Benzyna w oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Utul
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pt lip 18, 2008 00:24
Lokalizacja: Marklowice

Post autor: Utul » pt lut 12, 2010 21:58

Witam

Że świeca była powodem przedostawania się nie spalonego paliwa do oleju to rozumiem, ale że nie było spadku mocy to się już nie zgodze. Jakaś różnica musiała być. Bo przecież piszesz że na jednym cylindrze miałeś mniejsze ciśnienie.

Pozdro



Awatar użytkownika
jarekddz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 01:34
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: jarekddz » pt lut 12, 2010 22:20

Mam wymienić te świece? :)
Czy od razu termostat, czujnik, sondę ECU i sterownik?



jacek7072
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob lut 06, 2010 22:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jacek7072 » ndz lut 14, 2010 13:53

Witam
Wtrysk podaje za dużo paliwa, najprawdopobniej do wymiany, już się z tym spotkałem.
Pozdr.



Awatar użytkownika
jarekddz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 01:34
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: jarekddz » pn lut 15, 2010 21:03

W jaki sposób sprawdzic czy wtrysk jest zesrany?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lut 15, 2010 22:32

Może pieluszkę mu sprawdź. Prosze nie używać brzydkich słów na forum.
A poważnie jest opcja bardzo prawdopodobna że układ wtryskowy podaje za dużo paliwa. Masz kilka prostych rzeczy do sprawdzenia, działanie sondy już wiesz jak, czujnik temperatury paliwa też pewnie wiesz albo znajdziesz na forum. Jeśli nie masz sprzętu to musisz skorzystać z pomocy mechanika lub elektryka - po prostu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
jarekddz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 01:34
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Post autor: jarekddz » wt lut 16, 2010 00:53

czujnik temperatury paliwa??

No ok auto idzie do mechanika na sprawdzenie tych części ;) Podziękował

Jak już będę wiedział, to napiszę



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lut 16, 2010 09:19

jarekddz pisze:czujnik temperatury paliwa??
masz mnie, miało być czujnik temperatury płynu chłodzacego, to przez zdenerwowanie, sorki.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Dziadol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: wt sty 09, 2007 20:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Dziadol » czw mar 18, 2010 21:06

Witam serdecznie.
Podepne się pod Temat...

Panowie. Krótkie pytanie.
Oczywiscie czuć paliwo w oleju.
Sonda sprawna (NOWA). Komp nie pokazuje zadnych błędów.
Spalanie OK jako silnik 1,4 ABD spala około 8L/100 w trybie mieszanym miasto/trasa. Trasa jednorazowo 13 km w jednym kierunku i po 8 godzinach powrót.

Pomimo czuć paliwo w oleju jak i w samochodzie.

Disiaj byłem sprawdzić ciśnienie na cylindrach.

1=>> 11
2=>> 7
3=>> 11
4=>> 11

Czyli drugi ma za słabą kompresje TAK???
Świece po ogledzinach do wymiany. Są lekko wypalone lecz kolorek mają ładny. (wpadajace biały) co swiadczy o poprawnym spalaniu paliwa.

Wyczytałem że w modelu ABD poprawną kompresje powinien mieć 9.2...

Pytanko......
Silnik do remontu???

Pozdro....
Ostatnio zmieniony czw mar 18, 2010 21:08 przez Dziadol, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]Człowiek jest wielki,nie przez to co ma,nie przez to kim jest,
nie przez to co posiada, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.

Jan Paweł II[/b]

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pt mar 19, 2010 11:05

9.2 to jest stopień sprężania, a nie ciśnienie na cylindrach. Sam się na to naciąłem :jezor:

11bar to nie takie złe. Z fabryki wychodziły auta z ciśnieniem między 12, a 14.
Tyle że jeden cylinder coś nie domaga.
Ja u siebie w innym aucie i innym silniku miałem na 1 cyl. 5bar , a na 2 cyl. 11bar itd. ( tak było jak kupiłem ). Winny temu był zawór ssący na tym 1 cylindrze. Miał dziurę :crazy:
Zrób , albo niech ci ktoś zrobi ( np. u mechanika ) próbę olejową na tym cylindrze. Jak ciśnienie wzrośnie to pierścienie na nim. Jak nieznacznie wzrośnie to zawory. Ja sam stawiam na zawory/zawór. Podobno sam cylinder bez żadnych pierścieni potrafi nabić 3-4bar :)



Awatar użytkownika
Dziadol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: wt sty 09, 2007 20:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Dziadol » pt mar 19, 2010 16:19

Dzieki kol.@Gawior za zinteresowanie...

