Strona 2 z 4

: sob gru 01, 2007 16:16
autor: norx
A ile oleju wchodzi do skrzyni 6-biegowej???

[ Dodano: 08 Gru 2007 12:34 ]
Witam!!
Więc tak. Przedwczoraj wlałem 2 literki fullsyntetyka 75w/90. Mój problem polegał na tym , że biegi ciężko wchodziły na zimnym silniku. Podsumowując dokonaną oprację mogę powiedzieć że cudów nie ma ale jest troszkę lepiej. Już po przejechaniu około kilometra biegi wchodzą lżej , mimo iż czuć jeszcze opór. Hm, trzeba będzie się po prostu przyzwyczaić.

: śr lut 11, 2009 00:15
autor: patryk_hrabia
Też mam problem ze skrzynia, biegi ciężko wchodzą, Wymieniłem olej na mineralny bo tak mi polecił mechanik. Słyszałem też że wycierają się jakieś plastikowe tulejki i to przez nie tak ciężko wbijać biegi. Wiecie o tym coś więcej?

: śr lut 11, 2009 00:37
autor: Tomasz Żaguń
Mineralny olej :panna: kolego to sie lało do maluszków a nie do 4 jak będzie zimno to wogóle bedzie problem z biegami .

: śr lut 11, 2009 15:11
autor: mojama
Mam ten sam problem.
Kilka miesięcy temu wymieniane miałem sprzęgło i przy okazji poprosiłem o wymianę oleju w skrzyni licząc, że dwójka będzie lepiej wskakiwać.
Gadałem z mechanikiem i miał zalać syntetyk.
Efekt jest taki, że dwójka wskakuje 5 razy gorzej! Już wyrobiłem sobie odruch omijania dwójki przez pierwsze 5 minut jazdy w trosce o swój nadgarstek.
Przypomniało mi się, że mechanik oddał mi jedną butelkę tego oleju... sprawdziłem i jest to Kager Mineral 80W90 Gear Oil. Nie znam się, ale to chyba z syntetykiem nie ma nic wspólnego?! Tym bardziej, ze kosztował chyba parenaście złotych za litr. Jak bardzo zły jest ten olej?

Czy wymiana oleju w skrzyni jest bardziej skomplikowana niż oleju silnikowego? Nie trzeba czasem wyciągać skrzyni? Pytam bo niedługo będę wymieniał silnikowy więc czy można wymienić ten w skrzyni bez rozbiórki połowy auta?

: śr lut 11, 2009 15:27
autor: feniks
mojama pisze:Nie trzeba czasem wyciągać skrzyni?
nie, masz zawór i potrzebował będziesz strzykawe-widziałem jak u mnie wymieniali na castrola 75W90 bodajże, kupywałem w ASO Skody 40PLN za litr.

: śr lut 11, 2009 23:13
autor: patryk_hrabia
Ja patrzyłem w książkę i mam wlany olej Mobil 75W, i tu moje pytanie jaki jest to olej? Z tego co pamiętam to mechanik mówił coś o mineralnym i o tym że na syntetyku to w zimie będzie ciężko zmieniać biegi. Ma on racje?

: śr lut 11, 2009 23:20
autor: Tomasz Żaguń
patryk_hrabia pisze:że na syntetyku to w zimie będzie ciężko zmieniać biegi. Ma on racje?
:grin: zna się gość - to powodzenia z takimi wiadomościami , sory stary ale ten facet to traktory powinien serwisować

: czw lut 12, 2009 00:50
autor: patryk_hrabia
Ja też się nie znam i powtarzam tylko to co on mi powiedział. Ten mój olej MOBIL 75W to syntetyk jest?

: czw lut 12, 2009 00:54
autor: Jazz_Blue
Co do ciężkiego wchodzenia tej dwójki to mogą być też cięgna, były już posty na ten temat, trzy elementy do wymiany, które czasami pomagają, jeśli to jest przyczyną.
U mnie był wyciek ze skrzyni i przy uszczelnianiu też wymienili olej, rano też jedynka przez pierwsze 30 sekund cieżko wchodzi później jest OK.
Jak można sobie z tym radzić, włączyć auto, niech sie troche rozgrzeje z 1 minute i później jest już OK, u mnie skutkuje.
Cięgien nie wymieniałem, za to nasmarowałem jest dość obficie.

Olej do skrzyni wlałem Mobil'a SAE 75W-90 syntetyk, taki mi polecili w ASO,
w książce też mam coś na ten temat Obrazek

: czw lut 12, 2009 01:01
autor: Tomasz Żaguń
tak wogóle to w vw zawsze problemy z 2 były

: śr lut 18, 2009 13:09
autor: pavulon78
A co proponujecie w sytuacji gdy biego wchodza lekko jak jest zimny? Jak sie mocno nagrzeje to pojawia się problem z wrzuceniem jedynki. Czasami przy wrzuceniu jedynki drażek jakby się blokował i nie chciał wejść. Jednak jak już wejdzie to na szczęście obywa się bez zadnego zgrzytu skrzyni. Dwójkach haczy standardowo jak w większości benzynowych golfów, chociaż haczenie maleje wraz z rozgrzaniem auta.

Wymieniłem poduszkę pod skrzynią i mechanizm wybieraka biegów (według etki nazywało się to konsola) wraz z tymi dwoma krótkimi cięgnami i poprawa jest kolosalna. Ale to haczenie jedynki czasami jeszcze sie zdarza chociaż duzo rzadziej niż przed tymi naprawami. Mimo tego chciałbym je wyeliminować tylko brak mi już pomysłów.

: śr lut 18, 2009 14:23
autor: feniks

: śr lut 18, 2009 14:54
autor: pavulon78
feniks79 pisze:http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=218539
podobny wątek :bigok:
Podobny wątek i jak zwykle brak konkretnego rozwiązania problemu :crazy:

: śr lut 18, 2009 20:14
autor: Jacek75
Panowie poszukajcie na forum postów dotyczących problemów z wbijaniem 2.
Układ cięgnowy - wymiana łaczników, układ linkowy - regulacja. Oczywiście warto sprawdzić stan poduszek silnika i łapy pod skrzynią.