Strona 2 z 3

: pt lut 12, 2010 21:58
autor: Utul
Witam

Że świeca była powodem przedostawania się nie spalonego paliwa do oleju to rozumiem, ale że nie było spadku mocy to się już nie zgodze. Jakaś różnica musiała być. Bo przecież piszesz że na jednym cylindrze miałeś mniejsze ciśnienie.

Pozdro

: pt lut 12, 2010 22:20
autor: jarekddz
Mam wymienić te świece? :)
Czy od razu termostat, czujnik, sondę ECU i sterownik?

: ndz lut 14, 2010 13:53
autor: jacek7072
Witam
Wtrysk podaje za dużo paliwa, najprawdopobniej do wymiany, już się z tym spotkałem.
Pozdr.

: pn lut 15, 2010 21:03
autor: jarekddz
W jaki sposób sprawdzic czy wtrysk jest zesrany?

: pn lut 15, 2010 22:32
autor: Paweł Marek
Może pieluszkę mu sprawdź. Prosze nie używać brzydkich słów na forum.
A poważnie jest opcja bardzo prawdopodobna że układ wtryskowy podaje za dużo paliwa. Masz kilka prostych rzeczy do sprawdzenia, działanie sondy już wiesz jak, czujnik temperatury paliwa też pewnie wiesz albo znajdziesz na forum. Jeśli nie masz sprzętu to musisz skorzystać z pomocy mechanika lub elektryka - po prostu.

: wt lut 16, 2010 00:53
autor: jarekddz
czujnik temperatury paliwa??

No ok auto idzie do mechanika na sprawdzenie tych części ;) Podziękował

Jak już będę wiedział, to napiszę

: wt lut 16, 2010 09:19
autor: Paweł Marek
jarekddz pisze:czujnik temperatury paliwa??
masz mnie, miało być czujnik temperatury płynu chłodzacego, to przez zdenerwowanie, sorki.

: czw mar 18, 2010 21:06
autor: Dziadol
Witam serdecznie.
Podepne się pod Temat...

Panowie. Krótkie pytanie.
Oczywiscie czuć paliwo w oleju.
Sonda sprawna (NOWA). Komp nie pokazuje zadnych błędów.
Spalanie OK jako silnik 1,4 ABD spala około 8L/100 w trybie mieszanym miasto/trasa. Trasa jednorazowo 13 km w jednym kierunku i po 8 godzinach powrót.

Pomimo czuć paliwo w oleju jak i w samochodzie.

Disiaj byłem sprawdzić ciśnienie na cylindrach.

1=>> 11
2=>> 7
3=>> 11
4=>> 11

Czyli drugi ma za słabą kompresje TAK???
Świece po ogledzinach do wymiany. Są lekko wypalone lecz kolorek mają ładny. (wpadajace biały) co swiadczy o poprawnym spalaniu paliwa.

Wyczytałem że w modelu ABD poprawną kompresje powinien mieć 9.2...

Pytanko......
Silnik do remontu???

Pozdro....

: pt mar 19, 2010 11:05
autor: Gawior
9.2 to jest stopień sprężania, a nie ciśnienie na cylindrach. Sam się na to naciąłem :jezor:

11bar to nie takie złe. Z fabryki wychodziły auta z ciśnieniem między 12, a 14.
Tyle że jeden cylinder coś nie domaga.
Ja u siebie w innym aucie i innym silniku miałem na 1 cyl. 5bar , a na 2 cyl. 11bar itd. ( tak było jak kupiłem ). Winny temu był zawór ssący na tym 1 cylindrze. Miał dziurę :crazy:
Zrób , albo niech ci ktoś zrobi ( np. u mechanika ) próbę olejową na tym cylindrze. Jak ciśnienie wzrośnie to pierścienie na nim. Jak nieznacznie wzrośnie to zawory. Ja sam stawiam na zawory/zawór. Podobno sam cylinder bez żadnych pierścieni potrafi nabić 3-4bar :)

: pt mar 19, 2010 16:19
autor: Dziadol
Dzieki kol.@Gawior za zinteresowanie...

