Pomiar kompresji. Na zimno czy na ciepło?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » sob sty 07, 2006 14:12

bodzio_j pisze:Link nie dotyczył preparatu. Tam jest opisany sposób pomiaru i o to właśnie chodziło. Nie sądzę aby w tej kwestii ktoś też coś "naciągał
tak wiem! ale samo to ze piszą na tej samej stronie takie bzdury daje do myslenia!!
pomiar na ciepło daje jakies informacje ale wazne jest jak silnik pracuje w momencie rozruchu potem jest juz tylko lepiej - kompresja bedzie wzrastac wmiare rozgrzewania sie silnika!!



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob sty 07, 2006 14:43

Opis pomiaru wydaje mi się dobry. Wspominają tam o nieużywaniu stacyjki a profesjonalne manometry są tak właśnie zbudowane - mają wyłącznik do rozrusznika.
Po drugie - będąc u mechanika chciałem aby zmierzył kompresję - powiedział, że na ciepło się mierzy.
A poza tym silnik uzyskuje sprawność po nagrzaniu.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob sty 07, 2006 18:50

I chyba tym sposobem sprawa została wyjaśniona. Zwolennicy pomiaru na zimno , biegają po piwo dla zwolenników pomiaru na ciepło :pub:
Chyba nawet można temat zamknąć



greg

Post autor: greg » sob sty 07, 2006 18:57

z dyskusji jak widże nic nie wynika więc i ja coś dołożę - miałem golfa mk2 1,6GTD i zaczął nagle silnik kuleć (hehe nie równo pracować). Pojechałem na sprawdzeni ekompresi w 2 rónych zakładach mechanicznych i w obu sprawdzono mi kompresję na ciepłym - wyszło ze jeden cylinder ma duuże kłopoty a pozostałe cylindry też licze ale jeszcze ujdzie... Rozebrałem silnik - w tym jednym popekane były pierścionki, w pozostałych cienkie jak włosy. Nie wiem więc czy powinno być na zimnym czy na ciepłym ale na ciepłym i tak wyszła prawda - a ciśnienie było 22, 22,19 22. po robocie było już caałkiem inaczej i silniczek aż do kradziezy chodził jak złoto.



piotr1979
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 538
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 13:39
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: piotr1979 » sob sty 07, 2006 19:10

i tak nic sie nie dowiedzielismy.kazdy swoje wie ...........jak widac.ja na cieplym mialem 13.5 i jestem zadowolony nawet jak na zimnym ma mniej


passat b5 fl ,galaxy 1.9tdi 2005r auy,ALHAMBRA 1.8T AJH,honda civic ufo type r

Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » sob sty 07, 2006 21:31

Arcturus pisze:
bodzio_j pisze:Link nie dotyczył preparatu. Tam jest opisany sposób pomiaru i o to właśnie chodziło. Nie sądzę aby w tej kwestii ktoś też coś "naciągał
tak wiem! ale samo to ze piszą na tej samej stronie takie bzdury daje do myslenia!!
pomiar na ciepło daje jakies informacje ale wazne jest jak silnik pracuje w momencie rozruchu potem jest juz tylko lepiej - kompresja bedzie wzrastac wmiare rozgrzewania sie silnika!!
to ty piszesz bzdury...zobacz jak kolega mierzył kompresje to mu wyszła na ciepłym mniejsza niz na zimnym wiec twoja teoria ze w miare rozgrzania silnika bedzie tylko lepiej to brednie!!!!!ja zawsze mierze na ciepłym i zawsze wychodzi poprawnie.....jesli producent podaje ze stan norlany jest 10-13 i ca ciepłym wychodzi ok 12,5-13 to jest ok....na zimnym zas zawsze bedzie wiecej bo gesty olej i wtedy wychodza bzdury!!!!



maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: maryjan112 » sob sty 07, 2006 21:44

w tygodniu postaram sie zrobić pomiar na ciepło (postaram się u tego samego gościa co mierzył na zimno).
Chętnie sie podziele wynikami.
Strzałka



HaiFisch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt paź 29, 2004 18:20
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW JETTA mk2

Post autor: HaiFisch » sob sty 07, 2006 22:22

pomiar ciśnienia sprężania robi się na :

silniku zimnym do 30 stopni - dla DIESLA

silniku ciepłym od 80 stopni - dla BENZYNY

tak było zawsze, tak jest i tak będzie :jezor:


[url=http://www.tkk.org.pl]TUNING KLUB KRAKÓW[/url]

piotr1979
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 538
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 13:39
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: piotr1979 » ndz sty 08, 2006 13:24

mierzymy na ciepło!!! pamietajmy o tym.


passat b5 fl ,galaxy 1.9tdi 2005r auy,ALHAMBRA 1.8T AJH,honda civic ufo type r

Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re

Post autor: Razal » ndz sty 08, 2006 13:34

HaiFisch pisze:pomiar ciśnienia sprężania robi się na :

silniku zimnym do 30 stopni - dla DIESLA

silniku ciepłym od 80 stopni - dla BENZYNY

tak było zawsze, tak jest i tak będzie :jezor:
:pub:

ONLI CIEPLI ;)


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

greg

Post autor: greg » ndz sty 08, 2006 13:43

no ja lubię ciepełko a tu zima to jak na ciepło mierzyć :)



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » ndz sty 08, 2006 19:24

NO widze ze wkoncu sie wyjasniło!!!!!


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości