Olej na pokrywie rozrządu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
arczipat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: śr sty 06, 2010 18:27
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: arczipat » śr cze 09, 2010 17:27

jhosef - Naprawdę już odbiegamy od tematu, nie chce mi się dyskutować. A co do docierania to nic dalej się nie zmieniło (ruchome i cierne elementy silnika muszą sie dotrzeć, nawet w bolidzie F1). A jeśli nie rozumiesz na czym polega istota docierania i wpływu na zużycie oleju i całego silnika to radze zaczerpnąć bardziej fachowej literatury. :bigok:



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr cze 09, 2010 17:34

arczipat pisze:A jeśli nie rozumiesz na czym polega istota docierania i wpływu na zużycie oleju i całego silnika to radze zaczerpnąć bardziej fachowej literatury. :bigok:
taa

Mój mk3 AAZ przez 10000 nie ubyło na miarce nic a teoretyczny przebieg to 300 kkm.



Awatar użytkownika
arczipat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: śr sty 06, 2010 18:27
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: arczipat » śr cze 09, 2010 17:39

Dobra
Vii pisze:a na bagnecie jest max jak był, to o czymś świadczy...
Ja nie chce z nikim się kłócić, tylko jak to się mówi "cudów nie ma" i nie sadze aby silnik w skodzie był zrobiony w technologi kosmicznej. Widocznie Skoda twojego Taty ma bardzo mały przebieg, jest zadbana silnikowo itp. więc oleju może brać bardzo mało, ale nie wcale bo to jest nie możliwe.

Pozdrawiam. :grin:

[ Dodano: 09 Cze 2010 17:46 ]
jhosef pisze:Mój mk3 AAZ przez 10000 nie ubyło na miarce nic a teoretyczny przebieg to 300 kkm.
Ale teraz to juz nie wiem do czego pijesz :bajer: . Jeśli nie ubyło przy takim przebiegu to powąchaj olej i dowiesz się czym to pachnie. :goof:

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » śr cze 09, 2010 17:55

arczipat pisze:Jeśli nie ubyło przy takim przebiegu to powąchaj olej i dowiesz się czym to pachnie. :goof:
Nie bój się, olejem napędowym nie zalatuje. Po prostu nie bierze oleju na tyle dużo aby dało się to zauważyć.



Awatar użytkownika
Alex_220
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 14:12
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Alex_220 » śr cze 09, 2010 19:24

arczipat pisze:To ja wiem i mnie nie musisz mi tłumaczyć :grin: , a czy sa zawyżone to raczej nie. Nowe auta na dotarciu potrafią zjeść ok 1L i to jest normalne. Gorzej jak używane auta po przebiegu 200tyś nie biorą nic oleju, bo to znaczy że pierścienie sie kończą i paliwo się miesza z olejem.
Większej bzdury, jeśli chodzi o olej, na tym forum nie słyszałem. Pobór 1 litra w fazie dotarcia to na pewno nic normalnego, nie mówiąc już o tym, że w niektórych nowych autach praktycznie dotarcia już nie ma. Nawet w instrukcji obsługi nie ma wzmianek o dotarciu. Nie mieszaj kolego ludziom w głowach.

Norma zużycia oleju dla aut vaga to nie żaden 1litr, a 0,5 litra i tego należy się trzymać.


Nigdy nie pij kiedy prowadzisz, za dużo się rozlewa!!!

Awatar użytkownika
arczipat
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: śr sty 06, 2010 18:27
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: arczipat » pt cze 11, 2010 16:08

Alex_220 pisze:Większej bzdury, jeśli chodzi o olej, na tym forum nie słyszałem
..więc się ucz bo jeszcze mało wiesz i jeszcze wiele cie zaskoczy chłopcze :bigok:.
Alex_220 pisze:Pobór 1 litra w fazie dotarcia to na pewno nic normalnego, nie mówiąc już o tym, że w niektórych nowych autach praktycznie dotarcia już nie ma. Nawet w instrukcji obsługi nie ma wzmianek o dotarciu
Pozwól, że przytoczę treść z instrukcji obsługi GOLFA 3 (chyba ją każdy ma, ale widze że ty nie).

