automat

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Buli1984
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: sob sty 08, 2005 00:47
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Buli1984 » pt gru 30, 2005 13:07

Mam Golfa II z 3 biegową skrzynią automatyczną. U mnie też szarpie silnikiem na postoju przy przełączaniu biegów, ale jest to normalny objaw w tych skrzyniach (typ VW010). Tak powiedział mi mechanik z 30 letnim stażem :)
Przełączanie biegów pomiędzy D, R należy wykonywać stojąc w miejscu z wciśniętym hamulcem. Można zmienić bieg z D na 2 w trakcie jazdy(przy prędkości do 70km/h) z 2 na 1 przy prędkości do 30km/h, a także z D na N ( tylko w wyjątkowych sytuacjach np. silnik nagle zgaśnie podczas jazdy).

Pozdrawiam.



Przemo86
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: czw lis 10, 2005 00:02
Lokalizacja: Aleja Zasłużonych...
Kontakt:

Post autor: Przemo86 » pt gru 30, 2005 21:58

Wg mojego skromnego zdania wymiana tego filtru jest przy stosunkowo małych zabrudzeniach, dbaniu o skrzynie, stalej kontroli poziomu oleju itp itd zbędna. Inna sytuacja jest jeżeli filtr ten jest bardzo mocno zabrudzony, lub skrzynia ma juz swój przebieg, zabrudzeń nie da się wyczyścić lub gdy filtr jest popękany, ale to chyba rzadkość mi np. ASO powiedzieli, że tej części się teoretycznie nie wymienia.

Oczywiście mogę się mylić, lecz wg mnie lepiej zrobić taką wymianej rzadziej np podczas co 2-3 wymiany oleju i uszczelki. Rozmawiałem na ten temat dosyć długo z dwoma mechanikami zajmującymi się tylko automatami i to w samochodać w większości amerykańskich jak i europejskich i są tego samego zdania.

Więc po co przepłacać, lepiej zainwestować gdzie indziej pieniądze.

Pozdrawiam życze udanej zabawy sylwestrowej i szczęśliwego Nowego Roku... :kufel: :kufel:

[ Dodano: Pią Gru 30, 2005 21:16 ]
Buli1984 pisze:Przełączanie biegów pomiędzy D, R należy wykonywać stojąc w miejscu z wciśniętym hamulcem. Można zmienić bieg z D na 2 w trakcie jazdy(przy prędkości do 70km/h) z 2 na 1 przy prędkości do 30km/h, a także z D na N ( tylko w wyjątkowych sytuacjach np. silnik nagle zgaśnie podczas jazdy)
Święte prawda, nic dodać nic ująć...

A także E lub D na N w celu szukania oszczędności ale tu są zdania podzielone, niektórzy uważają, że wrzucając luz sie nie oszczędza zaś niektórzy uważają odwrotnie.

ygd pisze:a fakt, zrozumiałem, że mu szarpie jak automat zmienia sobie jedynkę na dwójkę
Ja przypuszczam, że mu raczej chodzi o cos innego tzn kiedy jego tato sam zmienia biegi, drążkiem zmiany biegów a nie kiedy skrzynia sama zmienia biegi i tu Buli1984 dobrze odp na to pytanie
taz pisze:Każdy automat szarpie. Przecież jak się zmienia bieg z R na D to coś musi się w skrzyni poruszyć
Rozumiem co chcesz powiedziec ale powiem Ci szczerze, że nie każdy oj nie każdy, jednak mówiąc o automatach w VW tych 3 biegowych skrzynia nie powinna szarpac i na przykład u mnie nie szarpie (odpukac) tak zeby to mozna bylo poczuc to jest tez kwestia dbania o skrzynie jej stanu a takze umiejetnosci obslugiwania jej np po przyspieszeniu a potem przy delikatnym zluzowaniu pedalu gazu skrzynia zmieni bieg bez szarpniecia tak przynajmniej jest u mnie, innaczej jak sie docisnie pedal gazu do dechy i trzyma moga pojawic sie szarpniecia ale nie jakies kolosalne...

pzdr jak się myle nie bluzgajcie mnie za duzo...


-Można się dobrze bawić na imprezie bez alkoholu, prawda ?
-Nie wiem, nie byłem...

Moje MK2

Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » pt gru 30, 2005 22:51

skrzynia w dobrym stanie nie szarpie a filtr powinno sie zmieniac za kazdym razem, tak robie w swoim amerykancu, bo potem naprawa skrzyni jest bardzo kosztowna wiec lepiej nie oszczedzac w tym miejscu :smoke:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 236 gości