Troszeczke mnie podniosłeś na duchu z tymi zaworami...
Widzisz jest tak że irytowało mnie spalanie i zapach benzyny w aucie jak i w oleju...
Dlatego wymnieniłem sonde lambda bo się zacinała...i myślałem że to jest przyczyna.
Po wymnianie sondy oraz oleju okazało się że nadal "wali" paliwem w aucie i oleju, dlatego zdecydowałm się na pomiar ciśnienia....

Wytłumacz mi na czym polega próba olejowa. Czytałem wiele tematów o tej metodzie, lecz bez wyjasnień jak to się robi...
Gawior pisze:....... Jak ciśnienie wzrośnie to pierścienie na nim. Jak nieznacznie wzrośnie to zawory. Ja sam stawiam na zawory/zawór. Podobno sam cylinder bez żadnych pierścieni potrafi nabić 3-4bar :)
Prosze wytłumacz mi jak to rozumieć "wzrośnie i nieznacznie wzrośnie"...
Na drugim cylinderku jest 7bar to o ile w dobrym wypadku powinno wzrosnąć..?? Jak wogóle wzrośnie....... Czy ciśnienie 7bar to naprawde tak malo że paliwo się przedostaje i trzeba robić remoncik. Jak wspomniałem obecnie paliwo spala bardzo dobrze, nie łyka oleju itp...

W piwnicy lezy u mnie cała głowica z zaworami od mojego silnika, który cztery miechy temu padł na maxa... Wymnieniłem na ten obecny bo remoncik się nieopłacał i prosze.
Złom wymieniłem na złom...Miałem na niego gwarance 3 miesiące...Byłem pewien ze jakiś czas polatam a tu "pupa"....

Prosze panowie o sugestie ...

Pozdro...
Ostatnio zmieniony pt mar 19, 2010 16:20 przez Dziadol, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]Człowiek jest wielki,nie przez to co ma,nie przez to kim jest,
nie przez to co posiada, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.

Jan Paweł II[/b]

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » pt mar 19, 2010 16:37

proba olejowa polega na ponownym pomiarze kompresji w cylindrze w ktorym masz za maly stopien sprezania po wczesniejszym dodaniu kieliszka oleju (olej w cylindrze uszczelnia drobne problemy z pierscieniami). pozwla ustalić czy za spadek sprezania odpowiadaja pierscienie na tloku czy zawory. w tym drugim przypadku tylko trzeba remont glowicy lub same uszczelniacze wymienic w pierwszy tzw. glowny remont silnika.Jeżeli po dodaniu oleju i probie sie poprawiło to remont głowny, jeżeli sie nie poprawiło głowica (zawory)
Ostatnio zmieniony pt mar 19, 2010 16:41 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt mar 19, 2010 18:06

Jacek75 pisze: lub same uszczelniacze
nie no zaraz zaraz, uszczelniacze nie mają absolutnie nic a nic do kompresji na cylindrze.
Za szczelnosć komory spalania gdy zawory są zamknięte odpowiadają pierścienie na tłokach oraz przylgnia grzybka zaworu. Uszczelniacze są znacznie wyżej (na trzonku zaworu ) i nie odpowiadają za kompresję.



Awatar użytkownika
Dziadol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 134
Rejestracja: wt sty 09, 2007 20:24
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Dziadol » pt mar 19, 2010 20:26

@Panowie...

Czyli załóżmy w najlepszym przypadku. Jeśli po tzw. teście olejowym, nie byłoby poprawy wcale luz bardzo niskiej, jak opisal kol.@Jacek75, to mozna zwrócić uwage na "przylgnie grzybka zaworu"....???? Jeśli to jest przyczyna???Czy to jest pracochłonna praca i kosztowna..??? Sorry za takie pytanie "kosztowna" lecz ja w to auto silnik tyle zainwestowałem..... :kac: ....

Apropo...
Jeżeli mam słabą kompresje na 2-gim cylinderku to naprawde tak jest czuć paliwem w aucie i tyle paliwa się by dostawało do oleju???? że by było strasznie czuć..???
Świeca po ogledzinach mechanika który sprawdzał mi kompresje jest uznana jako bardzo ładna...Kolor ma taki że wskazuje na dobre przepalanie paliwa....

Pozdro...


[b]Człowiek jest wielki,nie przez to co ma,nie przez to kim jest,
nie przez to co posiada, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.

Jan Paweł II[/b]

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt mar 19, 2010 20:44

tak jak po tescie olejowym cisnienie sprezania sie nie poprawi to znaczy ze puszcza głowicą.
Dziadol pisze:to mozna zwrócić uwage na "przylgnie grzybka zaworu"....????
jak to zwrócić uwagę?? Musisz zdjąć wtedy głowicę i dać do odpowiedniego zakładu w którym wszystko spawdzą i wyprowadzą na prostą...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 283 gości