"Zużycie oleju jest w dużym stopniu zależne od obciążenia i prędkości obrotowej silnika. W zależności od sposobu jazdy zużycie oleju może wynosić do 1L/1000km.
Jest normalnym zjawiskiem, że zużycie oleju w nowym silniku osiąga swoją najmniejszą wartość dopiero po pewnym okresie eksploatacji. Dlatego prawidłowość zużycia oleju silnikowego można właściwie ocenić dopiero po przejechaniu około 5000km. Dotyczy to również zużycia paliwa i mocy silnika"

No i pojęcia "pewien okres eksploatacji" i "przejechanie 5000km" - czyżby to nie był "okres docierania", a może to tylko tak sobie producent napisał, a może ja pierwszy raz mam do czynienia z samochodem :chytry:

Dlatego radze ci czytać, czytać i jeszcze raz czytać uważnie instrukcje i fachową literaturę o mechanice samochodowej, a nie oglądać tylko obrazki. :bigok:

...a zresztą było już o tym na forum http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=112742

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt cze 11, 2010 16:37 przez arczipat, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt cze 11, 2010 16:38

wystarczy tej dyskusji , poradźcie koledze jakie mogą być przyczyny ubywania oleju , a nie licytujcie się komu co i ile



Awatar użytkownika
bla.zej
Niesolidny sprzedawca
Niesolidny sprzedawca
Posty: 168
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 17:33
Lokalizacja: z Polski

Post autor: bla.zej » pt cze 11, 2010 18:08

miś fazi, Dokładnie :bigok:

Byłem u mechanika który robił ten silnik (pierścienie itd.) Po obejrzeniu powiedział że to raczej nie ten simmering. Prawdopodobnie jest zatkana odma, i czasami rzygnie bagnetem i zostaje na osłonie.
Lecz wątpię aby ubywały takie ilości przez odmę...



Awatar użytkownika
Alex_220
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 14:12
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Alex_220 » sob cze 12, 2010 01:22

arczipat pisze:..więc się ucz bo jeszcze mało wiesz i jeszcze wiele cie zaskoczy chłopcze :bigok: .
Chłopcze, jeżeli uważasz, tak jak pisałeś we wcześniejszych postach, że jeśli silnik z dużym przebiegiem nie bierze oleju to oznacz, uszkodzenie pierścieni pierścieni tłokowych, i że zarazem paliwo dostaje się do oleju stąd pełny stan na bagnecie, to raczej ty powinieneś się wrócić, do którejś z klas podstawówki, o ile w ogóle podstawówkę zaliczyłeś. Bo to by mówiło, że silnik ma uszkodzone pierścienie i zarazem któryś wtrysk leje paliwo, które uzupełnia poziom w układzie smarowania. A wiec dwie poważne awarie naraz, czego prawdopodobieństwo jest minimalne. Nie wiem skąd pomysł na taką teorię spiskową. Naprawdę nie mieszaj ludziom w głowach



Znajomy ma golfa III 1,8. Przebieg 270 tys. Leje pełny syntetyk i między 15 tys. wymiany nie dolewa nic. I tak już kilka cykli. Idź mu powiedz, że któryś wtrysk mu leje i że część oleju w jego silniku stanowi paliwo co spowoduje rychłe zatarcie. Wyśmieje Cię.
arczipat pisze:"Zużycie oleju jest w dużym stopniu zależne od obciążenia i prędkości obrotowej silnika. W zależności od sposobu jazdy zużycie oleju może wynosić do 1L/1000km.


Tak owszem w instrukcji masz zawyżone zużycie paliwa. Oficjalne stanowisko koncernu vag jako aut o wysokiej jakości to 0,5 litra oleju na 1000 km. Zresztą sam odpowiedz sumieniu, czy gdyby Twój silnik zużywał 1 litr oleju na 1000 uznałbyś to za normalne? Więc nie cytuj mi tu wylukanych i błędnych postów i pomyśl co oznacza zużywanie 1litra na 1000. masz tu temat, który mówi jeszcze coś innego i reakcje jego użytkowników http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ycie+oleju
arczipat pisze:"pewien okres eksploatacji"
"Pewien okres eksploatacji" nie został nazwany przez producenta okresem dotarcia. Mało tego, jakbyś poczytał instrukcję do Golfa V to byś wiedział, że nie ma w niej nic o używaniu niskich obrotów na początku użytkowania auta, ani o kotowaniu go czy konieczności spasowania elementów silnika w pierwszych kilometrach ruchu. I Ty to nazywasz okresem dotarcia?? No pomyśl. Wiem, że wymagam wiele, ale mimo wszystko pomyśl
arczipat pisze:a może ja pierwszy raz mam do czynienia z samochodem
Nie wiem, może dla Ciebie Meleks to też auto. I rower górski to też auto?? Jeśli tak to Twój cytat
arczipat pisze:Dlatego radze ci czytać, czytać i jeszcze raz czytać
obracam przeciwko Tobie, oczywiście z troską o Twój stan świadomości.
arczipat pisze:a nie oglądać tylko obrazki. :bigok:
Widzisz, oglądanie obrazków ma do siebie to, że nabywa się pewnych umiejętności zbliżonych do praktycznych więc ja bym tak pospolicie z tego nie kpił :) Może właśnie tego Ci brakuje poza wiedzą zdobytą z instrukcji obsługi i tanich katalogów. Zajrzyj czasem pod maskę. Pooglądaj! Pozdrawiam Cię Serdecznie :bigok:


Nigdy nie pij kiedy prowadzisz, za dużo się rozlewa!!!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 346 gości