Strona 2 z 4

: czw cze 10, 2010 23:11
autor: ŁukaszMan
twój typ skrzyni z tego co widze to 085 do silników 1.4 i 1.6(nie wszystkie modele)

Oleju wchodzi 3.1dm3
Typ oleju to : API GL4, SAE 80 lub SAE 75W 90
Nie wlewaj GL5 bo Ci synchronizatory padną

tu masz zdjęcie gdzie wlewać olej. poziom odpowiedni jest wtedy gdy olej sie przeleje. Korek wlewowy ze względu na swój wymiar dobrze odkręca się szpilka z koła (pasuje wymiarowo i jest na tyle długa ze złapie się ją kluczem bez problemu)

te 3 śruby to jedna trzyma zębatke biegu wstecznego a reszta kolejne zębaty nie pamiętam już dokładnie które ale jak bedziesz chciał to zerkne i ci napisze. :pub:

: czw cze 10, 2010 23:14
autor: staniol88
jhosef, te co odkrecalem to odkreciles imbusem jakim mniejszym nie wiem dokladnie teraz jaki ale imbus ;; a tak jak sprawdzalem na jednej pol osi jak jeszcze mialem na lewarku to wydaje sie ze biegi wchodza normalnie jaka iskierka jest nadziei

[ Dodano: 10 Cze 2010 23:16 ]
ŁukaszMan, oo... dzieki za wyczerpujaca odpowiedz :bigok: a te api , sae to jest firma czy co bo sie tak nie znam na tych olejach zabardzo

[ Dodano: 10 Cze 2010 23:22 ]
ŁukaszMan a jakie sa ceny tych olejow mnie wiecej orietujesz sie

: czw cze 10, 2010 23:24
autor: GMS
korek jest na klucz ampulowy 17 mm w miejscu gdzie pisałem , nic nie zepsułeś w najgorszym przypadku spadły wodziki i trzeba je umieścić na swoim miejscu po wcześniejszym rozebraniu skrzyni i będzie wszystko śmigać , czasami się takie rzeczy zdarzają no cóż takie życie sam miałem kilka przypadków gdzie musiałem skrzynię rozebrać bo jakiś "defekt" nastąp

: czw cze 10, 2010 23:26
autor: ŁukaszMan
staniol88 pisze:ŁukaszMan, oo... dzieki za wyczerpujaca odpowiedz :bigok: a te api , sae to jest firma czy co bo sie tak nie znam na tych olejach zabardzo
tą są typy oleju nie firma :) Gęstość oleju i jego lepkość. Ważne jest żeby olej mieścił się w tych normach ze względu na synchronizatory które w tym typie skrzyni są bardzo delikatne. Bedziesz trzymał się tych wartości to biegi bedą chodzić płynnie delikatnie i bez zgrzytów nawet zimą. I pamiętaj GL4 nie GL5. Ja tak skrzynie roz...... jak coś nie bedziesz wiedział to pytaj bo na tej skrzyni to już wszystkie nerwy zjadłem :D

[ Dodano: 10 Cze 2010 23:31 ]
ceny to w granicach 30pln za 1L.

: czw cze 10, 2010 23:36
autor: jhosef
Syntetyk 75w90 jak narazie najtaniej znalazłem w ASO za 37 zł litr, w sklepach za mobil około 40-45 zł

: czw cze 10, 2010 23:39
autor: staniol88
GMS, yhy to o tyle dobrze ja sie mecze juz 2 dzien z ta skrzynia i jeszcze jej nie zlozylem do kupy moze dlatego ze 1 raz to robie a otwierac ja to juz bym nie ryzykowal tego heh a te wodziki to samemu idzie zalozyc czy nie da rady a spustowy koreek to pewnie gdzies na dole co ?

: czw cze 10, 2010 23:42
autor: ŁukaszMan
staniol88 pisze:te wodziki to samemu idzie zalozyc czy nie da rady a spustowy koreek to pewnie gdzies na dole co ?
Wszystko idzie założyć a co do spustu oleju to wrzuciłem ci zdjęcie.

: czw cze 10, 2010 23:46
autor: staniol88
ŁukaszMan, ja mam juz dosyc z calum samochodem heh ja taka skrzynie mam ta stara nie wiem czy ja sprobowac naprawic i czy sie to wogole oplaca ? a w aso to obojetnie gdzie pojde czy musi byc akurat VW czy cos

[ Dodano: 10 Cze 2010 23:48 ]
ŁukaszMan, nie wypbrazam sobie wykrecania tej skrzyni na nowo dramat z tym jest i chyba nia warte tych pieniedzy co mechanik by chcial

[ Dodano: 10 Cze 2010 23:48 ]
a i dzieki za zdjecia:)

[ Dodano: 10 Cze 2010 23:52 ]
ŁukaszMan, a co do tych zebatek jak tam napisales to one chyba by wypadly lub cos pobonego jakbym chyba odkrecil cala srube i ja wyjal a ja tak nie zrobilem to moze nie bedzie tak zle co .. ,, a moglbys luknac od czego ta srodkowa jest bo ja sie bawilem jak nie jest to problem

[ Dodano: 10 Cze 2010 23:54 ]
ŁukaszMan, a na tej Twojej fotce jest zas inaczej pokazany korek wlewowy niz najhosef, fotce

: czw cze 10, 2010 23:55
autor: ŁukaszMan
teoretycznie tych skrzyni nie opłaca się naprawiać ze względu na dość wysokie ceny części i trudnosci z dostępem do nich. Używka czy regenerowana kosztuje w granicach 600PLN

Ja złożyłem do swojego mk3 ta skrzynie z 2 zepsutych. Mam na niej już z 40tys przejechane i żadnych problemów z nią nie miałem.

: czw cze 10, 2010 23:56
autor: staniol88
GMS, a jak bedzie mi ktorys bieg wyskakiwal to moze byc od tego ze krecilem ta sruba czy nie bardzo ???

: czw cze 10, 2010 23:57
autor: ŁukaszMan
a jaki masz silnik i który rok??

: pt cze 11, 2010 00:02
autor: staniol88
jak juz pisalem 1.6 94 ABU :bajer:

: pt cze 11, 2010 00:08
autor: ŁukaszMan
staniol88 pisze:jak juz pisalem 1.6 94 ABU
nie doczytanie z mojej strony :) czyli masz tą skrzynie którą wysłałem ci na zdjęciu.co do tych śrubek to sprawdź na postoju czy biegi chodzą jeśli nic nie bedzie ci sie blokować to możesz sprawdzić w jeździe na spokojnie. Ale jesli tzch srub nie wzciagles to nic nie powinno sie stac.

: pt cze 11, 2010 00:18
autor: staniol88
ŁukaszMan, spoko zdarza sie heh jutro zobacze heszcze dokladnie czy mam te korki wlewowe tam a co do tych biegow czy wszystko chodzi dam jutroznac jak srkece i sie przejade jestem dobrej mysli moze wkocu bede sie mogl cieszyc z samochodu bo jak narazie nie mialem okazji do tego :goof: