wcisnalem gaz zaczal sie podnosic poziom plynu w zbiorniczku i zakrecilem go podchodzac do nagrzewnicy z odkrecona rurka, delikatnie z niej wyciekal plyn, nie tak jak np. z rury przy chlodnicy .
Mowie tak jakby byly poprzytykane rury prowadzace wode do chlodnicy.....;/

[ Dodano: 26 Lip 2010 16:54 ]
A odpowietrznikiem sie nie bawilem bo mnie zacza denerwowac bo nie reagowal wcale na moje krecenia i odkrecalem durke przed nim.
Z nagrzewnicy wystaje rurka,do niej jest podlaczony ten odpowietrznik a dalej juz normalna gumowa rura wodna, i ja wlasnie odkrecalem i szlo zbyt male cisnienie a wlasnicie w ogole go nie bylo;/

[ Dodano: 26 Lip 2010 17:01 ]
A odnosnie tego schematu Co mi GUTI wyslales to jest schemat z golfika a ja mam tzw. ogorka...
Tam jest chlodnica z przodu a silnik z tylu nagrzewnica tez znajduje sie z przodu po srodku samochodu zaraz za chlodnica w tej skrzynce z przekladkami co sie reguluje i ustawiam nawiew powietrza....Jezeli nagrzewnica bylaby ciepla i przewody doprowadzajace i odprowadzajace wode od niej bylyby cieple to i by grzal a nie sa i nie grzeje...;/
Problem lezy tu ze w tych rurach wodnych doprowadzajacych wode do nagrzewnicy nie ma cisnienie i sa zimne praktycznie tam woda wcale nie doplywa a jak dodam gazu to leci plyn ale bardzo slabo...;/



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn lip 26, 2010 17:02

Borygo pisze:Z chwila gdzy wcisnalem gaz zaczal sie podnosic poziom plynu w zbiorniczku
przy mocniejszym wcisnięciu gazu płyn powinien opadac.. ale jak puscisz gaz to potrafi wykipiec ze zbiorniczka..
Borygo pisze:Mowie tak jakby byly poprzytykane rury prowadzace wode do chlodnicy.....;/
tak jakbys moal cos przypchane.. , a nagrzewnica jest drozna ? moze masz zamuloną nagrzewnice, jak jezdziłes na wodzie..

[ Dodano: Pon Lip 26, 2010 5:04 pm ]
aa widzisz :D ja myslalem o t3 a wpisalem sobie t4.. :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Borygo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:40
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Post autor: Borygo » pn lip 26, 2010 17:08

Zrobilem tak:
Odkrecilem dwa przewody wodne od nagrzewnicy, doprowadzajacy i odprowadzajacy wode od nagrzewnicy. Dodalem gazu poziom plynu obnizal sie i podszedlem do tych odkreconych rur ale tam woda nie wylewala sie wiec dolalem plynu tyle ile bylo to mozliwe i zakrecilem zbiorniczek puscilem gaz i znow podszedlem do nagrzewnicy, caly czas sa odkrecone rury wodne, nic, woda nie wylatywala.Dodalem znow gazu przy zakreconym korku na zbiorniczku i zaczela sie wydobywac woda ale bardzo pomalutku jak puscilem gaz to przestala leciec.Wyglada to tak jakby woda (plyn) nie dostawal sie wcale do nagrzewnicy jakby ona nie wyla w zupelnosci wypelniona plynem i obydwie rury sa zimne jak wydobywala sie woda to leciala ciepla ale zaraz po puszczeniu gazu przestala leciec.
A powinna leciec i plynac i przeplywac przez nagrzewnice tak jak przez chlodnice i powinno byc wszystko cieple i goroca jak w przypadku chlodnicy a jest zimne...;/

[ Dodano: 26 Lip 2010 17:09 ]
VW t3 1.6D 8-zaworowy bez turbo 1984r prod.. tzw. ogorek :)



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn lip 26, 2010 17:15

Borygo pisze:A powinna leciec i plynac i przeplywac przez nagrzewnice tak jak przez chlodnice i powinno byc wszystko cieple i goroca jak w przypadku chlodnicy a jest zimne...;/
oooo , widzisz..

to zwrociłbym uwage na to ze ta woda jest tez zimna.. a powinna byc gorąca ( nagrzewnica to to co sie powinno nagrzewac błyskawicznie , bo jest na małym obiegu )

kurcze.. bo jakby byl zapowietrzony, to prawda, płyn nie docierałby tam, ale byłby ciepły.. a ty masz zimny.. ( a węze do duzej chłodnicy i sama chłodnica ciepłe ? )


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Borygo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:40
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Post autor: Borygo » pn lip 26, 2010 17:21

