Strona 2 z 3

: śr gru 28, 2005 23:31
autor: kadet
i ja tez nosze sie z zamiarem kupna i pewnie tez uzywane. Na razie przegladam rynek. Niewykluczone ze sciagne cos z Niemiec bo jakos tutaj nic mnie nie pociaga...

: czw gru 29, 2005 01:59
autor: micab
na allegro jest najlepszy wybór i dobre ceny, można poszukać gdzieś niedaleko i podjechać zobaczyć jak wyglądają, sprawdzić na wyważarce....z kolei przy rozmowie telefonicznej odrazu pytaj gościa czy jest właśnie możliwość sprawdzenia ;) często zaczyna coś kręcić i już wiadomo że podejrzana sprawa ;)

: czw gru 29, 2005 11:08
autor: kadet
heh u mnie kumpel niedano sie wlasnie nacial. Kupil fele do Mazdy 323. Z zewnatrz rzeczywiscie fajnie wygladaly, ale niestety byly prostowane i to w dosc nieudolny sposob tak ze po zalozeniu niezle kierownica bila...

problem

: czw gru 29, 2005 11:24
autor: dominik7
felgi aluminiowe sa duzo slabsze materialowo od stalowych.Lepiej sobie kup stalowe o podobnym wygladzie.Poza tym o aluminium musisz bardziej dbac.

Re: problem

: czw gru 29, 2005 14:26
autor: micab
dominik7 pisze:felgi aluminiowe sa duzo slabsze materialowo od stalowych.Lepiej sobie kup stalowe o podobnym wygladzie.Poza tym o aluminium musisz bardziej dbac.
jak to stalowe o podobnym wyglądzie co aluminium ?? nie widziałem takich....
pozatym dlaczego trzeba bardziej dbać ?? tak samo traktujesz jak stalówke, przy myciu auta, mycie felg i wszystko...

: czw gru 29, 2005 22:34
autor: greg
micab pisze:dlaczego trzeba bardziej dbać
bo kradną..... trza dbać co by nie ukradli...

: czw gru 29, 2005 22:49
autor: michas28
mozesz kupic przez allegro tylko staraj sie znalezc niedaleko siebie wtedy koszt wysylki wyjdzie prawie taki sam jakbys odebral je osobiscie ale napewno spradz je przed zakupem na wywazarce. tu stronka http://dtcar.pl/katalog.htm z nowymi felgami i ceny. gosc sprzedaje tez na allegro. Przy zakupie pamietaj ze srednica otworu piasty to 57,3mm rozstaw srub 4x100 lub 5x100 zalezy od tego jakie masz no i et od 35 do 45 wtedy masz najmniej problemu z zamontowanie odchodza ci koszta dystansów i pierscieni centrujacych

Re: problem

: pt gru 30, 2005 03:04
autor: MAPET
dominik7 pisze:felgi aluminiowe sa duzo slabsze materialowo od stalowych.Lepiej sobie kup stalowe o podobnym wygladzie.Poza tym o aluminium musisz bardziej dbac.
dziwne podejscie.... :hmm: to co na stalowych mamy jezdzic? lepsze stalowe niz alu? i pokaz stalowe o podbnym wygladzie do ktorejkowliek alu? slabsze materialowo? jak przywalisz w dzure to i blaszana nie pomoze.. 1 raz takei podejscie czytam i az mnei drgnelo.. takie dzinwe dla mnie ;)

PS o kolapkach nie zapomnijcie do tych stalowaych ;)

[ Dodano: Pią Gru 30, 2005 2:09 am ]
a co do fel to uzywka.. nowe hjakeis chinszczyzny za 250 zl szt to juz nei to co stare uzywane ale solidne felgi np produkcji niemieckiej... poza tym czesto nowe wzory nie pasuja do starszych ait typu np mk1 czy mk2

problem

: pt gru 30, 2005 13:31
autor: dominik7
no fakt kradna...aluminium peka a nie sie gnie jak stal,wiec regeneracja takiej felgi sie nie oplaca-jesli wogole cos takiego istnieje(stalowa mozna wyprostowac),trzeba tez uzywac specjalnych preparatow do mycia alu bo wchodzi na nie nalot.Felgi aluminiowe sa slbsze konstrukcyjnie.To jest oczywiscie moje osobiste zdanie.Kazdy moze sie mylic...Z tym podobnym wygladem to chodzilo mi ze sa tez felgi ktore PRZYPOMINAJA alusy.Moze nie sa dokladnym odwzorowaniem.Nie chcialbym zobaczyc kiedys rano swojej jetty na ceglach jak ostatnio wydzialem pewna toyote...

: pt gru 30, 2005 13:31
autor: jaxes
Już raz pytałem się w tym temacie, ale nikt mi nic nie powiedział, więc ponawiam pytanie
Aluski jakich producentów są dobre jakościowo - chodzi o ich wytrzymałość???
A może jakich producentów alu unikać?
Może ktoś ma doświadczenia w tej dziedzinie?
A wiem, że twardość felg jest różna. Kiedyś przy CC mialem stalowe nówki oryginalne Fiat/Lancia i po tygodniu nadawały się na śmietnik. Kupiłem później polskie i przez 5 lat nic się z nimi nie stało.

