Strona 2 z 2

: ndz sty 15, 2006 11:23
autor: Kaktus
witek_vento1.8 pisze: zresztą w tych silnikach podobno głowicy się drugi raz nie dokręca.
Masz racje , głowicy sie nie poprawia jesli byla dokrecona tak jak zalecają ( trójetapowo)

: ndz sty 15, 2006 11:46
autor: zaprzal
Kaktus, co to znaczy trójetapowo? Jak to w końcu jest? Trzeba dociągać zawsze czy jeśli sie dobrze poskłada to nie trzeba?

: ndz sty 15, 2006 13:19
autor: witek_vento1.8
uszczelkę kupiłem niemieckiej firmy victr reinz i jest do niej dołączona instrukcja
montążu i dokręcania głowicy - prawie we wszystkich silnikach vw benzyna
uszczelki się drugi raz nie dokręca - w większości diezli po tysiącu km trzeba dociągnąć

: ndz sty 15, 2006 14:31
autor: WRHZ
Z tym dokrecaniem uszczelek to jest prawie ukazdego mechaniora inna teoria, jedni dokrecaja po przejchaniu 1000km jeszcze raz a ja sie osobiscie spotkalem z takim czyms ze dojkreca sie 3 razy ale tego samego dnia dociaga sie raz wedlug oposu odczekuje sie pare godizn drugi raz itd.. wiec to juz sprawa mechaniora i zaufania do niego jedno jest pewne skoro Ci ucieka plyn tzn ze gdzies jest pekniecie jesli glowica ok to musisz miec walniety blok innego wyjscia nie ma

: ndz sty 15, 2006 14:45
autor: Kaktus
WRHZ pisze:Z tym dokrecaniem uszczelek to jest prawie ukazdego mechaniora inna teoria,
Z doswiadczenia wiem by sie na opinii
"mechaniorów" nie opierać, a bardziej stosowac sie do zalecen producenta. Dla niektórych mechaników czas sie zatrzymał w epoce Zaporożca i dlatego hołdują takim opiniom.
zaprzal pisze:Kaktus, co to znaczy trójetapowo? Jak to w końcu jest? Trzeba dociągać zawsze czy jeśli sie dobrze poskłada to nie trzeba?
Trójetapowo tzn dociągnąc na trzy razy : pierwszy raz z siłą 40 N wszystkie sruby( w okreslonej kolejnosci oczywiscie), nastepnie z siłą 60 N , i ostatni raz o 90 stopni.

: ndz sty 15, 2006 21:57
autor: witek_vento1.8
a moje vento stoi na mrozie drugi tydzień i oleju przybywa. dzisiaj szlak trafił akumulator
nmja tym mrozie jak go przyniosłem do mieszkania to był rozdęty jak piłka - rozmarzał
osiem godzin i teraz zacznę go ładować - tak samo było dwa lata temu. akumulator
mam centra futura i jak się rozładuje to zamarza i może go rozwalić

: ndz sty 15, 2006 22:09
autor: evolution
hej co do dokrecania glowicy trzy etapy lub tez cztery. zawsze 40Nm drugi 60Nm nastepny +90 stopni i nastepny plus 90stopni czasami podaja o trzecim etapie zamiast 3 i 4 plus 180 stopni. i wazna rzecz SRUBY GLOWICY ZAWSZE NOWE. moga byc uzyte tylko raz. ponadto przewaznie przy wymianie usczelki po raz enty nalezy je skrosic okolo 3 4 mm zeby sie nie opieraly na dole w otworze. a co do przyczyny wody w oleju. nie zastosowanie tego rodzaju dikrecania z nowymi srubami to moze byc jeden powod, drugi jmoze byc taki...(ale chyba nie w abs) ze jest uszkodzona chlodniczka oleju trzecia przyczyna prawdopodobna ze masz blok po tulejowaniu i za luzna tuleja w bloku, co rownoznaczne jest z peknietym blokiem. a i nie dokreca sie po przebiegu tej glowicy bo sruby sa ciagliwe

: ndz sty 15, 2006 23:58
autor: Kaktus
Witek , mam do sprzedania silnik 1,8 do vento po 130 tys przebiegu , przywieziony z niemiec niedawno.

: ndz sty 15, 2006 23:58
autor: Kaktus
Witek , mam do sprzedania silnik 1,8 do vento po 130 tys przebiegu , przywieziony z niemiec niedawno.

: pn sty 16, 2006 19:42
autor: czyś
misiek10111 pisze:
witek_vento1.8 pisze: zresztą w tych silnikach podobno głowicy się drugi raz nie dokręca.
no niewiem, mi mechanio mówił żeby podjechać o dociągnąć, bo jak się uszczelka uleży i głowicy nie dociągniesz to uszczelka będzie tak jagby "lużno leżała" i się płyn przedostanie do oliwy albo będzie wyciekać na zewnątrz

[ Dodano: 06-01-14, 19:35 ]
a już napewno dociągnięcie nie zaszkodzi
Nie dokręca się głowicy. I dociąganie może zaszkodzić.
Przy składaniu trzeba pilnować właściwej kolejności śrub i sekwencji dokręcania i potem nie ma takiej potrzeby, i powiedziałbym, że jest to nawet niewskazane (zakłądałem uszczelkę V. Reinz - nie pierwszy raz w VW i w benzyniakach 1.3 i 1.8 nie dokręca się, chyba,że śruby od głowicy są na imbus, a nie na "gwiazdkę" - załączona do uszczelki przez jej producenta instrukcja). Poprzedni właściciel mojego golfika udał się na dokręcanie głowicy i co? W okolicach świąt zmieniałem. Jeśli prawidłowo dokręcona przy montażu uszczelka wypali się od temperatury panującej w silnku, całkiem traci plastyczność i dokręcaniem można jej zaszkodzić.

: pn sty 16, 2006 22:08
autor: witek_vento1.8
kaktus - wielkie dzięki za szczere chęci ale właśnie kupiłem silnik abs używke
za 900 zł i w tym tygodniu będę go wymieniał. silnik jest goły bez osprzętu
a w jakim stanie to się okaże.