Temperatura silnika i cieczy byla juz normalna wskazowka pokazywala pol i stala pionowo czyli taka jaka powinna byc temperatura w dieslu.Przewody od chlodnicy jeden goracy drugi bardzo cieply.
Przewody od nagrzewnicy zimne.Po odkreceniu przwodow od chlodnicy i dodaniu gazu zaczela leciec malym ciurkiem ciepla woda ale nie tak ciepla jak w chlodnicy...Przewod doprowadzajacy wode do nagrzewnicy zrobil sie cieply.
Zalozylem wiec go na nagrzewnice ale nie nagrzewala sie nagrzewnica i przewod doprowadzajacy wode do nagrzewnicy wystygl i sytuacja powturzyla sie.Zdjalem przewod od nagrzewnicy i nic plyn nie polecial a po dodaniu gazu polecial aoe strasznie powolutku no i juz zimny bo rura wodna sie wystudzila.Wyglada mi na to jakby nie doprowadzalo cieplej wody a wlasniwie byla rura wodna czyms przytkana tylko czym gdzie i jak???Jak to mozliwe skoro uklad jest zamkniety i nic tam sie nie dostaje....::::

[ Dodano: 26 Lip 2010 17:21 ]
Temperatura silnika i cieczy byla juz normalna wskazowka pokazywala pol i stala pionowo czyli taka jaka powinna byc temperatura w dieslu.Przewody od chlodnicy jeden goracy drugi bardzo cieply.
Przewody od nagrzewnicy zimne.Po odkreceniu przwodow od chlodnicy i dodaniu gazu zaczela leciec malym ciurkiem ciepla woda ale nie tak ciepla jak w chlodnicy...Przewod doprowadzajacy wode do nagrzewnicy zrobil sie cieply.
Zalozylem wiec go na nagrzewnice ale nie nagrzewala sie nagrzewnica i przewod doprowadzajacy wode do nagrzewnicy wystygl i sytuacja powturzyla sie.Zdjalem przewod od nagrzewnicy i nic plyn nie polecial a po dodaniu gazu polecial aoe strasznie powolutku no i juz zimny bo rura wodna sie wystudzila.Wyglada mi na to jakby nie doprowadzalo cieplej wody a wlasniwie byla rura wodna czyms przytkana tylko czym gdzie i jak???Jak to mozliwe skoro uklad jest zamkniety i nic tam sie nie dostaje....???



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn lip 26, 2010 17:23

Obrazek

czy tak wyglada twój układ ??


posprawdzaj czy wszystko masz tak podpięte jak powinno byc.. , wiem, ze to mało prawdopodobne.. , ale juz ne mam pomysłów.. zamiast moze pompa tam gdzie ma tłoczyc to zasysa ? ( mialem taki przypadek , ale mechanik załozył zle pasek .. ze pompa miała lewe obroty :) )
nie moge znalezc w Etce tego ogorka Twojego :D
bo jak wpisze t2 , to max zasięg rocznika mam do 76 chyba..


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Borygo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:40
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Post autor: Borygo » pn lip 26, 2010 17:23

Jezeli dodam sporo gazu i bede trzymal rure wodna od nagrzewnicy to bedzie leciala ciepla woda (plyn) ale jak puszcze gaz to przestanie leciec i woda;/;/;/;/

[ Dodano: 26 Lip 2010 17:26 ]
Tak to jest cos takiego....To jest T2 T3 zalezy jak na to spojrzec bo T2 to ten okragly a T3 to ten nowszy kwadratowy ja mam ten nowszy ale w dowodzie ma T2 i wszystkie czesci jakie tylko kupowalem byly brane do T3 Rozumiesz?Dziwne i dla mnie ale to tak wlsanie jest.... A co do tego ukladu co mi wyslales to nie doslownie ale to cos takiego jest...



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn lip 26, 2010 17:27

Borygo pisze:Zalozylem wiec go na nagrzewnice ale nie nagrzewala sie nagrzewnica i przewod doprowadzajacy wode do nagrzewnicy wystygl i sytuacja powturzyla sie.
tak jakbu nagrzewnica była zatkana.. , a zrób mały eksperyment.. zdejmij węze z nagrzewnicy , zasilający i powrót.. połącz je.., tak zeby ominąc nagrzewnice.. co wtedy bedize sie dziac.. , jezeli węze sie nagrzeją.. to znaczy , ze masz zapchaną ( zamuloną , zakamienioną nagrzewnice ) , ciezko np , zeby do nagrzewnicy dolatywał płyn ciepły , jak jest zastój w układzie. nagrzewnica nie oddaje tego co ma w srodku powrotem.. wiec tworzy sie niejako próznia..

tak strzelam, ale tak na odległosc, to ciezko cokolwiek wymyslic :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 129 gości