: pt gru 30, 2005 13:42
autor: Gitner
jaxes pisze:Już raz pytałem się w tym temacie, ale nikt mi nic nie powiedział, więc ponawiam pytanie
Aluski jakich producentów są dobre jakościowo - chodzi o ich wytrzymałość???
OZ, BBS, ATS, ENZO, Borbet i pozostale niemieckie firmy z wieloletnia tradycja
A może jakich producentów alu unikać?
Made in china i wszystko co ma skosne oczy..
Kiedyś przy CC mialem stalowe nówki oryginalne Fiat/Lancia i po tygodniu nadawały się na śmietnik
Ford g....o wort a fiat jego brat

Pozdro
Gitner

: pt gru 30, 2005 13:51
autor: MAPET
dominik.. z tego wynika ze najlepiej jezdzic seryjnym autem i to jeszcze w najgorszym wypasie.. albo jak ma alu w standardzie to zmienic na stalowe? ... od kilku ladnych late jezdze na alu... ojciec tez
mamy w kazdym aucie alu... na lato
ja mialem profil 50 w 15 cali i gwint od VR6 w mkII wiec zeroooo powtarzam zero ugiecia bo nawet auto podskakiwalo jak przejezdzalem po kablu w garazu! i teraz dam go do vento .. jezdzilem na tym 2 lata golfem i niegdy nie skrzywilem zadnej alufelgi!!

po 2 teraz jak sa nowe auta to i stalowe ukradna jak beda miec zlecenie!

w lodzi auto satalo pod blokiem 3 lata i nikt nei ukradl.. kwestia przypadku...

po 3 pokaz mi choc jedne stalowe podobne do alufelg?

po 4 jak bym mial jezdzic na zwyklych stalowkach to bym nic a nic w aucie nie zmienial! bo auto po tuningu i zwykle stalowki to koszmar co mi sie po nocach sni i jak widzialem swego golfa zimą to meni krew zalewala :)


Jaxes.. twarde sa np borbety.. zender, i wszystkei te niemieckei dobre marki.. BBS, RH itd.. a jakies wloskie sa juz gorsze ponoc chcoc mialem takowe chyab w golfie i nic nei uszkodzilem nigdy.. napewno najgorsze sa jakies chinskie wynazlazki i te nowe alu za 200zl np ..
pzdr

problem

: pt gru 30, 2005 14:45
autor: dominik7
mapet,nie mowie zeby auto bylo wwersji podstawowej...Choc zwroc uwage,ze czym mniej bajerow tym mniej problemow.Kazdy ma swoje zdanie.Z jakoscia wykonania to chodzilo mi o zdarzenie typu uderzenie kolem o kraweznik.Najlepiej jak samochod ma prosta solidna konstrukcje.Przykro to mowic ale produkuja coraz gorsze samochody.Porownaj sobie golfa 2 a golfa 4 lub 5.Ciekawe czy taka czworka lub piatka bedzie tak wy3mala jak 2.Duzo elektroniki=sie duzo problemow.To widac nawet w toyotach.W ostatnim auto-swiecie jest podsumowanie 10 najczesciej sprowadzanych do polski aut.Na 1 miejscu jest golf 3(nie sadze zeby to byla prawda)-napisali ze jakosc wykonania jest gorsza od 2.Volswagen zawsze stawial na prosta konstrukcje i niezawodnosc dlatego jego auta innowacyjnie o krok do tylu od konkurencji.Ale za to sa bardziej bezawaryjne...Co mozecie z pewnoscia potwierdzic.

: pt gru 30, 2005 14:50
autor: MAPET
no ok zgodze sie ze mk 1 i 2 zrobi wiecej kilometorw niz nniejeden mkIV czy V... ale co to ma do felg? ;)

felgi alu tez da sie spwaca le nie w tym rzecz..

co to za kierowca co udeza w kraweznik ;) i jest to spowoaodane albo nieumiejetnoscia jazdy albo poslizgiem (na zime tez polecam stalowki) bo jak jezdzisz normalnie to tylko dziura na drodze moze pszeszkodzic bo kraweznik jak masz udezac to chyab tylko w momencie kolizji albo przez glupote... ciotka ma na corsie zwykle 13 stalowe i opony chyba 70 wysokie minimum i tez felge ma widze podgieta.. wiec wszystko zalezy jak kto jezdzi... a nei ze felga alu sie rozpada przy byle czym... a sa nawet fele o bardzo duzej odpornosci nie stalowe.. popatzr - rajdy - tam wszyscy na alu

alufelga to nie tylko wyglad! tu chodzi o lepsze chlodzenie hamulcow i gloweni odelzenie sila dzialajacyhc na zawieszenie! a to sporo kiedys liczyli to w jakims programie i to nei kwestia roznicy np 1 kg na feldze ale to sie przelicza i wychodzi naprawde spora roznic.. bo przez kolo i dalej zawieszenie cale sily sa przenoszone na auto..
pzdr