Strona 2 z 3

: czw kwie 15, 2010 15:55
autor: Marioo
Pewnie źle napisałem bo pewnie chodziło o jakiś zawór a nie czujnik.
chłopaku zdecyduj się, ludzie chcą ci tu pomóc :bigok:
Ale żeby ci pomóc, to musisz dostarczać informacji, pewnych, nie wprowadzających w błąd.
Dowiedz się co chcą ci wymienić w tym kompresorze, sprawdź błędy na vagu, jak nie masz vaga to sobie kup kosztuje grosze, i jeżeli umiesz tutaj napisać post to poradzisz sobie z prostym sczytaniem błędów i wklejeniem ich tutaj.
Sprawdź nie przewody do nagrzewnicy tylko przewody do chłodnicy (skraplacza) czy są zimne, one powinni być najzimniejsze.
Miałeś 520gr czynnika, wcześniej pisałeś, że czynnik był już dobijany, to powiem ci na początek, że masz nieszczelność, do mk3 w układ wchodzi 950gr czynnika z tego co pamiętam, więc uciekła ci znaczna większość, a dopuszczalne jest kilka % rocznie.
Zacznij od podpięcia pod interfejs i odczytania kodów błędów, wtedy będzie wiadomo co siedzi w samym climatronicu. Dowiedz się co dokładnie chcieli ci wymienić w kompresorze, bo może się to okazać bujdą i wymysłem warsztatu.

: czw kwie 15, 2010 16:24
autor: KAROL 84
Czynnik dobijałem we wrześniu ubiegłego roku i to nic nie dało a mieści się 800 +- 50 gr. Później napisze jeszcze jak podepnę pod VAGa jakie błędy są i co chcą wymienic w kompresorze.

: czw kwie 15, 2010 16:38
autor: Marioo
KAROL 84 pisze:Później napisze jeszcze jak podepnę pod VAGa jakie błędy są i co chcą wymienic w kompresorze.
i na to czekamy.
Pozdrawiam

: pn kwie 19, 2010 23:47
autor: KAROL 84
Jako że te przewody aluminiowe po załączeniu klimy nie robiły się zimne zdecydowałem się na wymontowanie sprężarki. Zawiozłem ją do fachowca i po jej rozebraniu okazało się że wytarty jest jakiś wałek. Wymiana wałka, zaworu ciśnieniowego i ponowne jej złożenie może wynieśc ok 300-350 zł. Wykonałem kilka telefonów do okolicznych sklepów z używanymi częściami i znalazłem sprężarkę za 200zł wyjętą 2 dni wcześniej z podobnego golfa. Po jej wstawieniu nabiłem na nowo klimę i teraz chodzi jak talala :bigok: . Tylko że dalej miga na wyświetlaczu, czyli mam jakieś błędy. I teraz mam pytanie czy można bez podpięcia VAGa sprawdzic błędy climatronica? Ja mam chyba jakiś inny typ bo jakoś nie mogę tych błędów odczytac. U mnie AUTO jest z lewej strony.

: pn kwie 19, 2010 23:49
autor: rysiektr
w mk3 nie ma opcji samo-diagnozy climatronica dopiero w mk4, więc nie pozostaje Ci nic innego jak VAG bo skoro miga to są błędy

: pn kwie 19, 2010 23:53
autor: KAROL 84
Czyli trzeba podpinac innej opcji nie ma.

: pn kwie 19, 2010 23:57
autor: rysiektr
nie ma innej opcji niestety... generalnie jeśli usterka zniknie - bo coś nie łączyło i nagle zaczęło łączyć - climatronic przestanie migać ale błąd na VAGu wyjdzie

: wt kwie 20, 2010 00:00
autor: KAROL 84
Jak znajdę czas to jutro podłączę VAGa i będzie wiadomo co "chce powiedziec " ale najważniejsze że klima w ogóle zaczęła działac.

[ Dodano: 20 Kwi 2010 12:54 ]
Po podpięciu pod VAGa pokazało takie błędy
792- czyli "Przełącznik ciśnienia klimatyzatora – F29" SPORADYCZNY
779- czyli "Czujnik temperatury zewnętrznej – G17" (Open or Shotr to B+)
796- czyli "Nawiew do czujnika temperatury – V42" SPORADYCZNY
Byc może niektóre błędy wyskoczyły jak miałem wyjętą sprężarkę. Po skasowaniu błędów pozostał tylko 779 czyli od temperatury zewnętrznej. No i faktycznie najczęściej pokazuje mi 10 stopni gdy na pewno jest mniej (garaż) lub więcej. Czasami pokazuje mi dobrze np 17 często zaczyna temperatura iśc po 1 stopniu w górę przez powiedzmy 3 min aż dojdzie do właściwej ale po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu znowu pokazuje 10 rzadko kiedy od razu dobrze. Wiem że ten czujnik znajduje sie pod filtrem przeciw pyłkowym ale nie wiem jak się do niego dostac bo byc może wtyczka zaśniedziała albo coś. Ktoś dostawał się do niego? Czy trzeba rozbierac cały nawiew od spodu czy jest jakiś dostęp w inny sposób?

: wt kwie 20, 2010 18:54
autor: rysiektr
no właśnie jeden jest przy filtrze, widać go nawet jak wyjmiesz filtr z podstawką ale nie wiem jak go wydobyć...natomiast drugi jest w prawej kratce w zderzaku ten sam co do MFA... ja to olałem mi zawsze zawyża temp o jakieś 4-5 stopni - pogodziłem się z tym
climatronic wyznacza sobie jakąś średnią z obu tych czujników i to co mu wyjdzie pokazuje na wyświetlaczu dlatego jak odepniesz któryś to wskazania się zmienią. Po skasowaniu błędów dalej Ci miga wyświetlacz climatronica??

: wt kwie 20, 2010 21:59
autor: tom17
zacznij od czujnika temp. zewnętrznej skoro komputer go wyświetla jako uszkodzony

: wt kwie 20, 2010 22:47
autor: KAROL 84
Rysiektr też bym wolał aby to MFA pokazywało mi temperaturę zewnętrzną ale u mnie MFA omija tę opcję, Ty masz climatronic i MFA pokazuje Ci temperaturę zewnętrzną? Climatronic dalej miga bo jak skasuje błąd to on po ok3 sek znowu wyskakuje. Wiem że trzeba zacząc od tego czujnika ale nie wiem jak się do niego mam się dostac.

: wt kwie 20, 2010 22:59
autor: rysiektr
mam MFA mam i climatronic i u mnie też MFA omija tą opcję i tak ma być w MK3 z climatronicem i MFA tak ma być :bigok:
KAROL 84 pisze:Wiem że trzeba zacząc od tego czujnika ale nie wiem jak się do niego mam się dostac.
Sprawdź ten czujnik w kratce czy jest na swoim miejscu i czy działa następnie możesz dobrać się do 2 czujnika zdejmując filtr przeciwpyłkowy i podstawkę albo możesz też odkręcić schowek pasażera i wyciągną wentylator i tam też powinno być widać ten czujnik

: wt kwie 20, 2010 23:10
autor: KAROL 84
U mnie w kratce nie ma żadnego czujnika jest tylko pod filtrem przeciwpyłkowym.

: wt kwie 20, 2010 23:16
autor: rysiektr
KAROL 84 pisze:U mnie w kratce nie ma żadnego czujnika jest tylko pod filtrem przeciwpyłkowym.
zobacz czy gdzieś kable nie wiszą powinny iść tym samym peszlem co kable do czujnika ciśnienia w osuszaczu po prawej stronie