Strona 2 z 3

: pt lip 02, 2010 12:49
autor: denisz
miś fazi pisze::bigok: :bigok: ale każdy taki d-kwadrat czy b- trójkąt po wyjęciu z rowka przybiera kształt o- ringu , czyli kółeczka , no może troszkę zdeformowanego przeż czas i miejsce :bajer:
chyba nadal się nie rozumiemy. :crazy:

Kształt to "RING"
Przekrój to "O"

Jak uszczelka ma przekrój "O" to znaczy że ma przekrój okrągły i tyle. To żeby był a Orngiem MUSI mieć dodatkowo OKRĄGŁY kształ

innaczej nie potrafię się wysłowić

: pt lip 02, 2010 12:52
autor: miś fazi
ale w trakcie zakładania do rowka , w czasie produkcji ma kształt okręgu , czy nie ? , więc jak chcesz go nazwać , o- ring Frankenstein

[ Dodano: Pią 02 Lip, 2010 ]
przy zakładaniu do rowka takiej uszczelki nowej , jest ona po prostu o-ringiem , ma kształt okręgu i przekój okrągły

[ Dodano: Pią 02 Lip, 2010 ]
lub walcowaty , ale to jest tylko spór o słowa

: pt lip 02, 2010 13:13
autor: denisz
oj ale drążysz... trochę nie barzdo pomagamy tą dyskusją koledze co ma problem z brudami olejowymi ale jakos tak jest, że każdy chce udowodnić swoją rację. Ale w temacie oringów to już mój ostatni tu post.

A co ma do nazwy "oring" kształt w procesie produkcyjnym?????? I trudno mi sobie wyobrazić, że każda uszczelka "zaczynała" się w procesie produkcyjnym od okrągłego kształtu i poźniej dopiero formowana. Dlaczego wszsystkie uszczelki o przekroju i kształcie okrągłym są nazywane oring (np ETKA) a uszczelki o przekroju okrągłym a kształcie NIE okrąłym są nazywane "uszczelka".

Zobacz na moje wypociny poniżej. Po lewej stronie uszczelka, o którą się spieramy - no mniej więcej taki ma kształt. Z boku narysowałem kółeczko - to jej przekrój. Jak można mniewać, że ten kształt ma coś wspólnego z okręgiem, kołem, pierścieniem - czyli ringiem?

Po prawej stronie jest O-ring - kształt okrągły, przekrój okrągły.

Tyle w temacie nazewnictwa uszczelek :pub:


Obrazek

Ta uszczelka po lewej ma pierwotnie taki kształt - żadne koło, które póżniej ma się dopasować do jakiegoś kształtu. Zdaje się, że dokładnie i przede wszystkim ta kwestia nas poróżniła. pzdr

: pt lip 02, 2010 20:04
autor: red_devil25
panowie silnik jest 1.8 ADZ 90 PS ,rura ktora wchodzi w to miejsce do tej plastikowej puszki czarnej jest metalowa

: pt lip 02, 2010 20:55
autor: miś fazi
więc teraz odkręc tą puszkę i zobacz co się dzieje , może jest delikatnie pęknięta lub uszczelka przepuszcza

: pt lip 02, 2010 21:07
autor: denisz
red_devil25 pisze:panowie silnik jest 1.8 ADZ 90 PS ,rura ktora wchodzi w to miejsce do tej plastikowej puszki czarnej jest metalowa
a jakie ma znaczenie czy jest plastikowa czy metalowa??

No może poza tym, że metalowa prawdopodobnie nie będzie uszkodzona. Wymontuj wszystko i wyczyść tak, jak napisałem a będziesz miał czysto. Z czego są wykonane dane części nic nie zmienia w tym temacie.

: pt lip 02, 2010 21:26
autor: red_devil25
tak napisalem tylko z czego jest zrobiona:) w poniedzialek ze szwagrem bedziemy grzebac przy tym mam nadzieje,ze uda sie wszystko i opisze co bylo przyczyna

: pt lip 02, 2010 21:31
autor: Duber
jak dlamnie cieknie spod calego wymiennika,podstawy.tez tam wymienialem,koszt uszczelki ok.10zl tylko troche roboty z tym

: pt lip 02, 2010 21:34
autor: denisz
red_devil25 pisze:tak napisalem tylko z czego jest zrobiona:) w poniedzialek ze szwagrem bedziemy grzebac przy tym mam nadzieje,ze uda sie wszystko i opisze co bylo przyczyna
ok, napisz jak poszło. W razie czego pisz śmiało. Ja wwyciągałem tą puszke 4 razy (konieczność kupienia rury, śrub, silikonu itd) więc możesz mi ufać. Jeszcze raz dla pewności potwierdzę, że numery części, które podałem we wcześniejszym poście są dla Twojego silnika - biorę to na swoją odpowiedzialność. Masz rurkę odpowietrzająca metalową - to dobra wiadomość, bo metal jest bardziej wytrzymały od plastiku (jak w moim silniku) :crazy:

: pt lip 02, 2010 21:36
autor: red_devil25
czyli najlepiej i za jednym brudem powymieniac uszczelki czy tam oringi tej metalowej rury i puszki i podstawy filtra oleju i musialobybyc dobrze bo juz chyba mam nadzieje wiecej opcji nie ma....mam nadzieje,ze jakos do poniedzialku dam rady dojezdzic i nie stanie sie nic....dziekuje WSZYSTKIM,ktorzy staraja sie i chca pomoc mam nadzieje,ze uda sie to zrobic i nie bedzie mnie to dreczyc :]

: pt lip 02, 2010 21:39
autor: denisz
Duber pisze:jak dlamnie cieknie spod calego wymiennika,podstawy.tez tam wymienialem,koszt uszczelki ok.10zl tylko troche roboty z tym
trudno na 100% określic to po tych zdjęciach. Ale na 100% poci się też na odmie. Być może część par oleju ucieka na połączeniu uchwyt filtru oleju-blok silnika. Tam też jest uszczelka. Ale moim zdaniem główna (bądź jedyna przyczyna) to uszczelnienie odmy.

: pt lip 02, 2010 21:41
autor: Duber
denisz pisze:trudno na 100% określic to po tych zdjęciach
umyc silnik i patrzec skad leci,aby sie nie potrzebnie nie narobic

: pt lip 02, 2010 21:42
autor: denisz
red_devil25 pisze:czyli najlepiej i za jednym brudem powymieniac uszczelki czy tam oringi tej metalowej rury i puszki i podstawy filtra oleju i musialobybyc dobrze bo juz chyba mam nadzieje wiecej opcji nie ma....mam nadzieje,ze jakos do poniedzialku dam rady dojezdzic i nie stanie sie nic....dziekuje WSZYSTKIM,ktorzy staraja sie i chca pomoc mam nadzieje,ze uda sie to zrobic i nie bedzie mnie to dreczyc :]
red devil, napisz to jeszcze raz, bo nie zrozumiałem. Po piwie jesteś :pub:

: pt lip 02, 2010 21:42
autor: FURMAN TDI
Ja również przerabiałem podobny w yciek w swoim mk3gt i rownież ten sam motor 1.8 ADZ ale mi puszczały dwa czujniki ciśnienia oleju te na filtrze a dokładniej z tej plastikowej czesci czujnika i widze że u ciebie również oprócz tych dwóch pozostałych zaciekow. Dodam że powymianie czujników skonczyło sie :bajer: