no ale ostatnio byl nawet bardzo duzy skok cisnienia i zdaje mi sie ze na hamowni cos juz by wyszlo..
[ Dodano: 03 Lut 2010 20:44 ]
dodatkowo jescze nieodpowiednia teperatura i mysle ze wynik bylby calkiem ciekawy.
Moc silnika a pogoda
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
...i masz rację.goryl3 pisze:Z mojego odczucia to auto najlepiej chodzi przy okolo 5-10 stopniach na plusie. Przy -20 jak i przy +30 wydaje mi sie że jest słabszy.
Nie dotyczy to autek z doładowaniem.
Powietrze - gęstość(temperatura) + ciśnienie atmosferyczne(niż/wyż) + wilgotność powietrza(sucho/deszczowo).
Chłodne powietrze ogranicza parowanie paliwa i tym samym jego dobre wymieszanie z paliwem w komorze spalania - rośnie zużycie paliwa.
Gorące powietrze - za mała ilość powietrza do spalenia /uzyskania odpowiedniej mocy - autko słabnie(podobnie znacznie obniżone ciśnienie atm).
Robiąc jakiekolwiek badania należy ZAWSZE sprowadzać ich wyniki do warunków "normalnych"aby można było porównać z różnych okresów dla tego samego autka czy też do porównania różnych.
Hamownie mierzące powinny również takie coś czynić - daje to jednolitość w kolejnych próbach. Brak takowego sprowadzenia podważa sens robienia pomiarów.
Temat został zaledwie "dotknięty"...
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 353 gości