Strona 2 z 2

: pt gru 30, 2005 13:07
autor: Buli1984
Mam Golfa II z 3 biegową skrzynią automatyczną. U mnie też szarpie silnikiem na postoju przy przełączaniu biegów, ale jest to normalny objaw w tych skrzyniach (typ VW010). Tak powiedział mi mechanik z 30 letnim stażem :)
Przełączanie biegów pomiędzy D, R należy wykonywać stojąc w miejscu z wciśniętym hamulcem. Można zmienić bieg z D na 2 w trakcie jazdy(przy prędkości do 70km/h) z 2 na 1 przy prędkości do 30km/h, a także z D na N ( tylko w wyjątkowych sytuacjach np. silnik nagle zgaśnie podczas jazdy).

Pozdrawiam.

: pt gru 30, 2005 21:58
autor: Przemo86
Wg mojego skromnego zdania wymiana tego filtru jest przy stosunkowo małych zabrudzeniach, dbaniu o skrzynie, stalej kontroli poziomu oleju itp itd zbędna. Inna sytuacja jest jeżeli filtr ten jest bardzo mocno zabrudzony, lub skrzynia ma juz swój przebieg, zabrudzeń nie da się wyczyścić lub gdy filtr jest popękany, ale to chyba rzadkość mi np. ASO powiedzieli, że tej części się teoretycznie nie wymienia.

Oczywiście mogę się mylić, lecz wg mnie lepiej zrobić taką wymianej rzadziej np podczas co 2-3 wymiany oleju i uszczelki. Rozmawiałem na ten temat dosyć długo z dwoma mechanikami zajmującymi się tylko automatami i to w samochodać w większości amerykańskich jak i europejskich i są tego samego zdania.

Więc po co przepłacać, lepiej zainwestować gdzie indziej pieniądze.

Pozdrawiam życze udanej zabawy sylwestrowej i szczęśliwego Nowego Roku... :kufel: :kufel:

[ Dodano: Pią Gru 30, 2005 21:16 ]
Buli1984 pisze:Przełączanie biegów pomiędzy D, R należy wykonywać stojąc w miejscu z wciśniętym hamulcem. Można zmienić bieg z D na 2 w trakcie jazdy(przy prędkości do 70km/h) z 2 na 1 przy prędkości do 30km/h, a także z D na N ( tylko w wyjątkowych sytuacjach np. silnik nagle zgaśnie podczas jazdy)
Święte prawda, nic dodać nic ująć...

A także E lub D na N w celu szukania oszczędności ale tu są zdania podzielone, niektórzy uważają, że wrzucając luz sie nie oszczędza zaś niektórzy uważają odwrotnie.

ygd pisze:a fakt, zrozumiałem, że mu szarpie jak automat zmienia sobie jedynkę na dwójkę
Ja przypuszczam, że mu raczej chodzi o cos innego tzn kiedy jego tato sam zmienia biegi, drążkiem zmiany biegów a nie kiedy skrzynia sama zmienia biegi i tu Buli1984 dobrze odp na to pytanie
taz pisze:Każdy automat szarpie. Przecież jak się zmienia bieg z R na D to coś musi się w skrzyni poruszyć
Rozumiem co chcesz powiedziec ale powiem Ci szczerze, że nie każdy oj nie każdy, jednak mówiąc o automatach w VW tych 3 biegowych skrzynia nie powinna szarpac i na przykład u mnie nie szarpie (odpukac) tak zeby to mozna bylo poczuc to jest tez kwestia dbania o skrzynie jej stanu a takze umiejetnosci obslugiwania jej np po przyspieszeniu a potem przy delikatnym zluzowaniu pedalu gazu skrzynia zmieni bieg bez szarpniecia tak przynajmniej jest u mnie, innaczej jak sie docisnie pedal gazu do dechy i trzyma moga pojawic sie szarpniecia ale nie jakies kolosalne...

pzdr jak się myle nie bluzgajcie mnie za duzo...

: pt gru 30, 2005 22:51
autor: Bondas
skrzynia w dobrym stanie nie szarpie a filtr powinno sie zmieniac za kazdym razem, tak robie w swoim amerykancu, bo potem naprawa skrzyni jest bardzo kosztowna wiec lepiej nie oszczedzac w tym miejscu :smoke: