Strona 2 z 2

: wt cze 29, 2010 18:37
autor: zikr6
greg pisze:
rezystor22 pisze:jak już zdejmę sprzęgło, to zeby wydostac łożysko z kompresora nalezy odkręcić jego 'pokrywe' , przepolowic go ?
jak odkręcisz nakrętkę to całe sprzęgiełko zejdzie z osi - żadnego rozpoławiania kompresora
No i oczywiście zdejmiesz pierścień Segera który trzyma koło pasowe sprężarki.Ale to jest 10 min roboty.Do odkręcenia nakrętki dobrze jest użyć klucza od szlifierki kątowej(zablokuje tarczę)
Co do napinacza to możesz kupić samą rolkę z łożyskiem koszt 50 zł.

: wt cze 29, 2010 18:39
autor: greg
Obrazek

[ Dodano: Wto Cze 29, 2010 6:40 pm ]
tu masz rysunek

: wt cze 29, 2010 19:24
autor: rezystor22
Dziękuję panowie za rady, mam wrażenie że chodzi wam o 'sprzęgło' a ja pytam o łożysko w kompresorze http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-06/a48de388.jpg - mam na myśli to łożysko, ktróe jest na wałku kompresora od strony sprzęgła(po całkowitym ściągnięciu sprzęgła). Łożyko na sprzęgle wymienię tylko zapobiegawczo a drgania i klekotanie po załączeniu kompresora moim zdaniem są spowodowane przez wybite już łozysko ale w kompresorze - ponieważ jak jest wyłączony to jest wszystoko ok - czyli łożysko na sprzęgle jest dobre..

[ Dodano: 30 Cze 2010 13:44 ]
Witam ponownie
odchyliłem napinacz, zdjąłem pasek i starałem się ręką wyczuć możliwe luzy. I ruszając kołem na kompresorze wyczuwam 'lekkie' luzy na łożysku- sprzęgło jest jakoś luźno zamocowane (mogę nim delikatnie ruszać-może się poluźniło?? ale kręci się lekko). Gdy załączyłem na 'krótko' sprzęgło to luzy łożyska z koła na kompresorze zniknęły-nic nie wyczuwałem, a sam kompresor kręci się jak na moje oko nie za ciężko i nie słychać stuków,piszczenia czy ocierania....Wobec tego nie wiem czy jest sens wymieniać to łożysko w kompresorze ?? - może to tylko łożysko od sprzęgła?
Ale pojawił się kolejny problem- kręciłem tez alternatorem i strasznie szumi !! z 2-3 razy mocniej niż załączony kompresor...a do tego w alternatorze tez wyczułem luz na kole :( Z tego co widzę to im więcej szukam tym więcej znajduję problemów... Nie wiem teraz za co pierwsze się zabierać, za kompresor czy za alternator ...

: pt lip 02, 2010 14:16
autor: sylon
Wiec tak kompresor wymieniony klima odgrzybiona nabita a klima jak nie dzialala tak nie dziala;/ na climatroniku wyskakuje mi blad 4FA 00 co to moze znaczyc ciezko znalesc co to oznacza teraz czuje jak sprezarka sie zalacza lecz zimnego powietrza nie dmucha pomocy!

: pt lip 02, 2010 14:32
autor: zikr6
sylon pisze:Wiec tak kompresor wymieniony klima odgrzybiona nabita a klima jak nie dzialala tak nie dziala;/ na climatroniku wyskakuje mi blad 4FA 00 co to moze znaczyc ciezko znalesc co to oznacza teraz czuje jak sprezarka sie zalacza lecz zimnego powietrza nie dmucha pomocy!
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 66d2c18535

Jeżeli sprężarka chodzi a nie daje zimna to może być uszkodzony zawór sterujący w sprężarce,zawalony osuszacz lub zawór rozprężny.Wymieniałeś osuszacz?

: pt lip 02, 2010 15:02
autor: sylon
nie osuszacza nie wymienialem;/ sil juz brak na ta klime;/

[ Dodano: 02 Lip 2010 15:12 ]
a gdzie sie znajduje ten osuszacz i czy sam moge go wymienic?

[ Dodano: 02 Lip 2010 15:14 ]
wlasnie robilem na vagu testy klimy teraz mi sie zalaczyla klima dmucha zimne powietrze nie jak powinno ale jest poprawa wczesniej po nabiciu na chwile tez sie wlaczyla moze byc przyczyna czujnik temperatury zewnetrzej ze nie dziala klima?

: pt lip 02, 2010 18:59
autor: zikr6
Jak otworzysz maskę po lewej stronie przy chłodnicy(aluminiowy walec)Niestety aby go wymienić musisz spuścić czynnik.Zobacz przy włączonej klimie czy dół osuszacza i góra jest mniej więcej taka sama temperatura bo jeżeli się różni znacznie to zapchany osuszacz.
Na temat klimy możesz doszkolić się tutaj.
http://www.forum.klimatyzacja.pl/viewforum.php?id=5

A czy sprawdzałeś czy sprężarka podłączona na krótko chłodzi?Jak nabijali klimę to jakie ciśnienia były LP i HP.Na forum jest kolega który zajmuje się profesjonalnie klimami jego nick tom17