Strona 2 z 4

: sob gru 24, 2005 16:18
autor: Razal
homsky pisze:wentylator włacza sie w okolicach 100stopni i w momencie właczenia jezeli wskazówka pokazuje inaczej to znaczy że przekłamuje! Może byc że w momencie właczenia wskaźnik pokazuje 110stopni , a tak naprawde jest to temperatura 100, i analogicznie gdy wczasie jazdy pokazuje 100 , to tak naprawde jest 90!
Z tymi 100 stopniami to troche chyba przesadziłeś :hmm:

Z tego co wiem to pierwszy poziom załącza się na ok. 87 stopniach a drugi 95 :hmm: i musi zbijać w dół :dol: Jeśli tak nie jest to LIPA i trzeba uważać żeby nie zagotować :hmm:

: sob gru 24, 2005 17:06
autor: homsky
Razal pisze:Z tymi 100 stopniami to troche chyba przesadziłeś

Z tego co wiem to pierwszy poziom załącza się na ok. 87 stopniach a drugi 95 i musi zbijać w dół Jeśli tak nie jest to LIPA i trzeba uważać żeby nie zagotować
ojjjjjj kolego przy 87stopniach to dopiero termostat zaczyna puszczac wode na duzy obieg i bez sensu żeby jednoczesnie przy tej temperaturze właczał sie wentylator! Wentylator włacza sie dopiero przy temperaturze 95-100stopni (nie pamietam dokładnie z dokładnoscia do stopnia), a co do gotowania wody to nie gotuje sie ona w 100stopniach tylko troche wyżej , bo układ chłodzenia nie jest typu otwartego tylko nadcisnieniowy!

: sob gru 24, 2005 17:10
autor: Michael G60
Wymień czujnik w chłodnicy, ja mam od Skody Octavia, termostat WAHLER i wskazuje mi 90...

: sob gru 24, 2005 17:52
autor: Krzylu
hehehh mechanik chyba po szkole rolniczej specjalizacja ochrona paproci przed kleszczami
jaki bałwan z niego
od kiedy diesel nielubi ciepla
a niby dzieki czemu sie sapla ropa w cylindrach??
wlasnie dizeki temperaturze im wyzsza tym lepiej a optymalna to wlasnie 90stopni
kup sobie termometr taki zeby starczylo skali wsadz do zbiorniczka i zobacz ile rzeczywiscie ma plyn temperatury i wtedy osadzisz czy to wskaznik czy moze cos innego

: sob gru 24, 2005 18:10
autor: souler
podczas dlugiej trasy 100 ciagle wedlug wskazan. malutkie odchyly, chlodnica goraca w gornej czesci,a w dolnej cieplutka. wentyla nie slyszalem,zeby pracowal. chyba wymienie ten czujnik temp na silniku. ja mam wskaznik na desce w ten sposob,ze 90 jest poziomo :) a niektorzy tutaj maja pionowo. silnik pracuje normalnie,woda sie nie gotuje,bo moge odkrecic kurek zaraz po zgaszeniu go. oczywiscie wybije troche plynu jesli jest ponad max,ale gdyby sie gotowala to by go wypieprzylo. jak po swietach wymienie czujnik to dam znac co i jak.

wesolych swiat zycze wszystkim :grin:

: sob gru 24, 2005 20:16
autor: hanti
SouleR pisze:chlodnica goraca w gornej czesci,a w dolnej cieplutka. wentyla nie slyszalem,zeby pracowal.
to poprostu w tym momencie wygląda na zapowietrzoną chłodnice

: ndz gru 25, 2005 01:11
autor: souler
a jak ja odpowietrzyc? niby uklad sam sie powinien odpowietrzyc, co nie?

: ndz gru 25, 2005 12:30
autor: homsky
SouleR pisze:a jak ja odpowietrzyc? niby uklad sam sie powinien odpowietrzyc, co nie?
chłodnicy sie nie odpowietrza , bo nie ma takiej potrzeby. Układ sam sie odpowietrza przez wężyk z chłodnicy do zbiornika wyrównawczego

: ndz gru 25, 2005 12:55
autor: hanti
homsky pisze:
SouleR pisze:a jak ja odpowietrzyc? niby uklad sam sie powinien odpowietrzyc, co nie?
chłodnicy sie nie odpowietrza , bo nie ma takiej potrzeby. Układ sam sie odpowietrza przez wężyk z chłodnicy do zbiornika wyrównawczego
sprawdź czy tym wężykiem leci płyn jak ni to może być zapchany i już ci się tak zbytnio nie odpowietrzy

: pn gru 26, 2005 12:13
autor: souler
plyn leci czyli uklad sie odpowietrza. to ze dol chlodnicy jest tylko cieply to moze byc spowodowane pedem powietrza z przed maski podczas jazdy. woda sie nie gotuje i temp jest stabilna. pozostaje wymiana czujnika temp i wtedy napisze jaki jest efekt.

: wt gru 27, 2005 17:17
autor: Grzegi Siedlce
Witajcie ja też teraz kupiłem golfika 3 z 1.9 AAZ i u mnie prawie zawsze jeżdżąć po mieście nawet w korkach stojąc mam przeważnie 70-85 stopni ale to i dobrze bo mam zepsuty czujnik w chłodnicy i wcale mi sięnia załącza wentylator :( ale na lato trzeba wymienic czujnik bo będzie niewesoło chuba jak zagotuje mi się płyn :( A jeszcze spytam kolegów którzy też mają motor AAZ co z tym ręcznym ssaniem? jak długo na tym trzeba jechac po odpaleniu zimnego motoru ?

: śr gru 28, 2005 15:23
autor: Bartek84
A powiedzcie mi jaki kolor ma Wasz czujnik (pytanko do posiadaczy AAZ MKIII).

: śr gru 28, 2005 15:28
autor: Michael G60
Grzegi Siedlce pisze:A jeszcze spytam kolegów którzy też mają motor AAZ co z tym ręcznym ssaniem? jak długo na tym trzeba jechac po odpaleniu zimnego motoru ?
W ogle się na tym nie jeździ, wyciągasz do oporu, zapalasz, jak jest bardzo zimno, niech pochodzi na nim kislakaście sekund, potem wciśniesz i tylo...