Strona 2 z 2

: wt sty 24, 2006 06:37
autor: bodzio_j
Grzegi Siedlce pisze:To wiem że do rozruhu. ale chodziło mi dokładniej. Ala spox. A co sądzicie na temat SAMOSTARTU
Ale co dokładniej? 700EN to norma której nie znam, ale na stronie Centry i Exide"a prąd rozruchu podawany jest właśnie w/g tej normy. DIN to norma niemiecka.
Co do SAMOSTARTU to jest to rzecz pożyteczna, ale.....musisz mieć gdzie to psiknąć - u mnie jest z tym pewien kłopot, a po drugie rozrusznik musi zakręcić i nie jakoś powoli tylko nieco szybciej. Jeśli nie zakręci to żadne samostarty nic nie dadzą.

[ Dodano: Wto Sty 24, 2006 05:39 ]
kupszczelisty pisze:Na alternatorze pisze u mnie 120A to sądze że taki 74Ah 700A rozruchu z Varty powinien być dobry. Na allegro widziałem akumulatory z Vw wyglądały jak nowe z 2005 roku ale pisało 6 miesięcy gwarancji -> troche dziwne
Taki aku powinien być i będzie super. Pojemność dość duża, prąd rozruchu potężny, Varta to naprawdę dobra firma. Nie kupuj pod żadnym pozorem aku na allegro.!!

: wt sty 24, 2006 08:46
autor: Arcturus
kupszczelisty pisze:u mnie Helmut włozył jakieś dziadostwo z opla 66 Ah i tylko 300A rozruchu
Te 300A to bedzie wg normy niemieckiej DIN a wg EN moze byc kolo 600A to sa dwie różne metody pomiaru i diametralnie rózne wyniki wychodzą dla tego samego akumulatora!
Akumulator jaki kupisz taki kupisz ale unikaj Hipermarketów i nieznanych marek bi kupisz jakies tajwanskie guano i bedzie kłopot
Lepiej kupic jakas CENTRE, EXIDE, BOSCH, VARTA, czy nawet ZAP a nie jakies g...
róznica to czasem tylko 30-40PLN
I nie przekraczaj progu 75Ah bo go nie doładujesz o chyba ze alternator masz ponad 100A
Na trwałosc aku nie ma takiego wpływu firma co jego pozniejsza eksploatacja a jak go pare razy wykrecisz do zera to choc by był najlepszej firmy to roku nie przetrzyma!!!
Po prostu jak juz słychac ze zaczyna wolniej krecic to go doładowac trzeba a nie krecic do ostatniego tchnienia!

Grzegi Siedlce pisze:Bo teraz ma 75Ah, ale mi zdycha na dużym mrozie i musze nowy kupić
a to wlasnie moze byc efekt niedoładowania czyli krótkie trasy albo za słaby alternator
lepiej wtedy kupic o mniejszej pojemnosci ale o takim samym prądzie rozruchu
Pozdrawiam!

: wt sty 24, 2006 08:55
autor: Pabloss
U mnie akum. no name nic na nim nie pisze. Oczywiście też mi zdechł. Ale mam pytanko odkreciłem od spodu filtr od paliwa,a aby sprawdzic i ewentualnie spuścić wodę. Odkręcam a tu nic nie leci zadnej ropki tylko na tym "korku" co odkrecilem jaks dziwna maź koloru brązowanym CHYBA PARAFINA. Czy może to być parafina wytrącona z ON ?????? Dodam że autka całą noc stało w gartaż i dzisiaj też nie odpaliło !!!!!!

: wt sty 24, 2006 09:28
autor: pasiak
szukasz nowego aku ? zerknij najpierw na alternator bo jak założysz za duży to go zasiarczysz ! i będzie Qpa i won na śmietnik. akumulator musi być choćby dwa - trzy amper mniejszy niż alternator i o jak największym prądzie rozruchowym.jak masz 100A aleternator to załóż z powodzeniem 90-95Ah aku z dobrą dawką rozruchową.



parafina jest biała a paliwo gdzie wytrąci się mętnieje i wraz ze spadkiem temp zaczyna przypominać coraz bardziej "łaciate"

: wt sty 24, 2006 14:18
autor: Pabloss
A polecacie Centre+ czy nie bo dzwoniłem do jednego gościa i poleca właśnie Centre+ 74Ah i 680A za 278 zł. Brać czy szukać coś innego ?????????

: wt sty 24, 2006 14:27
autor: solowa123
jeżeli krótkie odległości sa pokonywane to
nie ma sensu kupować mocniejszy akumulator

Ja mam 64Ah 540 rozruch CENTRA
i nie narzekam przy mrozach -26 nie wyciagam do domu
i rano pali jak trzeba i bez problemu alternator doładowuje

: wt sty 24, 2006 17:36
autor: kupszczelisty
bodzio_j, dzieki za info :wink:

: śr sty 25, 2006 00:55
autor: Grzegi Siedlce
bodzio_j pisze:Co do SAMOSTARTU to jest to rzecz pożyteczna, ale.....musisz mieć gdzie to psiknąć - u mnie jest z tym pewien kłopot, a po drugie rozrusznik musi zakręcić i nie jakoś powoli tylko nieco szybciej. Jeśli nie zakręci to żadne samostarty nic nie dadzą.
Jak to gdzie do filtra powietrza raz psikasz i mając dobrą baterie odpala jak benzynka. A co niemasz filtra powietrza :)

[ Dodano: Wto Sty 24, 2006 23:58 ]
Arcturus pisze: to wlasnie moze byc efekt niedoładowania czyli krótkie trasy albo za słaby alternator

No właśnie dojade kilka km do pracy i z powrotem do garażu i tak co dziennie. I to jest napewno to. Bo wiadomo światła ,radio.ogrzewanie włączone a za krótki odcinek aby się dobrze doładowywał akumulator. spoko dzięki

: śr sty 25, 2006 01:30
autor: bor0wy
Jak jeszcze szukasz to tu troche dyskutowalismy na ten temat: MK3 TDI AKU

: śr sty 25, 2006 05:22
autor: bodzio_j
Grzegi Siedlce pisze:Jak to gdzie do filtra powietrza raz psikasz i mając dobrą baterie odpala jak benzynka. A co niemasz filtra powietrza
Oczywiście, że mam filtr powietrza. Ale...od filtra od wrtrysków droga daleka, a wsztstkie tego typu preparaty dość szybko odparowują, zupełnie inaczej wyglądało to np. w takim poldku na gaźniku czy fso125. Psikało się prawie bezpośrednio do kolektora. W golfie wypadałoby wyjąć filtr powietrza, bo może zatrzymać ów samostart i do silnika niewiele już doleci.