Strona 2 z 2

: sob sty 07, 2006 11:59
autor: cowboy
Adamtd pisze:cowboy, a przy jakiej temp. włącza Ci sie wentylator??
jeszcze się nie zdarzyło żeby się włączył :)

po mieście robię krótkie trasy - 3km a po trasie jest teraz za zimno żeby się włączał

jeżdzę od pażdziernika a największ temperatura na wskaźniku jaka miałem to 80 st

jeżeli wentylator jest sterowany czujnikiem to sie nie załaczył ... tak mi się wydaje nie sądzę żeby się wskaźnik w liczniku mógł popsuc ?

: sob sty 07, 2006 12:25
autor: Adamtd
Więc stań sobie gdzies z autem na włączonym silniku i zobacz przy jakiej temp właczy się wentylator - jeśli przy niższej temp niz powinien to znaczy że czujnik przekłamuje, jeśli przy dobrej to znaczy że termostat trzyma niższą temp.

: sob sty 07, 2006 12:33
autor: cowboy
przy - 7 st silnik to chyba musiałbym stac z 2 godziny żeby się włączył - zresztą jak termostat puści cały obieg to raczej nie ma szans zeby sie tak zagrzał...
doczytałem się w innym poście
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=32430
nt rezystancji czujnika i trzeba będzie zmierzyc nie ma rady..

nie wiem w sumie ile taki czujnik kosztuje bo wymiana to chyba jest łatwa są tam chyba zatrzaski ?
gorzej jak się okaże że to wskaźnik w liczniku jest winien

: sob sty 07, 2006 12:38
autor: Adamtd
cowboy pisze:przy - 7 st silnik to chyba musiałbym stac z 2 godziny żeby się włączył - zresztą jak termostat puści cały obieg to raczej nie ma szans zeby sie tak zagrzał...
doczytałem się w innym poście
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=32430
nt rezystancji czujnika i trzeba będzie zmierzyc nie ma rady..

nie wiem w sumie ile taki czujnik kosztuje bo wymiana to chyba jest łatwa są tam chyba zatrzaski ?
gorzej jak się okaże że to wskaźnik w liczniku jest winien
no bez przesady, wentylator się właczy i to wcale nie po 2 godzinach, bo po kilku minutach jeśli staniemy po przejechaniu niewielkiej trasy, a tak po zapaleniu na zimnym to po kilkunastu minutach, a do mierzenia rezystancji trzeba - mieć czym, wiedzieć jak - na początek jednak prostsze właczenie wentylatora (według mnie)

: sob sty 07, 2006 15:48
autor: tommmeek
u mnie jest właśnie podobnie jak u COWBOYA , z tymże sprawdzałem kiedy mi sie włącza wentylator i jest to troszke powyżej 90st. temperature mi trzyma 80st (dodam, że przysłoniłem chłodnice bo po wymienianie bylo tak jak przed wymianą czyli kolo 70st)i rura jest albo zimna albo troszeczke ciepła. Zaznacze ze jak mi sie nagrzeje to juz nie schodzi poniżej tych 80. wymieniłbym jeszcze raz termostat ale nie wiem czy ma to jakis sens tym bardziej ze sam tego nie potrafie zrobić a to kosztowałoby mnie jakies dodatkowe 50 zł u mechanika. tak jak u COWBOYA w samochodzie jest takie ciepełko, że musze je przykręcać zeby nie zrobić sauny :D

: sob sty 07, 2006 23:32
autor: Tomasz Żaguń
Wszystko jest ok ale żeby diesla doprowadzić do włączenie wentylatora to go trzeba katować niemiłosiernie nie to co benzynkę 10 minut o jest wentylator na chodzie ale diesla nieda rady bez jego cierpień

: śr sty 11, 2006 17:10
autor: cowboy
no właśnie stałem w korku w Wawie (przewróciła się cięzarówka z amunicją) ponad godzine i wentylator sie nie włączył - domniem, że strowany jest podobnie jak wskazówka temperatury czujnikiem...
skoro wentylator sie nie włączył tzn ze nie dostał info od czujnika ze jest gorąco - mam rację ?
no i jeszcze pytanie czy zdarzyło się komuś coby wskaźnik w liczniku sie popsuł lub przekłamywał ?
no i iole taki czujnik kosztuje?

