Strona 2 z 2

: czw lip 22, 2010 13:43
autor: ajaXXX
No własnie czyli 10 powinna być przy dynamicznej a nie dziadko ?

: czw lip 22, 2010 13:45
autor: Jazz_Blue
ajaXXX pisze:No własnie czyli 10 powinna być przy dynamicznej a nie dziadko ?
Zmienianie przy 2000obr./min to nie jest ekonomiczna jazda przy tym silniku tylko zamulanie...

: czw lip 22, 2010 13:50
autor: ajaXXX
@Jazz Blue, miałem wcześniej escorta i przy takim traktowaniu dużo mniej palil.
Autko mam od 3 miesięcy dopiero więc się go jeszcze ucze.
Proszę o jakieś wskazówki jak go tratkować kiedy biegi zmieniać w takim wypadku aby spalanie było mniej niż 10l

: czw lip 22, 2010 13:53
autor: Jazz_Blue
Na krótkich dystansach jeszcze w mieście, przy częstym hamowaniu nie ma raczej szans zejść poniżej tych 10 litrów. Z czasem sam sobie wypraktykujesz (jak wcześniej nie będzie swapa na 1.8) jak nim ekonomiczniej jeździć :okej:

: czw lip 22, 2010 14:02
autor: feniks
Jazz_Blue pisze:tylko zamulanie...
i katowanie silnika
osobiście jak się chcę bujać to przy 3tys. zmieniam(ale nie pod górkę) i hamowanie silnikiem, gdzie popadnie z redukcjami :bigok:

: czw lip 22, 2010 14:35
autor: ajaXXX
Biedny silnik od dziś zmieniam prszy 3000obr/min :]

: czw lip 22, 2010 15:22
autor: Domelek12
Mój golfik pali poniżej 7 litrów na trasie,przy jeździe tak do 130. A w mieście to nie sprawdzałem.

: czw lip 22, 2010 15:37
autor: dziabi3
70 stopni nie powoduje większego spalania

miałem w mk3 1,4 uwalony termostat i w lato temperatura była 80 a 90 stopni na trasie a w zimę 60 i nie zaobserwowałem wzrostu spalania



a to ze na blacie jest 90 a w vag 70 to wynika z tego ze komputery od któregoś rocznika specjalnie przekłamują pokazuje idealnie 90 aby nie martwić kierowcy tak samo ma imperfekt cal w dawnym 1,8 abs a obecnie 2,0 abf

mam teraz mk3 1,6 aft 101 kucy i do 90 temperatura rośnie normalnie ale nie więcej niż 90 bo komputer ukrywa małe odchyłki chyba ze przegrzewa się silnik to wtedy śle wskazówkę na czerwone pole

w mk3 1,4 92 rok wskazówka pokazywała faktyczny stan a tu nie tak samo jak w moim focusie 2,0 do 90 pokazuje prawdę potem przekłamuje do momentu niebezpiecznego wzrostu temperatury


problem tkwi raczej w profilu i ciężkiej nodze choć w obecnym aft 101 kucy mam laczki 15/50/205 i spalanie w trasie 5,6l-5,8l bez klimy delikatna jazda do 90 km/h a przy ciężkiej nodze do 120km/h 8l po mieście 10,5l

a średnie spalanie na przełomie 2000km to 8,3l które potwierdzone przeliczeniem po przez tankowanie do pełna

vag by meldował uszkodzenie obwodu grzałki sondy


a co do ekonomicznej jazdy to nie można biegów zmieniać tak nisko i potem wciskać gaz do dechy

jak z górki to tak ale normalna zmiana biegów powinna nastąpić przynajmniej w momencie obrotowym a początku wzrostu mocy tak przy 3 tyś 3,5 tyś

np w focusie 2,0 zmieniam nawet przy 2,5 jak spokojnie jadę ale normalnie to przy 3 tyś

: czw lip 22, 2010 17:36
autor: Jazz_Blue
dziabi3 pisze:a to ze na blacie jest 90 a w vag 70 to wynika z tego ze komputery od któregoś rocznika specjalnie przekłamują pokazuje idealnie 90 aby nie martwić kierowcy
No to Cie poniosła fantazja :panna:
Owszem komputer przekłamuje, ale nie o 20°, tylko kilka stopni +-

: czw lip 22, 2010 17:55
autor: KluKoks
kolejny 1.6 akl sie melduje :P u mnie tez tyle auto pali (10co najmniej w trasie i 13-14 w miescie energicznej jazdy) i na razie sie przyzwyczailem, no chyba ze wytne strumienice i wloze spowrotem katalizator, sondy nie sprawdzalem, ale po podlaczeniu do urzadzenia serwisowego VAG to pokazuje blad sondy, przepustnicy i awarie komputera pojazdu ( po skasowaniu i odpaleniu auta znowu to samo jest :P )