Strona 2 z 3

: pn kwie 26, 2010 11:17
autor: w00dnik
Marioo,

no wlasnie a mi pokazuje 90* tylko wtedy gdy auto stoi na wlaczonym silniku. Gdy zaczne jechac temp momentalnie spada bo sie silnik ochladza. A to jest sprzeczne z tym co piszesz bo temp powinna byc rowna 90* nie mniej nie wiecej.

: pn kwie 26, 2010 11:23
autor: feniks
w00dnik pisze:Gdy zaczne jechac temp momentalnie spada bo sie silnik ochladza
ale powinien trzymać 90, to że masz na postoju 90 a w czasie jazdy spada oznacza, że wcześniej Ci się otwiera niż powinien, zostaw na postoju przy 90 i włącz nawiew na max temp. i max prędkość = pewenie też spadnie Ci temp

: pn kwie 26, 2010 11:23
autor: Marioo
w00dnik pisze:Marioo,

no wlasnie a mi pokazuje 90* tylko wtedy gdy auto stoi na wlaczonym silniku. Gdy zaczne jechac temp momentalnie spada bo sie silnik ochladza. A to jest sprzeczne z tym co piszesz bo temp powinna byc rowna 90* nie mniej nie wiecej.
Sluchaj, temperatura na wskaźniku jeżeli jest wszystko sprawne powinna się trzymać 90* u ciebie spada, a dolny wąż od chłodnicy jest zimny i to jest sprzeczne.
temperatura na silnika jest pokazywana na podstawie innego czujnika niż temperatura na ECU, więc piszę abyś sprawdził temperaturę na vagu.

Jeżeli wszystko miałbyś sprawne, to:
wskaźnik powinien cały czas pokazywać 90*
ECU na vagu powinno ci pokazywać temperaturę w okolicach 84-96 stopni mniej więcej. U mnie tak jest i wszystko jest w porządku.

: pn kwie 26, 2010 11:26
autor: feniks
Marioo pisze:powinna się trzymać 90* u ciebie spada, a dolny wąż od chłodnicy jest zimny i to jest sprzeczne
dokładnie tak
albo coś namieszałeś w00dnik

: pn kwie 26, 2010 11:36
autor: rafixxx
ja mialem takie same objawy stal na postoju mialem te 90 stopni momentalnie jak tuszylem temperatura spadala do 70 i tak jezdzilem jakis czas w koncu pomysalem ze wymienie termostat i okazalo sie ze czy jade czy stoje mam 90 i nie wazne czy jade 170 czy 50 mam 90

: pn kwie 26, 2010 12:22
autor: Gawior
Mam u siebie to samo w silniku 2E. Wymieniałem już 2 razy termostat ( najpierw Vernet, a teraz mam Wahlera ) i dalej mam 90st.C na postoju albo w korku, a jak jadę to temperatura spada do 80st.C, może troszeczkę niżej ( w zimie spadała do 70st.C ).
rafixxx na jaki termostat wymieniłeś, że teraz masz w porządku ?

: pn kwie 26, 2010 12:28
autor: Marioo
Gawior pisze:Mam u siebie to samo w silniku 2E. Wymieniałem już 2 razy termostat ( najpierw Vernet, a teraz mam Wahlera ) i dalej mam 90st.C na postoju albo w korku, a jak jadę to temperatura spada do 80st.C, może troszeczkę niżej ( w zimie spadała do 70st.C ).
rafixxx na jaki termostat wymieniłeś, że teraz masz w porządku ?
Ja termostat kupiłem w ASO:)

: pn kwie 26, 2010 12:55
autor: Gawior
A ECU jaką powinno pokazywać temp. pod VAG-iem ? Jaki zakres max temp. jest dopuszczalny ?

: pn kwie 26, 2010 13:12
autor: Marioo
Juz cu to napisalem
\
"
wskaźnik powinien cały czas pokazywać 90*
ECU na vagu powinno ci pokazywać temperaturę w okolicach 84-96 stopni mniej więcej. U mnie tak jest i wszystko jest w porządku.

