Strona 2 z 2

: czw cze 17, 2010 22:59
autor: wielblad2
Zimny Chirurg, Prosze kolego nie obrażać mego GOFERA -SDI 98 r ani gramika wiewiórki, wiec prosze bardzo BEZ ALUZJI .

: czw cze 17, 2010 23:45
autor: jhosef
Pepsi77 pisze:ale z drugiej strony ocynk sie utlenia i rdzewieje po jakims czasie ;p
Korozja ocynku jest jednym z powodów jego stosowania. Ocynk poprzez pokrycie się warstwą swojego tlenku zatrzymuję własną korozję.

: pt cze 18, 2010 07:52
autor: kris
Zimny Chirurg pisze:W polsce walą solą bo to najtaniej.
Gdy byłem zimą we Francji biał nalot od soli był aż do wysokości szyb, w Niemczech tylko błotniki i pod listwami, a w Polsce auto tylko było uwalone od błota. :bigok:
Czyli tak chyba aż dużo jej nie walą :D

: pt cze 18, 2010 14:56
autor: borek
Mój Golf z 12.2000r niestety ale tez już łapie rdzewki. Pod uszczelką od wewnetrznej stronie drzwi. I w rogu przy szybie na tylnej klapie :( a co najważniejsze te elementy nigdy nie byly dotyne przez blacharza. Ale u kumpla w passacie 2003r rudy łapał nad szybą. Wiec mysle ze odpryski,woda i zima robią swoje...

: pt cze 18, 2010 16:54
autor: reanimat
Jest kilka powodów łapania rdzy nawet na ocynkowanej blasze, powody te powstają podczas ocynku(zły proces ocynkowania) oraz w czasie formowania blachy tj. w czasie dalszej produkcji przed lakierowaniem.
Ocynk sam w sobie nie rdzewieje, ale jeśli arkusz blachy w czasie procesu technologicznego zostanie uszkodzony mechanicznie(przetarcia, zarysowania powłoki ocynku), nie ma możliwości ponownego ocynkowania blachy, gdyż wiąże się to z nierównomiernym nałożeniem powłoki ocynku a to z kolei prowadzi do skaz na lakierze, auto równie dobrze mogło być uszkodzone podczas montażu podzespołów w karoserii, np. operator klucza elektrodynamometrycznego w chwili nieuwagi nie utrzymał klucza, który zjechał na karoserię podczas montażu silnika wycieraczek, klucz uszkodził lakier i blachę, mechanicy produkcji zalakierowali wadę i auto poszło do klienta. (Takie szopki działy się w OPLU w Gliwicach-wiem bo tam pracowałem w kontroli jakości).

: pt cze 18, 2010 17:31
autor: skaktus
Sąsiad ma G4 kombiaka. Rocznika nie znam. Ma zardzewiałe tylne nadkola oraz progi. Jak na ocynk paranoja...

Drugi sąsiad ma audi 80 po puknięciu w słup. Od paru lat ocynk bez farby się utrzymuje w stanie ideał.

: pt cze 18, 2010 17:43
autor: reanimat
No ja mówie tylko co może być najczęstszą przyczyną z pordzewiałymi elementami na dość młodej blasze

: pt cze 18, 2010 18:30
autor: poolak2006
No ocynk niby jest, ale mi się wydaje ze coś z nim jest nie tak... bo z ciekawości przyglądam się golfom i b5 i widzę że często można spotkać takie w których ruda wychodzi. Dla porównania napiszę, że moja bratowa ma Cinquecento z 94 czy 95. Kiedyś na maskę spadł kawałek metalu, zrobił odprysk około1x1cm i wgniot, nie było to niczym zakonserwowane i jest tak już koło 10 lat i nie widać w tym miejscu rudej... więc na tej podstawie sądzę, że VW nie popisał się z tymi blachami. Nie wiem jak to było w Cinquecento z ocynkiem chyba te po 95 miały. Jednak to nie zmienia faktu i przyszłe auto będzie też ze "stajni" VW.

: pt cze 18, 2010 23:07
autor: PinkFloyd
12 lat gwarancji dotyczy korozji perforacyjnej a nie powierzchownej która zaczyna sie z małego obicia np. od wewnętrznej stronie nadkola i idzie po lakierem nawet w ocynku

: sob cze 19, 2010 09:28
autor: marikak97
zobacz jeszcze tylna klape tuz pod klamka do otwierania bagaznika jestm taka mala dziurka odplywowa tam tez pojawia sie RDZA...........