Troszeczke mnie podniosłeś na duchu z tymi zaworami...
Widzisz jest tak że irytowało mnie spalanie i zapach benzyny w aucie jak i w oleju...
Dlatego wymnieniłem sonde lambda bo się zacinała...i myślałem że to jest przyczyna.
Po wymnianie sondy oraz oleju okazało się że nadal "wali" paliwem w aucie i oleju, dlatego zdecydowałm się na pomiar ciśnienia....

Wytłumacz mi na czym polega próba olejowa. Czytałem wiele tematów o tej metodzie, lecz bez wyjasnień jak to się robi...
Gawior pisze:....... Jak ciśnienie wzrośnie to pierścienie na nim. Jak nieznacznie wzrośnie to zawory. Ja sam stawiam na zawory/zawór. Podobno sam cylinder bez żadnych pierścieni potrafi nabić 3-4bar :)
Prosze wytłumacz mi jak to rozumieć "wzrośnie i nieznacznie wzrośnie"...
Na drugim cylinderku jest 7bar to o ile w dobrym wypadku powinno wzrosnąć..?? Jak wogóle wzrośnie....... Czy ciśnienie 7bar to naprawde tak malo że paliwo się przedostaje i trzeba robić remoncik. Jak wspomniałem obecnie paliwo spala bardzo dobrze, nie łyka oleju itp...

W piwnicy lezy u mnie cała głowica z zaworami od mojego silnika, który cztery miechy temu padł na maxa... Wymnieniłem na ten obecny bo remoncik się nieopłacał i prosze.
Złom wymieniłem na złom...Miałem na niego gwarance 3 miesiące...Byłem pewien ze jakiś czas polatam a tu "pupa"....

Prosze panowie o sugestie ...

Pozdro...

: pt mar 19, 2010 16:37
autor: Jacek75
proba olejowa polega na ponownym pomiarze kompresji w cylindrze w ktorym masz za maly stopien sprezania po wczesniejszym dodaniu kieliszka oleju (olej w cylindrze uszczelnia drobne problemy z pierscieniami). pozwla ustalić czy za spadek sprezania odpowiadaja pierscienie na tloku czy zawory. w tym drugim przypadku tylko trzeba remont glowicy lub same uszczelniacze wymienic w pierwszy tzw. glowny remont silnika.Jeżeli po dodaniu oleju i probie sie poprawiło to remont głowny, jeżeli sie nie poprawiło głowica (zawory)

: pt mar 19, 2010 18:06
autor: sas_gti
Jacek75 pisze: lub same uszczelniacze
nie no zaraz zaraz, uszczelniacze nie mają absolutnie nic a nic do kompresji na cylindrze.
Za szczelnosć komory spalania gdy zawory są zamknięte odpowiadają pierścienie na tłokach oraz przylgnia grzybka zaworu. Uszczelniacze są znacznie wyżej (na trzonku zaworu ) i nie odpowiadają za kompresję.

: pt mar 19, 2010 20:26
autor: Dziadol
@Panowie...

Czyli załóżmy w najlepszym przypadku. Jeśli po tzw. teście olejowym, nie byłoby poprawy wcale luz bardzo niskiej, jak opisal kol.@Jacek75, to mozna zwrócić uwage na "przylgnie grzybka zaworu"....???? Jeśli to jest przyczyna???Czy to jest pracochłonna praca i kosztowna..??? Sorry za takie pytanie "kosztowna" lecz ja w to auto silnik tyle zainwestowałem..... :kac: ....

Apropo...
Jeżeli mam słabą kompresje na 2-gim cylinderku to naprawde tak jest czuć paliwem w aucie i tyle paliwa się by dostawało do oleju???? że by było strasznie czuć..???
Świeca po ogledzinach mechanika który sprawdzał mi kompresje jest uznana jako bardzo ładna...Kolor ma taki że wskazuje na dobre przepalanie paliwa....

Pozdro...

: pt mar 19, 2010 20:44
autor: sas_gti
tak jak po tescie olejowym cisnienie sprezania sie nie poprawi to znaczy ze puszcza głowicą.
Dziadol pisze:to mozna zwrócić uwage na "przylgnie grzybka zaworu"....????
jak to zwrócić uwagę?? Musisz zdjąć wtedy głowicę i dać do odpowiedniego zakładu w którym wszystko spawdzą i wyprowadzą na prostą...