Strona 2 z 3

: sob sty 21, 2006 21:07
autor: Royce
a gdzie pozniej sprawdzic ten nr z pojemnoscia?

: ndz sty 22, 2006 01:33
autor: Bondas
w programie ETKA albo ELSA albo rzuc na forum to podpowiemy bo tu chyba wszyscy maja te programy albo zadzwon do ASO podaj numer i zapytaj do jakiego silnika jakiej pojemnoosci jest ta glowica napewno ci pomoga

pozdrawiam

: ndz sty 22, 2006 01:36
autor: bodzio_j
No i kłpot. Średnice są takie same w 1.6 i w 1.8. Różnica jest w skoku tłoka. I stąd różnica w pojemności skokowej. Może zmierzyc "wykorbienie" na wale?

: ndz sty 22, 2006 01:43
autor: RedmaN
omg wogole co to za patent zeby nabijac wszedzie 1.8 :P

: ndz sty 22, 2006 01:55
autor: Bondas
oszczednosc w formie do lania bloku jest jeden wzor a dwa roane silniki a blok ten sam
inna jest glowica i skok tloka wtedy i pojemnosc jest inna a blok jest uniwersalny

: ndz sty 22, 2006 12:08
autor: Royce
Mam nadzieje, ze chodzilo o te nr. na glowicy 24 026103373 F na glowicy jest jeszcze WWO

A jesli sie okaze ze jest to faktycznie 1.6 to czy da sie zalozyc glowice od 1.8? zeby bylo to faktycznie 1.8?

: ndz sty 22, 2006 12:12
autor: bodzio_j
Royce pisze:A jesli sie okaze ze jest to faktycznie 1.6 to czy da sie zalozyc glowice od 1.8? zeby bylo to faktycznie 1.8?
Nawet jeśli głowica podejdzie to jeszcze wał. Skok tłoka jest inny w 1.6 niż w 1.8

: ndz sty 22, 2006 13:18
autor: Royce
Jezeli bloki sa takie same w 1.6 i 1.8 to wydaje mi sie ze glowica powina pasowac od 1.8 ale to poczekajmy co inni powiedza.
Skok tloka jest inny na wale, czy roznia sie same tloki a wal jest ten sam ?

PS: Moze ktos ma mozliwosc sprawdzenia nr glowicy bo mozliwe ze cala rozmowa jest nie potrzebna i to jest 1.8 (nadzieja matka glupich :crazy: )

numery 24026103373 F

: ndz sty 22, 2006 13:57
autor: Bondas
pozostaje jeszcze skok tloka niestety

w YP powinna glowica byc 049 103 351

ale nie moge znalesc tego twojego numeru bo mi etka padla

zadzwon do ASO bedzie naj pewniej i szybciej powiedza ci od reki

pozdrawiam

: ndz sty 22, 2006 16:57
autor: Royce
A jak mozna zmienic skok tloka do glowicy z 1.8? Wymienic caly wal z tlokami ? czy wystarczy tylko zmienic same tloki a wal jest taki sam w 1.6 i w 1.8 ?

: ndz sty 22, 2006 17:14
autor: pajakgdynia
Z dużym prawdopodobieństwem masz 1.6: to są najczęściej spotykane silniki, najczęściej sprowadzane samochody (klasa "B", czyli Audi 80, Passat, Golf i wiele innych, cała masa tych silników jest dostępna na rynku w cenach w okolicy 1-2tys.). 1.8 to tylko silnik EV w Golfie I/II z 16 zaworami (i graniczy z cudem dostanie tego w stanie "jezdnym").
Ale jeszcze możesz sprawdzić gładzie cylindrów. Powinny być lekko "wyszlifowane" (albo nawet nie lekko, ale wtedy to raczej szkoda zabawy). Jak "główny szlif" będzie miał długość w okolicy 88mm (86.4+pierwszy pierścień), to pewnie był w 1.8 (i numery są dopasowane ;) ). Jak krótszy.. To zapomnij o zmianie głowicy na 1.8..
A tak odnośnie prac.. Na tym etapie sprawdź czy nie masz elipsy, czy nie był przegrzany na jakimś garze, itd. Bo może szkoda pracy..
Uff..
Jak masz 1.6 to zapomnij o zmianie. Wał, korbowody, tłoki, głowica kompletna. Jak cylindry zeszlifowane "krócej" to będzie się psuł "co chwila", naprawy bardzo kosztowne (pierwszy pierścień).
Jeżeli potrzebujesz tych 50 kucy.. to kup nowszy silnik! Taniej, prościej, wygodniej.

: ndz sty 22, 2006 17:40
autor: Royce
pajakgdynia pisze:

A tak odnośnie prac.. Na tym etapie sprawdź czy nie masz elipsy, czy nie był przegrzany na jakimś garze, itd. Bo może szkoda pracy..
Wiec tak elipsa byla 2 i 3 cylinder delikatna ok 0.5mm i zostala splanowana.

pajakgdynia pisze: Ale jeszcze możesz sprawdzić gładzie cylindrów. Powinny być lekko "wyszlifowane" (albo nawet nie lekko, ale wtedy to raczej szkoda zabawy). Jak "główny szlif" będzie miał długość w okolicy 88mm (86.4+pierwszy pierścień), to pewnie był w 1.8 (i numery są dopasowane ;) ). Jak krótszy.. To zapomnij o zmianie głowicy na 1.8..
Cylinder jest niemal niewyczuwalnie "wyszlifowany" wiec zmienie tylko pierscienie.
A jak to napisales glowny szlif ma dokladnie 88 mm sprawdzilem i to "wyszlifowane" miejsce ma dokladnie 88 mm

Wiec jaki to jest w koncu silnik ? :crazy:

: ndz sty 22, 2006 18:11
autor: pajakgdynia
Znaczy, że masz nieprzesilone 1.8 (jak głowica zwykła 8V). Ktoś już wszystko wymienił. Tylko pytanie, czy to zadziała.. Wstawiaj i na hamownię: zobaczymy jakie ma wyniki!

: ndz sty 22, 2006 20:38
autor: Royce
Czyli co jednak 1.8 ? Skok tloka tzn. to :wyszlifowanie ma 88 mm. Jeszcze jak by ktos sprawdzil nr tej glowicy to bylo super.

Glowica hmm nie znam sie az tak :kac: pojedynczy walek 2 zawory na cilinder wiec chyba 8V.

To co 1.8 ? :cool:

[ Dodano: Pon Sty 23, 2006 12:51 ]
No to jak nikt juz nie ma pomyslu jaki to silnik i nikt nie ma mozliwosci sprawdzic nr glowicy?
Jesli ktos ma mozliwosc to prosze niech sprawdzi i da znac co i jak


PozdraVWiam