Uklad chlodzenia....
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
Borygo, załóz wszystkie węze.. odkrec ten odpowietznik na nagrzenicy ( powinien byc od strony silnika , pod maską... chyba ze tam w srodku jakies są jeszcze.. , T3 nie rozbierałem jeszcze )
wlej płyn do zbiorniczka, az przez odpowietrznik poleci płyn.. zakrec odpowietrznik , skontroluj stan płynu ( lepiej rób to na zimnym silniku stan na MIN ) odpal auto , włacz ogrzewanie na max, i lookaj na wskazówke..
jak będzie połowa stanu to powinno wszsytko byc odpwietrzone ..
wlej płyn do zbiorniczka, az przez odpowietrznik poleci płyn.. zakrec odpowietrznik , skontroluj stan płynu ( lepiej rób to na zimnym silniku stan na MIN ) odpal auto , włacz ogrzewanie na max, i lookaj na wskazówke..
jak będzie połowa stanu to powinno wszsytko byc odpwietrzone ..
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Tak GUTI krecilem ale nic nie reagowal w tym rzecz a ten ktory wyslales mi na obrazku jest inny przede wszystkim jest podluzny a ja mam kwadratowy, z reszta nie istotne jaki jest.Bawilem sie nim i nie reagowalo na plyn wyciekajacy.
Potem odkrecilem zacisk i zdjalem rure wodna przed tym odpowietrznikiem i plyn zaczal wydostawac sie tylko po dodaniu gazu i to tez malutkim ciurkiem jak puscilem gaz to przestal leciec plyn;/
Potem odkrecilem zacisk i zdjalem rure wodna przed tym odpowietrznikiem i plyn zaczal wydostawac sie tylko po dodaniu gazu i to tez malutkim ciurkiem jak puscilem gaz to przestal leciec plyn;/
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
to ze sie wylewa to ok.. , ale widzisz, jakbys miał wentylator właczany normalnie a nie elektrycznie to wiedziałbys kiedy juz jest na maxa otwarty układ ...Borygo pisze:Stan plynu jest caly czas taki sam podczas odkreconego korka jak zlapie temperature normalno to sie pomalutku wylewa ale to moim zdaniem tez normalne...
masz jedne odpowietrznik ? tylko w kabinie ??
odkrec go delikatnie i słuchaj czy nie syczy z niego.. czy nie uchodzi powietrze, jak sie pojawi płyn , zakręc odpowietrznik i sprawdz poziom płynu
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
no a jak zostawiłes odpowietrznik odkręcony , to co działo sie zpłynem w zbiorniczku ? wylatywał ? jak długo czekałes ? moze musisz poczekac troszke ... nic nie syczalo z tego odpwietrznika ?Borygo pisze:Tk tez probowalem tylko jak juz pisalem odkrecajac nawet rure wodna przy samej nagrzewnicy jedna lub druga to strasznie slabo zaczela wygostawiac sie woda a pozniej plyn chlodniczy jak dodalem gazu to troche szybciej ale nie caloscia rurki strasznie pomalutku i tutaj stanalem....
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
GUTI posluchaj jest problem z tym poniewaz nie syczy i nie wydobywa sie plyn ani powietrze.Jezeli dodam gazu to delikatnie zaczyna cieknac woda ale DELIKATNIE niecala rura tylko jakby 1/4 rurki.
Wyglada mi to na jakby zapowietrzona rure bo nie ma wcale cisnienia w niej moze zapchana ale czym??;/
[ Dodano: 26 Lip 2010 16:50 ]
Nic nie syczalo i nie wydobywal sie plyn do momentu wcisniecia gazu.
[ Dodano: 26 Lip 2010 16:52 ]
Z chwila gdzy wcisnalem gaz zaczal sie podnosic poziom plynu w zbiorniczku i zakrecilem go podchodzac do nagrzewnicy z odkrecona rurka, delikatnie z niej wyciekal plyn, nie tak jak np. z rury przy chlodnicy .
Mowie tak jakby byly poprzytykane rury prowadzace wode do chlodnicy.....;/
[ Dodano: 26 Lip 2010 16:54 ]
A odpowietrznikiem sie nie bawilem bo mnie zacza denerwowac bo nie reagowal wcale na moje krecenia i odkrecalem durke przed nim.
Z nagrzewnicy wystaje rurka,do niej jest podlaczony ten odpowietrznik a dalej juz normalna gumowa rura wodna, i ja wlasnie odkrecalem i szlo zbyt male cisnienie a wlasnicie w ogole go nie bylo;/
[ Dodano: 26 Lip 2010 17:01 ]
A odnosnie tego schematu Co mi GUTI wyslales to jest schemat z golfika a ja mam tzw. ogorka...
