Strona 2 z 3

: czw sty 19, 2006 17:21
autor: Przemo440
cowboy pisze:
czujnik jest czujnik i pokazuje temperature wiec chyba dla benzyny jest taki sam...

mnie cały czas nurtuje pytanie do czego są piny 2 i 4 - jaka na nich powinna być rezystanacja - u mnie po zwarciu wskazówka wychyla sie na maxa???

z moich testów wynika że czujnik też ma wpływ na załączanie wentylatora...
czujnik ten jest 4 pinowy poniewaz dwa piny dają informacje do komputere a drógie dwa na wskaznik ten czujnik nie ma nic wspólnego z wentylatorem w chłodnicy,wentylator ma własny czujnik dwubiegowy zamontowany w chłodnicy :)

: czw sty 19, 2006 21:19
autor: ultradźwięk
Wielkie dzięki Adamtd :pub:

Wartości nie wiele się różnią od tych wcześniejszych więc czujnik przekłamuje

Czy te dwa czujniki z allegro o oznaczeniu 357 919 501 A bedą pasowały do mojego silnika? Mogłby to ktoś spradzić w katalogu bo kolor obwódki wydaje się taki sam.

A swoją drogą czy z wymianą tego czujnika jest dużo zabawy? Czy znowy miska pod samochód i sciekający płyn? Czy dac sobie spokój narazie z wymianą?
Przemo440 pisze:ten czujnik nie ma nic wspólnego z wentylatorem w chłodnicy,wentylator ma własny czujnik dwubiegowy zamontowany w chłodnicy
Czy na pewno nie ma nic wspólnego skoro dając do komputera info jaka jest temperatura komputer załącza wentylator przy odpowiedniej "przekłamanej" w tym wypadku temperaturze. Czy przypadkiem jak pozostałe dwa piny też będą miały inną rezystancje nie grozi to przegrzaniem silnika bo wentylator się nie załączy?

Tylko pytam, nie jestem znawcą. Jak myśle źle proszę niech mnie ktoś poprawi

Jeszcze raz wielkie dzięki Adamtd
pozdrawiam i z góry dziękuje

[ Dodano: Pią Sty 20, 2006 10:32 ]
:crazy:

u mnie nie popsuty jest czujnik a wskaznik :(, przeciez na czujniku sa poprawne wartosci :(, dlaczego nikt mnie nie poprawil

Swoja droga jak wymienia sie ten wskaznik, a moze wystarczy wymienic cos innego?

pozdrawiam

: pt sty 20, 2006 13:52
autor: cowboy
Przemo440 pisze:
cowboy pisze:
czujnik jest czujnik i pokazuje temperature wiec chyba dla benzyny jest taki sam...

mnie cały czas nurtuje pytanie do czego są piny 2 i 4 - jaka na nich powinna być rezystanacja - u mnie po zwarciu wskazówka wychyla sie na maxa???

z moich testów wynika że czujnik też ma wpływ na załączanie wentylatora...
czujnik ten jest 4 pinowy poniewaz dwa piny dają informacje do komputere a drógie dwa na wskaznik ten czujnik nie ma nic wspólnego z wentylatorem w chłodnicy,wentylator ma własny czujnik dwubiegowy zamontowany w chłodnicy :)
no nie wiem czy nie ma... skoro jak zwierałem do masy pin3 w wiązce do czujnika to czasem załaczał się wentylator ! nie zawsze i musiałem włączyć i wyłączyć zapłon żeby przestał się kręcić - dodam że silnik był zupełnie zimny...

skoro piszesz że drógie dwa piny (czyli 2 i 4 ) dają info do komputera to naisz jakie wartości tam powinny być - skoro pin 2 jest wyprowadzony bezpośrednio na mase !!

widze że nie ma pewnej odpowiedzi...
teraz sa mrozy na -25 st wiec nie bede grzebał ale jak kupie czujnik to myśle rozwiąze ten problem... i napisze coś wiecej...

: ndz sty 22, 2006 00:04
autor: mazja
cowboy pisze:
mazja pisze:nie wiem czy zauważyliście, że wokół czujnika jest kolorowy pasek - trzeba szukać czujnika o takim samym kolorze paska jak w zamontowanym (kolor chyba określa zakresy rezystancji)
a nie lepiej o takim samym oznaczeniu kodowym? :)

po wyciągniećiu czujnika po kilku latach może juz tego koloru nie być :)

a poza tym po co 2 razy wyciągać czujnik?

pytanie czy te z allegro sie nadają?
kody części się zmieniają kolory pozostają :-)

: czw sty 26, 2006 21:00
autor: cowboy
kolory odpowiadają kodom...

zółty 501A
zielony 501C
czarny 501B - taki jest w AFN

co do czujnika to chyba juz wiem o co chodzi..a wszystko dzieki etce i autodata (znalazłem topic w dziale "na każdy temat" i sobie zainstalowałem )

wszystko widac na schemacie..

zwieranie pinów 1 i 3 nie spowoduje wychylenia wskaźnika :) bo tak jak sprawdziłem pin 2 jest na mase a pin 4 do czujnika - tak wynika ze schematu :)

i mnie się zgadza a autodata - po zwarciu styku 4 wskazówka wędruje na 130 stopni...

jedyny mój problem to fakt że wartości jakie powinienem miec na stykach 1 i 3 są u mnie na stykach 2 i 4...

cały czas czekam na czujnik z allegro ale na 90% musi być to czujnik..

styk nr 1 idzie do czujnika temperatury paliwa
styk nr 3 do modułu ECM (engine control module)

: czw sty 26, 2006 21:13
autor: ultradźwięk
cowboy pisze:po zwarciu styku 4 wskazówka wędruje na 130 stopni...
ze stykiem 2 tak?

bo jesli tak to jutro to sprawdze.