: śr sty 11, 2006 17:26
autor: wara99
nie ma co medytowac termometr w zbiorniczek wyrównawczy i bedzie wszystko jasne .

: czw sty 12, 2006 16:05
autor: cowboy
wara99 pisze:nie ma co medytowac termometr w zbiorniczek wyrównawczy i bedzie wszystko jasne .
po co termometr - widze że paruje ostro i sprawdzam palcem - parzy ale nie za mocno...
więc na pewno jest 70 st ... termostat jest dobry wiec w koncu nawet diesel sie powinien zagrzac w zimie...

: czw sty 12, 2006 22:17
autor: regitmc
A co powiecie na taką sytuacje. Zepsuł mi się czujnik temperatury cieczy chłodzącej przez co strasznie wariowały obroty w moim MkIV i czasami na rozgrzanym silniku nie mogłem go odpalić. Na zimnym łapał od razu. Po wymianie czujnika na nowy wszystkie opisane wyżej problemy ustały. Okazało się że stary czujnik był na tyle uszkodzony że coś w nim się przemieszczało (latały jakieś odłamki) i doprowadzało do zwarcia. Stąd te problemy z obrotami. Ale do rzeczy. Po założeniu nowego czujnika w czasie jazy po mieście mam temperaturę około 70 stopni, gdy jade szybciej w trasie to temperatura spada nawet do 45 stopni. Gdy zatrzymam samochód i postoje chwile to temperatura ustala się na 90 stopni, czyli temperatura nominalna. W MkIV ten czujnik umiesczony jest na rurze doprowadzającej ciecz chłodzącą, koło bloku silnika. Czy jest możliwe żeby temperatura w tym miejscu tak się wachała. W czasie szybszej jazdy ochładza się bardziej, a na postoju wzrasta. Czy może jest coś nie tak?

: czw sty 12, 2006 22:30
autor: tomekra
regitmc pisze:A co powiecie na taką sytuacje. Zepsuł mi się czujnik temperatury cieczy chłodzącej przez co strasznie wariowały obroty w moim MkIV i czasami na rozgrzanym silniku nie mogłem go odpalić. Na zimnym łapał od razu. Po wymianie czujnika na nowy wszystkie opisane wyżej problemy ustały. Okazało się że stary czujnik był na tyle uszkodzony że coś w nim się przemieszczało (latały jakieś odłamki) i doprowadzało do zwarcia. Stąd te problemy z obrotami. Ale do rzeczy. Po założeniu nowego czujnika w czasie jazy po mieście mam temperaturę około 70 stopni, gdy jade szybciej w trasie to temperatura spada nawet do 45 stopni. Gdy zatrzymam samochód i postoje chwile to temperatura ustala się na 90 stopni, czyli temperatura nominalna. W MkIV ten czujnik umiesczony jest na rurze doprowadzającej ciecz chłodzącą, koło bloku silnika. Czy jest możliwe żeby temperatura w tym miejscu tak się wachała. W czasie szybszej jazdy ochładza się bardziej, a na postoju wzrasta. Czy może jest coś nie tak?

jeśli temp ci spada to nie jest to wina czujnika tylko termostatu bo to on jest odpowiedzialny za utrzymywanie właściwej temp. w czasie jazdy

: czw sty 12, 2006 22:37
autor: Paweł Marek
wara99 pisze:termometr w zbiorniczek wyrównawczy
Nie da rady tak dokładnie zmierzyć. Zbiorniczek wyrównawczy to nie kaloryfer. Płyn w nim ciągle nie krąży intensywnie i zawsze będzie zimniejszy niż w obiegu, zwłaszcza przy niskiej temperaturze na zewnątrz.

: czw sty 12, 2006 23:15
autor: Tomasz Żaguń
Może komp zbiera info z innego czujnika niż wskażnik na zegarach???