Tam jest chlodnica z przodu a silnik z tylu nagrzewnica tez znajduje sie z przodu po srodku samochodu zaraz za chlodnica w tej skrzynce z przekladkami co sie reguluje i ustawiam nawiew powietrza....Jezeli nagrzewnica bylaby ciepla i przewody doprowadzajace i odprowadzajace wode od niej bylyby cieple to i by grzal a nie sa i nie grzeje...;/
Problem lezy tu ze w tych rurach wodnych doprowadzajacych wode do nagrzewnicy nie ma cisnienie i sa zimne praktycznie tam woda wcale nie doplywa a jak dodam gazu to leci plyn ale bardzo slabo...;/
Wyglada mi to na jakby zapowietrzona rure bo nie ma wcale cisnienia w niej moze zapchana ale czym??;/
[ Dodano: 26 Lip 2010 16:50 ]
Nic nie syczalo i nie wydobywal sie plyn do momentu wcisniecia gazu.
[ Dodano: 26 Lip 2010 16:52 ]
Z chwila gdzy wcisnalem gaz zaczal sie podnosic poziom plynu w zbiorniczku i zakrecilem go podchodzac do nagrzewnicy z odkrecona rurka, delikatnie z niej wyciekal plyn, nie tak jak np. z rury przy chlodnicy .
Mowie tak jakby byly poprzytykane rury prowadzace wode do chlodnicy.....;/
[ Dodano: 26 Lip 2010 16:54 ]
A odpowietrznikiem sie nie bawilem bo mnie zacza denerwowac bo nie reagowal wcale na moje krecenia i odkrecalem durke przed nim.
Z nagrzewnicy wystaje rurka,do niej jest podlaczony ten odpowietrznik a dalej juz normalna gumowa rura wodna, i ja wlasnie odkrecalem i szlo zbyt male cisnienie a wlasnicie w ogole go nie bylo;/
[ Dodano: 26 Lip 2010 17:01 ]
A odnosnie tego schematu Co mi GUTI wyslales to jest schemat z golfika a ja mam tzw. ogorka...
Tam jest chlodnica z przodu a silnik z tylu nagrzewnica tez znajduje sie z przodu po srodku samochodu zaraz za chlodnica w tej skrzynce z przekladkami co sie reguluje i ustawiam nawiew powietrza....Jezeli nagrzewnica bylaby ciepla i przewody doprowadzajace i odprowadzajace wode od niej bylyby cieple to i by grzal a nie sa i nie grzeje...;/
Problem lezy tu ze w tych rurach wodnych doprowadzajacych wode do nagrzewnicy nie ma cisnienie i sa zimne praktycznie tam woda wcale nie doplywa a jak dodam gazu to leci plyn ale bardzo slabo...;/
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
przy mocniejszym wcisnięciu gazu płyn powinien opadac.. ale jak puscisz gaz to potrafi wykipiec ze zbiorniczka..Borygo pisze:Z chwila gdzy wcisnalem gaz zaczal sie podnosic poziom plynu w zbiorniczku
tak jakbys moal cos przypchane.. , a nagrzewnica jest drozna ? moze masz zamuloną nagrzewnice, jak jezdziłes na wodzie..Borygo pisze:Mowie tak jakby byly poprzytykane rury prowadzace wode do chlodnicy.....;/
[ Dodano: Pon Lip 26, 2010 5:04 pm ]
aa widzisz ja myslalem o t3 a wpisalem sobie t4..
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Zrobilem tak:
Odkrecilem dwa przewody wodne od nagrzewnicy, doprowadzajacy i odprowadzajacy wode od nagrzewnicy. Dodalem gazu poziom plynu obnizal sie i podszedlem do tych odkreconych rur ale tam woda nie wylewala sie wiec dolalem plynu tyle ile bylo to mozliwe i zakrecilem zbiorniczek puscilem gaz i znow podszedlem do nagrzewnicy, caly czas sa odkrecone rury wodne, nic, woda nie wylatywala.Dodalem znow gazu przy zakreconym korku na zbiorniczku i zaczela sie wydobywac woda ale bardzo pomalutku jak puscilem gaz to przestala leciec.Wyglada to tak jakby woda (plyn) nie dostawal sie wcale do nagrzewnicy jakby ona nie wyla w zupelnosci wypelniona plynem i obydwie rury sa zimne jak wydobywala sie woda to leciala ciepla ale zaraz po puszczeniu gazu przestala leciec.
