Strona 2 z 4

: ndz mar 14, 2010 19:34
autor: ordy
DaroW, jesteś na forum dopiero od 45 dni a zachowujesz się jakbyś wszystkie rozumy pozjadał i twierdzisz że 1.6D po 300tyś km nadają się na złom.

Prawda jest taka ze ten twój 1.8 ABS wpiernicza ci 12 litrów benzyny w mieście a 1.6D łyka o połowę mniej. I tu Cię zżera zazdrość.

Silniki 1.6D w golfach II robią spokojnie po 700 tyś i więcej, gdzie ty o takim przebiegu w ABS możesz sobie pomarzyć, ewentualnie założyć instalację LPG i ugotować rosół na gazie :bajer:

I przestań bajki pisać na forum, bo to źle o tobie świadczy.

: ndz mar 14, 2010 19:55
autor: 89Bartezz
Jakbym miał silnik na wierchu to bym i pierścienie zmienił. na giełdzie kupisz zestaw na cylinder po 16 złotych bardzo dobrej jakości.


Co do przebiegu to ja mam turbo diesla i bez remontu nalatane 607 tyś km. Auto od 95 roku w rodzinie. O remoncie nie myślę bo pali dobrze a 0.7 oleju na 10 tyś km to nie jest dużo. Poprzednie moje auto to był golf mk I 1.6 diesel z automatem i na nim było zrobione 590 tyś km i poszedł dalej i wiem że ten kto go kupił dalej jeździ bez remontu

: ndz mar 14, 2010 21:38
autor: twromek
Uszczelniacze zaworowe, świece żarowe, sprawdź też stan tulejek na wałku pośrednim.
Możesz się też pokusić o uszczelnienie pompy wtryskowej, sprawdzenie wtryskiwaczy.

: ndz mar 14, 2010 22:13
autor: Tomasz Bis
Witam. Koledzy opisali Ci wszystkie niezbędne elementy do wymiany i sprawdzenia . Od siebie dodam takie elementy jak --- poduszki silnika i skrzyni są olejowe , wizualnie nie ma różnicy . ---- warto przyjrzeć się uszczelniaczom na skrzyni , jak było mało oleju to nie ciekło . ---- zostaje jeszcze kwestia zawieszenia , ten silnik jest cięższy i są inne gumy na mac personie springi nie wiem . --- filtr paliwa . Może te sprawy były dla Ciebie oczywiste ale może komuś się przyda :grin: :dol: :dol: :dol: :dol: :dol: :dol: :dol: :dol: :dol: :dol: :dol: :dol: :dol: :dol: :dol: wrobel01 nie szarp się , nie ma sensu a potem ktoś w potrzebie musi czytać takie przepychanki :grin: :dol: :dol: :dol:

: ndz mar 14, 2010 22:31
autor: wrobel01
DaroW, jak sie nie znasz to po co piszesz glupoty?
1,6 d w mk II to istny wol roboczy,milion dla niego (przy regularnych wymianach i nie katowany nie wiadomo jak) to pierdniecie dopiero i smialo myka dalej.
bajki opowiadaj dzieciom na dobranoc a nie tutaj na forum.

: ndz mar 14, 2010 22:51
autor: damian_piaski
dodam od siebie: króćce wody, węże. Widze ze idziesz na całośc, pokus sie o umycie silnika i komory silnika :) Spradź tulejke na rozruszniku (tę w korpusie skrzyni biegów). Poki masz dobre dojscie to ja wymien oczywiscie jesli jest w zlym stanie.

: ndz mar 14, 2010 23:12
autor: Tomasz Bis
damian_piaski pisze:pokus się o umycie silnika i komory silnika
Proponuje DIMER najmniejsze opakowanie 2L około 30zł . jest to środek do rozcieńczania z wodą w odpowiednim stosunku do potrzeb . Można spokojnie się podzielić z kolegami tylko proszę nie przelewać w butelki po napoju /PET/ , ja tak zrobiłem i po miesiącu okazało się że popękała i poszło w szafkę :grrr: Silnik umyłem dokładniej niż na myjni :grin:

: pn mar 15, 2010 00:01
autor: Cider_Mazur_mk2
najpierw kupie jakiś płyn do silników i umyje obydwa silniki na zaprzyjaźnionej myjni (160bar gorąca woda) potem wyciągnę diesla i go uszczelnię, pierścieni nie będę wymieniał bo autko dość fajnie chodzi, powymieniam uszczelki, dużo roboty z wymianą siemeringów na wale??
Myślałem nad zakupem skrzyni 5biegowej jeszcze, ma ktoś taką w dobrym stanie? najlepiej ze Śląska?

: pn mar 15, 2010 00:20
autor: k18t
Należało by sprawdzić szczelność zaworów (np przez wlanie benzyny w kanały ssące i wydechowe i obserwowanie gniazd zaworowych), ewentualnie dotrzeć nieszczelne lub wszystkie zawory. Przydało by się wymienić uszczelniacze zaworów. Panewek chyba nie masz zamiaru ruszać?

Poniżej 500 kkm panewek chyba się nie rusza w tym motorze (niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę)

: pn mar 15, 2010 08:12
autor: Cider_Mazur_mk2
wolałbym tego nie ruszać ;p

: pn mar 15, 2010 08:24
autor: Tomasz Bis
No i nie ruszaj bo po co . Uszcz.. od str.. sprz... to nie problem gorzej od rozrządu,ja się nie pokusiłem o jego wymianę .opisane w tematach związanych z wymianą paska.

: wt mar 16, 2010 21:30
autor: Cider_Mazur_mk2
ok, a co może być powodem tego że rano trzeba dość długo kręcić żeby odpalił? jak odpali to mogę od razu wyłączyć silnik i już odpala na strzał

: wt mar 16, 2010 22:02
autor: Tomasz Bis
Jak chodzi ci o diesela to moim zdaniem są dwie opcje , pierwsza -co najmniej jedna świeca nie grzeje , druga -nie szczelność w układzie paliwowym . Jakie kolwiek nie szczelności , wycieki w okolicy pompy wtryskowej ,wtrysków /gumowe wężyki nadmiaru/ powodują takie objawy.Koledzy może jeszcze coś dopiszą,ale to na początek .

: wt mar 16, 2010 23:08
autor: damian_piaski
Cider_Mazur_mk2 pisze:ok, a co może być powodem tego że rano trzeba dość długo kręcić żeby odpalił? jak odpali to mogę od razu wyłączyć silnik i już odpala na strzał
świece żarowe