Strona 2 z 2

: śr mar 31, 2010 00:14
autor: Lipek81
maras2011 pisze:Bez ABS, ale czy powinno być ciśnienie jak poluzuję odpowietrznik na vaku pompie ?
- wakupompa wytwarza podciśnienie. Sprawdź inaczej - odpal, potem zgaś silnik, topem poruszaj wężykiem na boki od podciśnienia ale przy serwie - powinno być słychać syczenie. Tylko moim zdaniem tam wszystko masz ok, a problem jest gdzie indziej...

No i z tego co piszesz, to tylko jedno koło hamuje.... Coś słabo odpowietrzyłeś - sam to robiłeś? Jak to robiłeś?

: śr mar 31, 2010 00:54
autor: maras2011
Po odpaleniu i zgaszeniu poruszałem przewodem co dochodzi do serwa, słychać delikatny syk.
Odpowietrzałem z ojcem (65)lat, tzn. on pompował, ale dodam że był zawodowym kierowcą, może za mało popuszczałem i skręcałem odpowietrznik po 4X na koło .
Odpowietrzanie standardowe , pompuje jedna osoba i trzyma wciśnięty hamulec, druga popuszcza odpowietrznik aż pedał zejdzie do dołu .

: śr mar 31, 2010 03:11
autor: Lipek81
Jedyne co mi przychodzi do głowy, to załóż wężyk przeźroczysty na odpowietrznik - i wtedy odpowietrzaj - będzie dokładnie widać, czy w płynie są bąbelki, czy nie. Ale ten objaw co masz jest dokładnie identyczny jak u mnie, kiedy miałem zapowietrzony przedni hamulec.

: czw kwie 01, 2010 16:48
autor: maras2011
Hamulce odpowietrzone + wymiana płynu, jest dużo lepiej, ale wydaje mi się że jeszcze to nie jest to :(

: czw kwie 01, 2010 19:53
autor: stonefree
maras2011 pisze:popuszczałem i skręcałem odpowietrznik po 4X
Czasami trzeba przelać ze 200 ml płynu,żeby powietrze przestało lecieć...

: czw kwie 01, 2010 23:16
autor: maras2011
Wymiana płyny wyglądała tak, pierwsze odpowietrzniki zostały popuszczone tylne, jak większość płynu zeszła popuściłem przednie, następnie gdy w zbiorniczku robiło się prawie pusto dolewałem nowy, odpowietrzyłem po 10X każde koło, mam tylko wrażenie że lewe przednie tylko w chwili obecnej nie trzyma tak jak powinno, wcześniej podczas zmiany klocków odchyliłem gumkę zabezpieczającą tłoczek i zauważyłem że jego początek jest trochę skorodowany, przemyłem wyczyściłem i wcisnąłem , wycieku z tego zacisku niema lecz te koło trzyma słabo, zajmę się jeszcze tym zaciskiem.

: pt kwie 02, 2010 07:49
autor: $iwy
Miałem to samo w mk3 ABS
Pedał w podłogę i blokowało jedno przednie koło i tył jedno w sumie to jak pedał był w podłodze to od razu pisk heh.Wymieniłem pompę hamulcową i jak ręką.Hamulce igła.Nie masz co odpowietrzać po 50 razy bo i tak nic nie da.Jeśli boisz się że to nie to to weź sobie załatw używkę jakąś sprawną.Pozdrawiam

: pt kwie 02, 2010 19:38
autor: maras2011
Sprawdzę pompę, fakt- gdy motor pracuje i hamulec wciśnięty na max i schodzi pomalutku , wskazywałoby nieszczelność na sekcjach .

: pt kwie 02, 2010 23:00
autor: $iwy
Dokładnie tak.A co lepsze przyjechałem wieczorem do domu było ok rano wsiadam i już ją trafiło heh.Też szukałem przyczyny i się okazała pompka.

: ndz kwie 04, 2010 14:21
autor: Lipek81
A jeżeli pedał się poddaje i schodzi w dół przy wciśnięciu - i płynu nie ubywa - to oczywiście nieszczelność pompy.

: pn kwie 05, 2010 20:49
autor: Breakmes
Ja mam podobny objaw i zastanawiam sie również ocb. Gdy np jade i dojeżdżam do STOP-u wciskam pedał hamulca i nagle dziwnie mi ucieka w dół. Tzn wkoncu dochodzi do konca i musze odpuścić lekko noge i ponownie docisnąć żeby wyhamować. Przy większych prędkościach z hamowaniem jakoś problemu nie ma wielkiego. Koła blokuje mi normalnie. ABS brak. Pompa ? Sam nie bardzo znam sie na układzie hamulcowym.

: pn kwie 05, 2010 20:54
autor: ventylek86
A nie robiłes czegos przy hamulcach?? tzn odpowietrzanie albo cos w trym stylu. Moze masz cos z serwem albo przewodem od serwa. Albo pompka złapała powietrze(chociaz nie powinna)

: pt kwie 09, 2010 06:30
autor: maras2011
Zakupiłem zestaw naprawczy pompy Hamulcowej, wymieniłem oringi i jest OK