Strona 2 z 9

: wt lut 23, 2010 11:24
autor: pasażer
Jazz_Blue pisze: Numer oryginału sondy jak chciałeś: 06A 906 265 E, oryginalnie montowane były z Bosch'a, już o tym nie raz wspominałem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... start=1215 , podawałem tam też numery...
No teraz podpadnę koledze, ale nie śledziłem ostatnich wpisów w "naszym temacie" :-# przez ten problem z moim AKLem...
Po numerze sondy znalazłem jeszcze kilka tematów traktujących o tym. Dzięki

[ Dodano: 01 Mar 2010 21:06 ]
Wróciłem do punktu wyjścia. Obroty idealnie, przyspieszenie super (szczególnie po podaniu Shell V-Power) ale drgawka została.
fleshu pisze:Nic nie robimy na ślepo...
i by się ostatecznie upewnić podjechałem do serwisu VW!!! Całe procedury pominę, bo trwały godzinę.
Komp nie wykazał żadnego błędu. Gdy zapytałem czy lambda pracuje we właściwych parametrach - gość przytaknął, ale widziałem po jego minie, że nie jest pewny. . . zupełnie zmieszany. . . o dziesięciolatkach już zapomnieli.
Inny powiedział, że czasem wymiana sondy i przepływomierza tak czy inaczej pomaga, a najlepiej przegonić auto 180km/h, bo mało jeżdżone hmmm... to akurat fakt.

Nie jestem pewien tej sondy, bo tylko ona chyba została.
Podobno sondę można zbadać miernikiem?
tu > "Weź miernik i na nagrzanym silniku i odłączonej sondzie zmierz napięcie na przewodzie sygnałowym.To będzie chyba szary kabel.Dwa białe są od podgrzewania a jeden idzie do masy.Ma być między 0,55 a 1,0V"

Co Wy na to? To wystarczy, by sprawdzić sondę? Pożyczyć nie mam od kogo.


. . . a jeszcze jedno: ETKA pokazuje kilka numerów sondy do mojego VW.
Z allegro dostałem taką odpowiedź sprzedawcy:
"Do auta 1,6 AKL 99r jest montowana zupelnie inna sonda niz ta ktora Pan podal . Nie pasuje zaden z numerow ktore pan podal.
Pasuje Bosch 112cm czarna plaska wtyczka 0 258 006 147 lub 163 - niestety takiej oryginalnej z wtyczka do VW nie mam ale moge zaproponowac Boscha z wtyczka od mercedesa o identycznych parametrach pracy - trzeba tylko obciac wtyczke i zaadoptowac od starej sondy (zestaw do przerobki wysylam z sonda lub moge przerobic przywieziona sonde na miejscu) Sonda jest oczywiscie fabrycznie nowa z logo bosch i mercedesa i posiada identyczne parametry pracy. Koszt sondy 180zl. gwarancja 12-mcy lub w przypadku auta z instalacja LPG 7 dni.
"

Sprawdzę nr na tej co mam ale rozważam zakup sondy NGK.

: czw mar 25, 2010 00:18
autor: Arti51
pasażer pisze: [ Dodano: 01 Mar 2010 21:06 ]
Wróciłem do punktu wyjścia. Obroty idealnie, przyspieszenie super (szczególnie po podaniu Shell V-Power) ale drgawka została.
Zobacz na to :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=199571
Mnie pomogło.

: sob mar 27, 2010 00:07
autor: pasażer
Arti51, dzięki za przypomnienie. Czytałem ten temat i wiele innych, w których pojawia się problem drgawki . . . nie tylko w AKL. . .
Kupiłem już sondę NGK . . . powinna na dniach być i w tygodniu chcę wymienić. . .

Sprawdziłem przepływomierz. Czyściutki jak nowy, więc nie będę go w niczym moczył ani wymieniał.

Aby odkręcić te dwie śrubki z gniazdem w kształcie gwiazdki, kupiłem za 3zł klucz trox 20.


Na koniec jeszcze kilka słów o przepływomierzu:

Rozwiązaniem jest wymiana elementów pomiarowych na nowe i na tym polega regeneracja.

: czw kwie 01, 2010 11:30
autor: Ths
pasażer,
założyłeś może już nową sondę ?
Czy pomogło?

Ja mam identyczny problem z tym silnikiem.
Trzęsie na biegu jałowym jak się rozgrzeje. Kupiłem nową przepustnicę i zaadoptowałem ale to nic nie pomogło :(. Czyszczenie przepływomierza nie dało rezultatu.
Błąd na VAG cały czas powraca

Czy ktoś ma pomysł co może być do wymiany bo jakoś nie uśmiecha mi się po kolei wymieniać
1. świece + kable
2. czujnik temperatury (niby błąd nie powraca ale był)
3. cewka zapłonowa
4. sonda lambda

Na Vag mam taki błąd (po lewej vag pl po prawej vag 311.2):

Obrazek Obrazek

: czw kwie 01, 2010 15:51
autor: slava11
chetnie zobacze co o tym myslicie bo mam ten sam powracajacy blad jestem po czyszczeniu przeplywki, przepustnicy wymianie peknietej rury dochodzacej do przepustnicy i nadal obroty faluja jak dla mnie to blad wolnych obrotow na przepustnicy ale moze sie myle a szkoda by bylo inwestowac w nowa przepustnice skoro mozna to inaczej rozwiazac :) pozdro

