Strona 2 z 2

: czw sty 12, 2006 18:44
autor: GregorG
Słuchajcie ludziska, żeby zakończyć raz na zawsze temat kartonów i tym podobnych wynalazków. Rozumiem że każdy ma swoje patenty i chce jak najlepiej dla swego golfera, ale jest kilka kwestii:
- inżynierowie z VW nie przewidują i nie zalecają w żadnej instrukcji - zakrywania chłodnicy

- u mnie po wymianie termostatu, uzyskuje 90 st. po przejechaniu 5 km i to niezależnie czy na dworze jest +2 , czy -10 zawsze jest tak samo - przejeżdzam te 5 km i wskaźnik jest już na 90 st.

- termostat jest tak skonstruowany jest cały czas pracuje tzn raz trochę otworzy duży obieg , to znów domknie , a to wszystko po to aby ciecz chłodząca na bloku miała cały czas 90 st.

- przez takie działanie termostatu często się zdarza że duży obieg wcale się nie otwiera nawet po 15 km jak srawdzam dolną rurę do chłodnicy i jest zimna i właśnie w tym przypadku gdy ciecz wogóle nie biegnie przez chłodnicę - zakrywanie jej kartonem jest bez sensu

- a w przypadku gdy damy ostro w pędzel , albo stoimy w korku, duży obieg się otwiera - nagrzewa się do momentu gdy zadziała wiatrak - a tu zonk przód chłodnicy zatkany kartonem i nie ma przewiewu. Dopiero wtedy silnik może dostać gorączki - bo wiatrak nie potrafi go odpowiednio schłodzić.

Uważam że takie eksperymenty - pomimo dobrych chęci mogą nam zaszkodzić.

Pozdrawiam

: czw sty 12, 2006 18:46
autor: Bart
Takie patenty stosuje się w Żukach, Fiatach 125p, Jelczach itp.

: czw sty 12, 2006 19:27
autor: Tomasz Żaguń
bartvw :pub: :pub: :pub: :okej: Popieram

: czw sty 12, 2006 19:30
autor: Adamtd
bartvw pisze:Takie patenty stosuje się w Żukach, Fiatach 125p, Jelczach itp.
i polonezach bo w garażu został mi jeszcze taka ładna guma na atrape (z regulowanymi otworami nawet)

: czw sty 12, 2006 21:28
autor: Bart
Adamtd pisze:
bartvw pisze:Takie patenty stosuje się w Żukach, Fiatach 125p, Jelczach itp.
i polonezach bo w garażu został mi jeszcze taka ładna guma na atrape (z regulowanymi otworami nawet)
Mój wujek ma taką w poldku !

: pt sty 13, 2006 14:09
autor: dziejo
A SPOTKALIŚCIE się drodzy uzytkownicy mk3 że na chłodnicy są żaluzje?????????????????? patrząc od przodu po lewej stronie wystarczy bprzeciągnąć palcem z dołu do góry a wszystko będzie jasne jednak producent przewidział rózne pory roku prawda? zobaczcie sami jesli chodzi o diesel tego raczej nie ma ale benzynowce napewno niemam fotki .

[ Dodano: Pią Sty 13, 2006 13:10 ]
jescze jedno ŻADNYCH kartonów !!!!!!!!!!!!!! :mlotek: :mlotek: :mlotek: :mlotek:

: pt sty 13, 2006 22:24
autor: pico
ZAPOMNIJ O ZASŁANIANIU CHŁODNICY.TO JEST TAK ZROBINE ŻE JAK JEST WSZYSTKO OK Z UKŁADEM TO NIE TRZEBA NIC ZASŁANIAĆ.MAM SILNIK 1,4(NAGRZEWA SIE WOLNO)PRZY MINUS 10 STOPNI PO 6-7 KM MAM 80 STOPNI A O 10 KM 85-90 STOPNI

: pt sty 13, 2006 23:35
autor: hektopaskal
Tez mysle ze zakrywanie chlodnicy nie ma za bardzo sensu, ale pare razy widzialem rozne Fabie z takimi ciekawymi, plastikowymi oslonami na atrape chlodnicy montowanymi na zewnatrz. Co o tym powiecie? Tylko bajer?