Wymiana poduszek silnika i skrzyni Golf Mk3 2.0 Pb

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw mar 04, 2010 14:12

Przyznaję nie wiedziałem o takich do silnika. Ale bym nie założył bo poduszki sa po to żeby tłumić drgania silnika, nie chciałbym dostać choroby wibracyjnej, chociaż może Vr6 nie drga z powodu 6 cylindrów?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » czw mar 04, 2010 15:25

żeby się nie namęczyć trzeba wszystkie poduszki odkręcić, ale zostawić śruby lekko wkręcone żeby silnik się nie zsunął, jako punkty podparcia wybierać płaskie wzmocnienia silnika i na miskę jakąś grubsza deskę o większej płaszczyźnie, od zamienników możesz się spodziewać drgań na karoserii, jeśli nie będą ustępować trzeba spróbować pozbyć się naprężeń na poduszkach a jeśli to nie pomoże jak u mnie to posmarować trzpień poduszki w środku smarem grafitowym (delikatnie)


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
woncek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 17:54

Post autor: woncek » czw mar 11, 2010 10:14

T.O.B.I dzieki za rade. Bede sie za to zabieral jak tylko pogoda sie zmieni na ciut cieplejsza. Zauwazylem ze u mnie czasem jest ok i przy redukcji z 3 na 2 jest ok a czasem szarpie silnikiem. Poza tym wyczytalem gdzies ze jak poduchy sa wywalone silnik inaczej sie ustawia i biegi moga zaczac dziwnie wchodzic.
Jesli chodzi o zamienniki to myslalem o firmie LEMFORDER ktora robi czesci dla VW ale i pod swoja nazwa zamienniki tyle ze bez logo. Podyszki nie sa tanie ale chyba warto wydac pare pln'ow wiecej.

[ Dodano: 11 Mar 2010 09:18 ]
Paweł Marek pisze:
Bolo GTI pisze:jakąś poduszkę
poliuretanowe stosuje się do zawieszenia samochodu a nie do silnika , zawiecha jest jak w GTI. Daj to ocenić komuś wprawnemu.
dolacze sie do wypowiedzi kolego Bolo GTI - wyczytalem gdzies ze wersja Mk3 20 jahre byla robiona na nadwoziu wzmocnionym i usztywnionym (VR6) nie moge teraz znalezc zrodla ktore to podalo ale jak znajde napewno wrzuce link. Sam zreszta mialem klopot przy wymianie gumowych gniazd amortyzatorow. Kupilem zamiennik i nie pasowal ani troche. Teraz przy zmianie zawieszenia czeka mnie wymiana gum ale tym razem poszukam po numerze seryjnym. Byc moze kolega Bolo GTI ma racje ze wrsja 20 jahre to nadwoziowo to samo co VR6 bo ja wyczytalem dokladnie to samo!



bogib184
Forum Master
Forum Master
Posty: 1441
Rejestracja: czw gru 31, 2009 17:50
Lokalizacja: Pułtusk/Maków Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: bogib184 » czw mar 11, 2010 10:39

Z doświadczenia: wymieniłem ostatnio poduchy domowym sposobem w takim własnej roboty grajdołku :helm: Dało radę, ale: drgało przed wymianą na wolnych, i skrzynia to samo - po wymianie: zamienił stryjek... itd. A co do poliuretanu, to wydaje mi się, że to się zrobi bardzo sprężyste i to raczej stosuje się do sportu, driftu itp. gdzie ludziom nie przeszkadza wibrowanie, a zależy na sprężystości i stabilności pojazdu. Tak to wygląda na mój chłopski rozum :grin:



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » czw mar 11, 2010 11:12

usztywnienie silnika do spokojnej jazdy jest nieporozumieniem, można się nabawić parkinsona ale do sportu jak najbardziej, lepiej się czuje auto


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
woncek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 17:54