: czw kwie 01, 2010 18:27
autor: Ths
slava11,
je też ten sam zestaw działań wcześniej podjąłem
Najpierw miałem dziurę w rurze pomiędzy filtrem powietrza wymieniłem na oryginał żeby nie było problemów - 200 pln
potem kupiłem spray do czyszczenia elektroniki i wyczyściłem przepływomierz
teraz zmieniona przepustnica i nic ! (przepustnica 300 pln)

idąc takim tempem to cały osprzęt silnika wymienię :(

: czw kwie 01, 2010 19:24
autor: p.wojtyczko
witam wszystkich jestem nowy i prosze o pomoc w moim golfie bardzo delikatnie falowały obroty na zimnym silniku po rozgrzaniu wszystko grało dałem mecherowi i po jej wyczyszczeniu adaptycji i sprawdzeniu szczelnosci zaczeły szalec od 1000do 2000 jak go przydusze to wraca spowrotem no 900 i stoi jak delikatnie musne gaz to spowrotem to samo na kompie nie wyskakuje brak wolnych obrotów po za tym bez błedów :crazy:

: czw kwie 01, 2010 19:25
autor: Arti51
Ths pisze: Ja mam identyczny problem z tym silnikiem.
Trzęsie na biegu jałowym jak się rozgrzeje. Kupiłem nową przepustnicę i zaadoptowałem ale to nic nie pomogło :(. Czyszczenie przepływomierza nie dało rezultatu.
Błąd na VAG cały czas powraca

Czy ktoś ma pomysł co może być do wymiany bo jakoś nie uśmiecha mi się po kolei wymieniać
1. świece + kable
2. czujnik temperatury (niby błąd nie powraca ale był)
3. cewka zapłonowa
4. sonda lambda
Błąd 533 to Układ regulacji biegu jałowego > Silnik krokowy ISC, nieszczelny dolot, zły zapłon, zła reg. przepustnicy.
Taki opis znalazłem gdzieś w internecie.
Ja miałem bład 537 - przekroczenie zakresu sondy labda. Po wyczyszczeniu przepływomierza błąd ustąpił i szarpanie na wolnych obrotach też .
Pozdrawiam
Jeszcze dodam że przepływomierz czyściłem czystym spirytusem ( wiem - profanacja :) ) i pędzelkiem, nie używałem innych "specyfików" do czyszczenia.

: pt kwie 02, 2010 07:55
autor: feniks
p.wojtyczko pisze:zaczeły szalec od 1000do 2000 jak go przydusze to wraca spowrotem no 900 i stoi jak delikatnie musne gaz to spowrotem to samo na kompie nie wyskakuje brak wolnych obrotów po za tym bez błedów
no to adaptacja nie poszła skoro wywala błąd
Arti51 pisze:537 - przekroczenie zakresu sondy labda
miałeś za dużą czy za małą mieszankę?

: pt kwie 02, 2010 11:01
autor: pasażer
Ths pisze:pasażer, założyłeś może już nową sondę ?
Jeszcze nie, mechanik ma zajęty cały tydzień :evil: a trochę czasu trzeba poświęcić i potrzebny kanał/podnośnik. Wtyczka pod autem - na środku.
Jak zmienię, to napiszę co i jak.

Sondę kupiłem > NGK/NTK (Made in Japan) Universal 0ZA624-E4 no.1952
Trzeba będzie polutować, bo jest bez wtyczki, ale cena za to dużo niższa (135zł).

: pt kwie 02, 2010 16:47
autor: Arti51
Arti51 pisze:537 - przekroczenie zakresu sondy labda
miałeś za dużą czy za małą mieszankę?
Wg. listy kodów to zbyt bogata mieszanka

: pt kwie 02, 2010 19:08
autor: Pawel03
Witam. Mam ten sam problem co koledzy wyzej faluje na obrotach i caly czas wywala błąd 533. Czyściłem przepustnice ale nie chce sie zrobic adaptacja przepustnicy. Mechanik powiedzial ze mam za małe napięcie w przepustnicy i temu nie da rady zrobic adaptacji i ze przepustnica jest do wymiany. Co o tym sądzicie? Obory falują identycznie jak u kolegi Pasarzera. Pasarzer doszedłeś juz co bylo nie tak ? Bo nie uśmiecha mi sie wymiana przepustnicy. pozdrawiam

: sob kwie 03, 2010 10:18
autor: Ths
Z powracającym błędem 533 jakoś sobie poradziłem - przywrócenie ustawień fabrycznych i kolejna adaptacja przepustnicy po 2 dniach jazdy błąd nie powraca (odpukać)

Dziwna sprawa jest natomiast z tymi drgawkami pokonałem trasę 430 km i na dystansie 200km silnik chodził idealnie kiedy sprawdzałem go na biegu jałowym zero drgawek natomiast pojawiły się drgawki i lekkie falowanie po ok 200 km. Podpiąłem pod kompa myślałem że znó będzie błąd 533 a tutaj zdziwko - brak!
Niestety kiedy jeżdżę na LPG wywala błąd 537

00637 - Lambda (oxygen sensor) Regulation
18-00 Upper limit

auto na LPG przyspiesza z przerywaniem w zakresie ok 1700 do 2000 obrotów na biegu nr 2.
Macie jakieś pomysły. Czy jest to źle wyregulowana instalacja LPG czy lambda pada :(
Jak ewentualnie sprawdzić Lambdę w którym bloku pomiarowym?
Gdzie można sprawdzić czy na biegu jałowym palą wszystkie cylindry??

: sob kwie 03, 2010 13:14
autor: Pawel03
Jest ktoś z Białegostoku kto dobrze ogarnia tego Vaga i pożądnie zrobiłby mi adaptacje przepustnicy? Oczywiscie nie za darmo i poświetach. ppozdrawiam