A powinna leciec i plynac i przeplywac przez nagrzewnice tak jak przez chlodnice i powinno byc wszystko cieple i goroca jak w przypadku chlodnicy a jest zimne...;/
[ Dodano: 26 Lip 2010 17:09 ]
VW t3 1.6D 8-zaworowy bez turbo 1984r prod.. tzw. ogorek
Odkrecilem dwa przewody wodne od nagrzewnicy, doprowadzajacy i odprowadzajacy wode od nagrzewnicy. Dodalem gazu poziom plynu obnizal sie i podszedlem do tych odkreconych rur ale tam woda nie wylewala sie wiec dolalem plynu tyle ile bylo to mozliwe i zakrecilem zbiorniczek puscilem gaz i znow podszedlem do nagrzewnicy, caly czas sa odkrecone rury wodne, nic, woda nie wylatywala.Dodalem znow gazu przy zakreconym korku na zbiorniczku i zaczela sie wydobywac woda ale bardzo pomalutku jak puscilem gaz to przestala leciec.Wyglada to tak jakby woda (plyn) nie dostawal sie wcale do nagrzewnicy jakby ona nie wyla w zupelnosci wypelniona plynem i obydwie rury sa zimne jak wydobywala sie woda to leciala ciepla ale zaraz po puszczeniu gazu przestala leciec.
A powinna leciec i plynac i przeplywac przez nagrzewnice tak jak przez chlodnice i powinno byc wszystko cieple i goroca jak w przypadku chlodnicy a jest zimne...;/
[ Dodano: 26 Lip 2010 17:09 ]
VW t3 1.6D 8-zaworowy bez turbo 1984r prod.. tzw. ogorek
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
oooo , widzisz..Borygo pisze:A powinna leciec i plynac i przeplywac przez nagrzewnice tak jak przez chlodnice i powinno byc wszystko cieple i goroca jak w przypadku chlodnicy a jest zimne...;/
to zwrociłbym uwage na to ze ta woda jest tez zimna.. a powinna byc gorąca ( nagrzewnica to to co sie powinno nagrzewac błyskawicznie , bo jest na małym obiegu )
kurcze.. bo jakby byl zapowietrzony, to prawda, płyn nie docierałby tam, ale byłby ciepły.. a ty masz zimny.. ( a węze do duzej chłodnicy i sama chłodnica ciepłe ? )
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Temperatura silnika i cieczy byla juz normalna wskazowka pokazywala pol i stala pionowo czyli taka jaka powinna byc temperatura w dieslu.Przewody od chlodnicy jeden goracy drugi bardzo cieply.
Przewody od nagrzewnicy zimne.Po odkreceniu przwodow od chlodnicy i dodaniu gazu zaczela leciec malym ciurkiem ciepla woda ale nie tak ciepla jak w chlodnicy...Przewod doprowadzajacy wode do nagrzewnicy zrobil sie cieply.
Zalozylem wiec go na nagrzewnice ale nie nagrzewala sie nagrzewnica i przewod doprowadzajacy wode do nagrzewnicy wystygl i sytuacja powturzyla sie.Zdjalem przewod od nagrzewnicy i nic plyn nie polecial a po dodaniu gazu polecial aoe strasznie powolutku no i juz zimny bo rura wodna sie wystudzila.Wyglada mi na to jakby nie doprowadzalo cieplej wody a wlasniwie byla rura wodna czyms przytkana tylko czym gdzie i jak???Jak to mozliwe skoro uklad jest zamkniety i nic tam sie nie dostaje....::::
[ Dodano: 26 Lip 2010 17:21 ]
Temperatura silnika i cieczy byla juz normalna wskazowka pokazywala pol i stala pionowo czyli taka jaka powinna byc temperatura w dieslu.Przewody od chlodnicy jeden goracy drugi bardzo cieply.
Przewody od nagrzewnicy zimne.Po odkreceniu przwodow od chlodnicy i dodaniu gazu zaczela leciec malym ciurkiem ciepla woda ale nie tak ciepla jak w chlodnicy...Przewod doprowadzajacy wode do nagrzewnicy zrobil sie cieply.
Zalozylem wiec go na nagrzewnice ale nie nagrzewala sie nagrzewnica i przewod doprowadzajacy wode do nagrzewnicy wystygl i sytuacja powturzyla sie.Zdjalem przewod od nagrzewnicy i nic plyn nie polecial a po dodaniu gazu polecial aoe strasznie powolutku no i juz zimny bo rura wodna sie wystudzila.Wyglada mi na to jakby nie doprowadzalo cieplej wody a wlasniwie byla rura wodna czyms przytkana tylko czym gdzie i jak???Jak to mozliwe skoro uklad jest zamkniety i nic tam sie nie dostaje....???
Przewody od nagrzewnicy zimne.Po odkreceniu przwodow od chlodnicy i dodaniu gazu zaczela leciec malym ciurkiem ciepla woda ale nie tak ciepla jak w chlodnicy...Przewod doprowadzajacy wode do nagrzewnicy zrobil sie cieply.
