Strona 2 z 2

: pt kwie 02, 2010 15:21
autor: alex1919
Ja juz zglupilaem do konca.
Zrobilem zwarcie na 2-4 pinie we wtyczce i temperatura skoczyla do konca skali. Wnioskuje z tego, ze zegray jak i wiazka sa w porzadku.

Zmierzylem na 2-4 pinie opornosc i wyszlo cos kolo 290 omow, wiec sugerujac sie tableka 90 stopni. W takim razie jak czujnik dziala dobrze, wiazka jest OK, zegary sa OK, to dlaczego pokazuje mi max 70 stopni i ani drgnie w gore???

: pt kwie 02, 2010 16:26
autor: filip85
alex1919 pisze:Ja juz zglupilaem do konca.
Zrobilem zwarcie na 2-4 pinie we wtyczce i temperatura skoczyla do konca skali. Wnioskuje z tego, ze zegray jak i wiazka sa w porzadku.

Zmierzylem na 2-4 pinie opornosc i wyszlo cos kolo 290 omow, wiec sugerujac sie tableka 90 stopni. W takim razie jak czujnik dziala dobrze, wiazka jest OK, zegary sa OK, to dlaczego pokazuje mi max 70 stopni i ani drgnie w gore???
Na pocieszenie powiem Ci, że mam identyczny problem jak ty :crazy: Wszystko co piszesz pokrywa się w 100% z moim problemem. Też z tym walczę i nie wiem o co chodzi.

: pt kwie 02, 2010 16:44
autor: alex1919
Ooooooo! To jak uda ci sie naprawic szybciej ode mnie, to koniecznie sie podziel informacja!!!

: pt kwie 02, 2010 17:29
autor: Bednarus
W tym temacie jest wszystko ładnie opisane na temat czujnika temp.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... a7210b319d
alex1919 pisze:Zmierzylem na 2-4 pinie opornosc i wyszlo cos kolo 290 omow, wiec sugerujac sie tableka 90 stopni
W tabelce jest podana rezystancja dla pary pinów 1-3. Dla pary 2-4 rezystancja jest niedużo większa od polowy wartości dla pary 1-3. Czyli jak dla temp. 90 stopni na pinach jest rezystancja 200 - 290 Ohm to na pinach 2-4 powinna być ok 110 - 160 Ohm
alex1919 pisze:Zrobilem zwarcie na 2-4 pinie we wtyczce i temperatura skoczyla do konca skali

To znaczy, ze przewody i zegary są w porządku. Na 100% masz walnięty czujnik tak jak opisał Cowboy w temacie, do którego link podałem.
P.s Co do zwierania pinów to raczej średni pomysł. Podczas zwarcia w układzie popłynie maksymalny prąd (natężenie prosu) co możne spalić jakiś scalak. Do takich testów proponuje zawsze ozywać jakiegoś opornika. W tym przypadku należałoby wpiąć rezystor ok 100 Ohm miedzy piny 2-4.

: pt kwie 02, 2010 17:46
autor: toldek1
Nie prościej podjechać do mechanika podepnie symulator i wszystko będzie jasne, 10 PLN i po zagadce.

: pt kwie 02, 2010 20:04
autor: alex1919
Bednarus pisze:W tabelce jest podana rezystancja dla pary pinów 1-3. Dla pary 2-4 rezystancja jest niedużo większa od polowy wartości dla pary 1-3. Czyli jak dla temp. 90 stopni na pinach jest rezystancja 200 - 290 Ohm to na pinach 2-4 powinna być ok 110 - 160 Ohm
To zmieniac postac rzeczy. Myslalem ze na pinach 2-4 i 1-3 powinno byc to samo :)
Bednarus pisze:To znaczy, ze przewody i zegary są w porządku. Na 100% masz walnięty czujnik tak jak opisał Cowboy w temacie, do którego link podałem.
W takim razie zamawiam oryginalny czujnik i zobaczymy czy sie problem rozwiaze.
toldek1 pisze:Nie prościej podjechać do mechanika podepnie symulator i wszystko będzie jasne, 10 PLN i po zagadce.
Taaaaa, tu 10 zlotych, tam 10 zlotych i nie ma kupy forsy. Zebym znal w poblizu kompetentnego mechanika, to pewnie bym tak zrobil, ale niestety z tym jest dosc ciezko.

: sob kwie 03, 2010 15:33
autor: Bednarus
toldek1 pisze:Nie prościej podjechać do mechanika podepnie symulator i wszystko będzie jasne, 10 PLN i po zagadce.
Bo akurat każdy mechanik ma symulator. A w ogóle co to takiego? Jakiś tester? Pierwsze słyszę. W takim razie musiałby mieć takich symulatorów tyle co jest czujników. Chyba, ze jeden uniwersalny, w którym zmienia się parametry na wyjściach według potrzeb. Jeżeli istnieje coś takiego to na pewno kosztuje bardzo dużo pieniędzy i stać na nie tylko najbardziej renomowane warsztaty, a może i tylko ASO.
A w ogóle to po to jest forum, żeby łatwe do zdiagnozowania usterki można było naprawiać samemu, bez płacenia mechanikowi kupy kasy za 10 min pracy.