: czw sty 26, 2006 23:21
autor: cowboy
ultradźwięk pisze:
cowboy pisze:po zwarciu styku 4 wskazówka wędruje na 130 stopni...
ze stykiem 2 tak?

bo jesli tak to jutro to sprawdze.
dokładnie tak u mnie było - i to potwierdza schemat z Autodaty...
widac na zdjęciu zwarte styki 2 i 4

możesz jeszcze przy okazji zmierzyć rezystancję na stykach 2-4 nie tylko na 1-3..

bo juz sam nie jestem pewny jak to powinno byc...

może w sobote będzie cieplej to przetestuje to wszystko jeszcze raz...

: pt sty 27, 2006 19:50
autor: ultradźwięk
Witam mialem dzisiaj troszki czasu i zwarlem styki 2 i 4 i co sie okazalo: wskazowka na 130 stopni :(, teraz to tylko mi pozostake sprawdzic rezystancje na stykach 2 i 4 które dzisiaj zwieralem, bo na 1 i 3 według wydruku Adamtd mialem wartosci mieszczace sie w normie.

Czy mogłby kolega Adamtd lub ktos z dostepem do autodaty sprawdzic jakie wartosci powinny byc na stykach 2 i 4 bo zaczynam powili glupiec.

pozdrawiam

: pt sty 27, 2006 19:57
autor: cowboy
ultradźwięk pisze:Witam mialem dzisiaj troszki czasu i zwarlem styki 2 i 4 i co sie okazalo: wskazowka na 130 stopni :(, teraz to tylko mi pozostake sprawdzic rezystancje na stykach 2 i 4 które dzisiaj zwieralem, bo na 1 i 3 według wydruku Adamtd mialem wartosci mieszczace sie w normie.

Czy mogłby kolega Adamtd lub ktos z dostepem do autodaty sprawdzic jakie wartosci powinny byc na stykach 2 i 4 bo zaczynam powili glupiec.

pozdrawiam
hej
to widze że miałem rację :)
mamy dokładnie tak samo
ETKE i AUTODATE posiadam (mozna sciagnac z netu) ale tam jest podana jedynie wartość rezystancji dla styków 1-3 nie jest nic napisane na temat 2 i 4 .....
Jest tylko scheamt który wczesniej załączyłem...

: pt sty 27, 2006 20:20
autor: ultradźwięk
cowboy pisze:hej
to widze że miałem rację
mamy dokładnie tak samo
dokladnie:)

odnosnie stykow 2-4 moze powinny miec taka rezystancje jak 1-3. Co o tym sadzisz?
jutro spradze co mi pokazuje:)

A swoja droga mozesz zapodac linka na autodate i na etke?

dzieki i pozdrawiam

: pt sty 27, 2006 20:36
autor: cowboy
ultradźwięk pisze:
cowboy pisze:hej
to widze że miałem rację
mamy dokładnie tak samo
dokladnie:)

odnosnie stykow 2-4 moze powinny miec taka rezystancje jak 1-3. Co o tym sadzisz?
jutro spradze co mi pokazuje:)

A swoja droga mozesz zapodac linka na autodate i na etke?

dzieki i pozdrawiam

Etka i Autodata w dziale na kazdy temat:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=20064

u mnie styki 2-4 miały własnie taka rezystancję jaka powinny miec styki z to cuda dziać no i ciekawe jak przeglad przejdziesz??[/quote:b69d0b25a1]
gazownik stwierdził że do tego auta komp i tak nie będ

: sob sty 28, 2006 14:29
autor: ultradźwięk
A wiec tak jestem po pomiarach:

wskazowka na 70 stopniach

na stykach 1-3 280 Ohm
na stykach 2-4 151 Ohm

Wyglada na to ze jeden z oporniczkow juz sie wyoporowal i daje przeklamanie na zegary. Cowboy jak wymienisz u siebie czujnik to napisz czy sie poprawilo.

Pozdrawiam

: sob sty 28, 2006 16:59
autor: cowboy
ultradźwięk pisze:A wiec tak jestem po pomiarach:

wskazowka na 70 stopniach

na stykach 1-3 280 Ohm
na stykach 2-4 151 Ohm

Wyglada na to ze jeden z oporniczkow juz sie wyoporowal i daje przeklamanie na zegary. Cowboy jak wymienisz u siebie czujnik to napisz czy sie poprawilo.

Pozdrawiam
czyli coś podobnie jak u mnie ...
rezystanacja na stykach 2-4 jest mniejsza mniej wiecej o połowe od wartości na stykach 1-3...
Poniewaz u mnie są te wartości wyższe to wskazówka leży - co ciekawa przed odpięciem wtyczki i wymianą termostatu też podchodziła mi pod 70 st....

termstat miałem dobry ale na wszelki założyłem cieplejszego wahlera :) zamiast frncuskiego verneta..
może przy zdejmowaniu wtyczki coś w tym czujnik pstryknęło ? :) sam juz nie wiem...
autko nagrzewa się szybko, w środku sauna nawet przy -15 w trasie...

nie wiem czym tam psiknąć w te styki coby poprawić przewdoność ?

cały czas czekam na czujnik !! ale chyba przed wymianą wepnę go w wiązkę i wsadzę do gorącej wody w jakims słoiku zaraz po zagotowaniu :) jak pokaże wskaźnik będę wymieniał czujnik..

Jak bedzie kicha to grzebie przy zegarach...

dam znać jak już naprawie ..

: wt sty 31, 2006 14:08
autor: ultradźwięk
cowboy pisze:dam znać jak już naprawie ..

czy kolega cowboy jest juz po naprawie??