Zalozylem wiec go na nagrzewnice ale nie nagrzewala sie nagrzewnica i przewod doprowadzajacy wode do nagrzewnicy wystygl i sytuacja powturzyla sie.Zdjalem przewod od nagrzewnicy i nic plyn nie polecial a po dodaniu gazu polecial aoe strasznie powolutku no i juz zimny bo rura wodna sie wystudzila.Wyglada mi na to jakby nie doprowadzalo cieplej wody a wlasniwie byla rura wodna czyms przytkana tylko czym gdzie i jak???Jak to mozliwe skoro uklad jest zamkniety i nic tam sie nie dostaje....::::
[ Dodano: 26 Lip 2010 17:21 ]
Temperatura silnika i cieczy byla juz normalna wskazowka pokazywala pol i stala pionowo czyli taka jaka powinna byc temperatura w dieslu.Przewody od chlodnicy jeden goracy drugi bardzo cieply.
Przewody od nagrzewnicy zimne.Po odkreceniu przwodow od chlodnicy i dodaniu gazu zaczela leciec malym ciurkiem ciepla woda ale nie tak ciepla jak w chlodnicy...Przewod doprowadzajacy wode do nagrzewnicy zrobil sie cieply.
Zalozylem wiec go na nagrzewnice ale nie nagrzewala sie nagrzewnica i przewod doprowadzajacy wode do nagrzewnicy wystygl i sytuacja powturzyla sie.Zdjalem przewod od nagrzewnicy i nic plyn nie polecial a po dodaniu gazu polecial aoe strasznie powolutku no i juz zimny bo rura wodna sie wystudzila.Wyglada mi na to jakby nie doprowadzalo cieplej wody a wlasniwie byla rura wodna czyms przytkana tylko czym gdzie i jak???Jak to mozliwe skoro uklad jest zamkniety i nic tam sie nie dostaje....???
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
czy tak wyglada twój układ ??
posprawdzaj czy wszystko masz tak podpięte jak powinno byc.. , wiem, ze to mało prawdopodobne.. , ale juz ne mam pomysłów.. zamiast moze pompa tam gdzie ma tłoczyc to zasysa ? ( mialem taki przypadek , ale mechanik załozył zle pasek .. ze pompa miała lewe obroty )
nie moge znalezc w Etce tego ogorka Twojego
bo jak wpisze t2 , to max zasięg rocznika mam do 76 chyba..
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Jezeli dodam sporo gazu i bede trzymal rure wodna od nagrzewnicy to bedzie leciala ciepla woda (plyn) ale jak puszcze gaz to przestanie leciec i woda;/;/;/;/
[ Dodano: 26 Lip 2010 17:26 ]
Tak to jest cos takiego....To jest T2 T3 zalezy jak na to spojrzec bo T2 to ten okragly a T3 to ten nowszy kwadratowy ja mam ten nowszy ale w dowodzie ma T2 i wszystkie czesci jakie tylko kupowalem byly brane do T3 Rozumiesz?Dziwne i dla mnie ale to tak wlsanie jest.... A co do tego ukladu co mi wyslales to nie doslownie ale to cos takiego jest...
[ Dodano: 26 Lip 2010 17:26 ]
Tak to jest cos takiego....To jest T2 T3 zalezy jak na to spojrzec bo T2 to ten okragly a T3 to ten nowszy kwadratowy ja mam ten nowszy ale w dowodzie ma T2 i wszystkie czesci jakie tylko kupowalem byly brane do T3 Rozumiesz?Dziwne i dla mnie ale to tak wlsanie jest.... A co do tego ukladu co mi wyslales to nie doslownie ale to cos takiego jest...
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
tak jakbu nagrzewnica była zatkana.. , a zrób mały eksperyment.. zdejmij węze z nagrzewnicy , zasilający i powrót.. połącz je.., tak zeby ominąc nagrzewnice.. co wtedy bedize sie dziac.. , jezeli węze sie nagrzeją.. to znaczy , ze masz zapchaną ( zamuloną , zakamienioną nagrzewnice ) , ciezko np , zeby do nagrzewnicy dolatywał płyn ciepły , jak jest zastój w układzie. nagrzewnica nie oddaje tego co ma w srodku powrotem.. wiec tworzy sie niejako próznia..Borygo pisze:Zalozylem wiec go na nagrzewnice ale nie nagrzewala sie nagrzewnica i przewod doprowadzajacy wode do nagrzewnicy wystygl i sytuacja powturzyla sie.
tak strzelam, ale tak na odległosc, to ciezko cokolwiek wymyslic
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 129 gości