Strona 2 z 6

: czw sty 05, 2006 16:12
autor: Julek
PRAWDA, PRAWDA :okej:

: pt sty 06, 2006 09:49
autor: krajzmen
No panowie wielkie dzięki wasze przypuszczenia sie sprawdziły po resecie i paleniu tylko na benzynie wsio ok, więc teraz w najbliźszych dniach tne do instalatora gazu choć takźe musze przyznać że to Elpigaz

[ Dodano: Pią Sty 06, 2006 10:48 ]
Po dzisiejszych próbach muszę stwierdzić że JULEK miał racje, wsio było ok także w najbliższym czasie pedałuje do warsztatu, przykro stwierdzić że Elpigaz także mógł spartolic sprawe.WIELKIE DZIĘKI \:D/

: pt sty 06, 2006 11:51
autor: homsky
krajzmen pisze:No panowie wielkie dzięki wasze przypuszczenia sie sprawdziły po resecie i paleniu tylko na benzynie wsio ok, więc teraz w najbliźszych dniach tne do instalatora gazu choć takźe musze przyznać że to Elpigaz
no ciesze sie , że sprawa sie wyjasniła! teraz tylko musisz dusić gazowników żeby zrobili porządek z emulacją sondy, napisz później jak sprawa sie skończyła i jak gazownicy wybrneli z kłopotu!
pozdrawiam!

: pt sty 06, 2006 16:32
autor: pegaziatko
problem może rownież wynikać takze z tej przyczyny że mimo podłączenia emulatora to i tak komputer wprowadza sobie sam korekty do programu. aby je usunąć należy zresetować pamięć ulotną kompa. najlepiej jet zalozyc wylacznik na kablu zasilajacym kom i kiedy pojawi sie problem poprostu wylaczyc zasilanie.

a tak przy okazji zastanawiam sie czy przypadkiem oprogramowania dla kompów w naszych autkach nie pisze microszrot :grin:

: sob sty 07, 2006 00:11
autor: homsky
pegaziatko pisze:problem może rownież wynikać takze z tej przyczyny że mimo podłączenia emulatora to i tak komputer wprowadza sobie sam korekty do programu. aby je usunąć należy zresetować pamięć ulotną kompa. najlepiej jet zalozyc wylacznik na kablu zasilajacym kom i kiedy pojawi sie problem poprostu wylaczyc zasilanie.

a tak przy okazji zastanawiam sie czy przypadkiem oprogramowania dla kompów w naszych autkach nie pisze microszrot
no i najczęściej jest tak jak piszesz, jedynym ratunkiem wtedy pozostaje reset kompa benz - najlepiej przekaźnikiem

: sob sty 07, 2006 13:43
autor: Julek
Oj nie zawsze trza zakladac przekaznik resetujacy kompa jak pisalem pare postow wyzej u mnie pomoglo ( mimo ostrego sprzeciwu gazownika -ktory swoja droga sie mylil) przelaczenie emulacji standardowej na emulacje typu masa. A za zalozenie przekaznika chcieli 120 zl :rotfl: totalna bzdura ) A tak na marginesie KRAJZMEN moze jakis maly wyraz wdziecznosci ... jakis punkcik... :-k

: sob sty 07, 2006 14:28
autor: homsky
Julek pisze:Oj nie zawsze trza zakladac przekaznik resetujacy kompa jak pisalem pare postow wyzej u mnie pomoglo ( mimo ostrego sprzeciwu gazownika -ktory swoja droga sie mylil) przelaczenie emulacji standardowej na emulacje typu masa. A za zalozenie przekaznika chcieli 120 zl totalna bzdura ) A tak na marginesie KRAJZMEN moze jakis maly wyraz
tak tak, zgadza się ! ja nie mówie że zawsze trzeba zakładać reset przekaźnikiem, tylko w przypadku gdy rózne ustawienia emulacji nie daja żadnego efektu i benzyniak ciagle łapie błedy - u ciebie udało sie ustawić poprawnie emulację i bardzo dobrze bo tak jest najlepiej!

A teraz wniosek do kolegi KRAJZMENA: dawaj chłopie JULKOWI punkta bo ci pomógł!!!

: sob sty 07, 2006 14:35
autor: krajzmen
Pewnie że dałem, ale na myśl przychodzi mi jeszcze inna sprawa.Czy to może być inny problem bo na zimnym silniku ma dużą tendencję do gaśnięcia jak spada z obrotów,tak na benzynie jak i na gazie więc czy nie może jakiś problem ze ssaniem czy czujnikiem temperatury?

: sob sty 07, 2006 14:50
autor: homsky
krajzmen pisze:Pewnie że dałem, ale na myśl przychodzi mi jeszcze inna sprawa.Czy to może być inny problem bo na zimnym silniku ma dużą tendencję do gaśnięcia jak spada z obrotów,tak na benzynie jak i na gazie więc czy nie może jakiś problem ze ssaniem czy czujnikiem temperatury?
najpierw zrób porządek z emulacją tak jak pisał wczesniej JULEK albo ja, żeby juz komp benzynowy nie łapał błędów, bo za duzo naraz może sie nawarstwić usterek i trzeba je pokolei eliminować. A problemy z wolnymi obrotami na zimnym silniku to może byc wina blokujacego sie silniczka krokowego, albo czujnik temperatury szwankuje - bo na jego podstawie na zimnym silniku komputer daje wieksza dawke benzyny i zwiększa troche obroty silnika (za pomocą silnika krokowego).
Także najpierw zrób porządek z emulacją, a potem zobaczysz co sie bedzie działo z obrotami.

: sob sty 07, 2006 14:56
autor: Julek
Dzieki za ponkcik :grin: . A co do spadania obrotow na zimnym silniku i gasniecia to moze byc wynikiem wlasnie zlej emulacji- moja rada niech chlopcy od lpg uporaja sie najpierw z tym problemem - bo twoj przypadek niedomaganie silnika jest identyczny z moim ( naszczescie ja sie z swoim uporalem) . Wrazie czego daj znac i cos pokombinujemy . A jeszcze jedno po przestawieniu emulacji nie zapomnij o ponownym restarcie kompa aby wykasowac bledy. No wlasnie kolega powyzej ma racje :okej:

: sob sty 07, 2006 15:00
autor: krajzmen
Dzięki dam znać jak jak sie uporam :pub:

: wt sty 10, 2006 02:00
autor: bamber
jak przestawic ta emulacje sondy lambda?? czy to ma byc przestawianie cos kabelkow? czy tylko w programie od komputera gazowego?? w moim wypadku jest to bingo m.
podobo reset komputera jest mocno niewskazany...
pozdrawiam

: wt sty 10, 2006 12:14
autor: jancik
Pozwolicie,że się dołączę.Myślę ,że mój przypadek też jest ciekawy.Najpierw wolne obroty na benzynie skakały czy był zimny czy nie,pojechałem do gazowników i zmienili mi emulację,bo tak zalecił komputerowiec.Ale problem po paru dniach wrócił.Pojechałem jeszcze raz,szukali,szukali i znaleźli.Okazało się,że kabelek od sondy był,źle zlutowany i odpadł.Zrobili to,ale teraz mam coś takiego,że na gazie jest super,a na benzynie jak jest zimny to go zalewa(chyba,bo tym jest czarny i czuc paliwem).Co radzicie???

: wt sty 10, 2006 12:50
autor: Amanda
jancik pisze:Co radzicie???
Reset ECU?