Post autor: woncek » czw mar 11, 2010 12:15

bogib184 pisze:Z doświadczenia: wymieniłem ostatnio poduchy domowym sposobem w takim własnej roboty grajdołku :helm: Dało radę, ale: drgało przed wymianą na wolnych, i skrzynia to samo - po wymianie: zamienił stryjek... itd. A co do poliuretanu, to wydaje mi się, że to się zrobi bardzo sprężyste i to raczej stosuje się do sportu, driftu itp. gdzie ludziom nie przeszkadza wibrowanie, a zależy na sprężystości i stabilności pojazdu. Tak to wygląda na mój chłopski rozum :grin:


tylko kwoli wyjasnienia - nie chodzi mi o drgania na wolnych obrotach ale glownie przy redukcji z biegu 3 na 2 czego wczesniej nie bylo. Teraz zauwazam ze mam podobnie przy ruszaniu...W tym wypadku moga byc to poduchy bo sa one obciazane podczas ruszania czy redukcji biegu... O takie wlasnie wibracje mi chodzilo ;)

[ Dodano: 11 Mar 2010 11:16 ]
T.O.B.I. pisze:usztywnienie silnika do spokojnej jazdy jest nieporozumieniem, można się nabawić parkinsona ale do sportu jak najbardziej, lepiej się czuje auto

co do poliuretanow to osobiscie raczej bym nie zalozyl ich do zwyklej codziennej jazdy ;)



Awatar użytkownika
rhl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: pn gru 26, 2005 00:30
Lokalizacja: nie powiem :P
Kontakt:

Post autor: rhl » czw mar 11, 2010 19:51

woncek, czyli poduszek sztuk 3, tak?

Gdzie kupujecie i jakiej firmy najlepiej?
Też zamierzam w weekend albo w następnym tygodniu to zrobić i z chęcią obejrzę zdjęcia z twojej pracy :)



Awatar użytkownika
woncek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 17:54

Post autor: woncek » pt mar 12, 2010 18:54

rhl pisze:woncek, czyli poduszek sztuk 3, tak?

Gdzie kupujecie i jakiej firmy najlepiej?
Też zamierzam w weekend albo w następnym tygodniu to zrobić i z chęcią obejrzę zdjęcia z twojej pracy :)

ja dopytywalem o poduszki firmy lemforder ktora rzekomo robi czesci znakowane oryginalnymi emblematami VW/Audi czyli zamiennik w jakosci oryginalu. Poduszki tanie nie sa bo przednia wyszla cos ok 130pln a pod skrzynie 170pln czy jakos tak (nie wiem ile ta trzecia bo nie pytalem). No ale jesli sie nameczyc i wymieniac to juz na cos porzadnego nawet kosztem tych paru dyszek wiecej :hehe:
Z wymiana czekam do momentu ocieplenia sie za oknem co moze jeszcze troche potrwac :(:(



Awatar użytkownika
rhl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: pn gru 26, 2005 00:30
Lokalizacja: nie powiem :P
Kontakt:

Post autor: rhl » pt mar 12, 2010 19:17

też dzisiaj kupiłem - komplet febi
1h0199609J -100
1H0199262L-145
3A0199402 - 47

a wymiana? Jak tylko warunki pozwolą :)



Awatar użytkownika
woncek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 17:54

Post autor: woncek » wt mar 23, 2010 16:34

rhl pisze:też dzisiaj kupiłem - komplet febi
1h0199609J -100
1H0199262L-145
3A0199402 - 47

a wymiana? Jak tylko warunki pozwolą :)

i jak poszlo z wymiana poduszek??

mnie udalo sie zmienic tylko czolowa. Poducha skrzyni jest trudna do wyjecia bez demontazu skrzyni biegow. Inaczej przy lewarowaniu skrzynia opiera sie o karoserie i silnik moge uniesc jedynmie o jakies 3 cm i dlaej stop. Poduszka od strony pasazera to juz chyba temat na wrasztat albo przynajmniej posiedzenie z odpowiednimi narzedziami i podnosnikiem :)



Awatar użytkownika
rhl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: pn gru 26, 2005 00:30
Lokalizacja: nie powiem :P
Kontakt:

Post autor: rhl » wt mar 23, 2010 17:28

ogólnie pracowity weekend miałem - wymiana rozrządu, popychaczy, uszczelniaczy zaworów przy okazji a wcześniej wymiana przedniej poduchy.

Mam nadzieję, że znajdziemy wolną chwilę i wymienimy pozostałe dwie poduchy, bo teraz jak wsadziłem nową tylko na przód jest jeszcze gorzej.
Przód się usztywnił, a tył telepie i w efekcie mam większe drgania.

Czas na pozostałe :)
Ogólnie jak patrzyłem, to nie powinno być problemu.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 400 gości