: pn kwie 26, 2010 14:41
autor: sebastian1901
jak już miałeś termostat na wierzchu to trzeba było sobie kupić nowy zamiast go sprawdzać i ładować znowu stary do tego dolewać płyn kolejny koszt, a tak to mógłbyś już wykluczyć że to termostat, czasami ludzie chcą za przeproszeniem z gówna bata ukręcić za 30zł... :grin:

: pn kwie 26, 2010 20:58
autor: w00dnik
Dobra powiem tak. Bylem w aucie i jeszcze raz posprawdzalem wszystko. Wiec tak.
Odpalilem auto. Poczekalem az sie zagrzeje do 90*. Z poczatku gorny waz robil sie coraz cieplejszy, dolny caly czas zimny. W momencie gdy temp doszla do 90* wlaczyl sie wentylator na chlodnicy. Gorny waz goracy dolny robi sie cieply. Wydaje mi sie ze tak powinno byc. Wiec ruszam autem przejechalem kawalek i temp spadla do ok 75-80* :|

Ale tak jak pisal Marioo bede musial podjechac do kogos z Vag'iem

: pn kwie 26, 2010 23:27
autor: krisss.79
U mnie jest wymieniony termostat i czujnik temp na ori,i temp 84C a a gdy dojdzie do 90C włącza sie wiatrak i spada do 80C,co ciekawe założyłem licznik od 1,6 95 rok i caly czas 90C pokazuje .Ja sie tym nie przejmuje bo spalanie jest w normie,tak jak przed wymiana termostatu i czujnika ori gdy temp osiągała 70 C ,jak i po wymianie gdy jest 84 C :grin: .U w00dnik, powiększyło sie spalanie wiec cos jest nie tak.

: pn kwie 26, 2010 23:36
autor: Paweł Marek
Koledzy to są stałe problemy w mk3, może dopiszę że:
1. nie zawsze mimo sprawnego układu temperatura stoi idealnie na 90, sam mam ten problemik i co się okazało? Założenie licznika z innego auta z takim samym silnikiem spowodowało że wskazania się ustabilizowałY - wniiosek: liczniki pokazują byle jak
2. Zauważyliście że wiatraki włączją się często gdy na liczniku jest 90 stopni? A przecież wentylator ma się włączać przy 95 plus minu 2-3 stopnie. Wniosek - liczniki pokazują byle jak
3. Czujniki nieoryginale dzałają byle jak

W tym wypadku wzrost spalania ma znaczenie, ale może to przypadkowa sprawa, inny styl jazdy więcej korków itp. Faktycznie VAG tu powie najwięcej, albo omomierz do sprawdzenia oporów czujnika między pinami 1 i 3 i porównanie z normami.

: wt kwie 27, 2010 10:44
autor: symbol
Miałem podobne objawy i tak sobie poradziłem,silnik AEX:termostat Wahler(taki czarny cylinder+uszczelka)ok.46 zł,nowe kolanko5 zł(oryginalne),oryginalny koncentrat do chłodnic 11 zł/l(może być też do skody G++),płukanka do chłodnicy(ważne żeby było produkcji np.:amerykańskiej to dobrze bedzie działać,a nie nalewane w stodole w pcimiu dolnym)10 zł.Pod sklepem nalałem płukanke,zrobiłem 30 kilosów,zlałem,płukanie woda(odpalenie silnika do wł wiatraka),zszedł niesamowity szlam koloru zielono brązowego i dwie muchy(nie wiem jak sie dostały)-przy rózowym płynie,wymieniłem termostat uważnie go montując i nie zapominając o wyjeciu starej uszczelki-oringa-z obudowy termostatu,sprawdziłem korek obok czujnika,oczyściłem konektory czujnika,zalałem płyn.Po powrocie do domu uzupełniłem i teraz szybko sie nagrzewa,temp ładnie stoii na zegarze,a z kratek dmucha gorace powietrze,w trasie nie spada temperatura.