: pt sty 13, 2006 10:32
autor: cowboy
Ja jutro zamierzam pomierzyć omomierzem mój czujnik temperatury :)

odpale silnik i bede mierzył czy spada rezystancja zgodnie z tabelą zamieszczoną przez arctrusa:

0*C - 5600 +-600 ohm
10*C - 4000 +-500 ohm
20*C - 2500 +-500 ohm
30*C - 1750 +-250 ohm
40*C - 1250 +-250 ohm
50*C - 825 +-125 ohm
60*C - 625 +-125 ohm
70*C - 450 +- 50 ohm
80*C - 300 +- 45 ohm
90*C - 235 +-35 ohm
100*C - 200 +-25 ohm

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

zobaczymy czy wyjdą mi zbliżone dane o ile mój czujnik jest dobry ...

[ Dodano: Sob Sty 14, 2006 11:54 ]
no i pogrzebałem troszke - wiem juz duzo wiecej ale dalej nie naprawiłem....

a więc moje pomiary zacząłem przy -5 st C
w czujniku są 2 pary styków 1 i 3 (na dole) oraz 2 i 4 (na górze)
mierzyłem obie pary
dla -5st C
1,3 = 17000 Ohm
2,4 = 7000 Ohm

przejechałem 2 km i ponownie zmierzyłem - wąż przy głowicy organoleptycznie sprawdzony ręką miał około 50/60 st C

dla 50/60 st C
1,3 = 1500 Ohm
2,4 = 570 Ohm

przejechałem ponownie 2 km i ponownie zmierzyłem - wąż przy głowicy miał około 70/90 st C

dla 70/80 st C
1,3 = 800 Ohm
2,4 = 330 Ohm

czyli mozna powiedziec że zgodnie z książką serwisową - ale tam jest podane dla benzyny a ja mam 1.9 TDI - silnik AFN - a ksiązka pisze tak dla wielopunktowego wtrysku silni 2E:

0*C - 5500 +-700 ohm
20*C - 2500 +-500 ohm
30*C - 1800 +-200 ohm
50*C - 800 +-100 ohm
80*C - 350 +- 50 ohm
100*C -200 +-25 ohm

nie wiem czy w dieslach są inne czujniki ale mnie w Zasadzie zeznali ze dla AFN powinien byc czujnk o oznaczeniu: 6U0919501B (koszt 88 PLN)

teraz sprawdzam co sie dzieje po zwarciu styków
styk nr 4 idzie bezpośrednio do masy..
wiec zwirram styk 1 do masy i co .... załacza się wentylator
zwieram 2 do masy i co - wskazówka wychyla się na maxa :) - czyli wskaźnik dobry ..
sprawdziłem przejście ze styku 4 do masy - OK - na wszelki wyczyściłem końcówki przykręcone do masy i nic :(

Skoro tak to wnioski sa takie że
styki 1 i 3 (dolne) odpowiadają za włączenie wentylatora - nie wiem może jest jeszzce bimatal przy chłodnicy jak ktos tu pisał..
a styki 2 i 4 (górne ) sterują wskazówką !! nie 1 i 3 !!

skoro tak to nie wiem dlaczego u mnie się ona nie wychyla ! przy 300 Ohm powinaa się już wychylić a ona ledwo co drgnie jak silnik jest porządnie rozgrzany...
inna sprawa to rózne wartości rezystancji dla styków 2,4 i 1,3 ale podejrzewan że może tak ma być coby się wiatrak później załączał...

problem pozostał - niepotrzebnie :) wymieniłem termostat na wahlera :) no i teraz nie wiem czy pakować kase w czujnik...
Pomimo że silnik rozgrzany i ciepło w środku jeżdzenie z leżącą wskazówką temp. mnie juz drażni.. a nie wiadomo tez czy mi się włacza odpowiednio wentylator co może grozić przegrzaniem silnika..

prosze o porade bo wszystko jest niby OK ajednak nie jest - może ktoś w Wawie może zaradzić?

w załączeniu fotki - może się komuś przydadzą..

[ Dodano: Sob Sty 14, 2006 12:02 ]
może ktos ma porządną książke do diesla AFN - albo dane tego czujnika który wczesniej opisałem..bo nie wiem co jest nie tak ?