Strona 2 z 2

: czw sty 28, 2010 17:13
autor: mark_89
no ale tak nagle wychładza?? z gorącego przez letnie i do zimnego?? w sumie tak sie dzieje na 3 i 4 biegu nadmuchu,


potrzebny mi ktoś z 1,3mh kto by mi mógł porobić zdjęcia każdego z węzy gdzie wchodzi wychodzi bo chce jeszcze zobaczyć czy wszystko jest na swoim miejscu mógłby ktoś pomóc?? ew etka mile widziana byłbym bardzo wdzięczny

: czw sty 28, 2010 17:45
autor: sas_gti
nie powinno to mieć miejsca, zarówna na jałowych obrotach jak i po dodaniu gazu płyn powinien być tłoczony przez nagrzewnicę.
Tomasz Bis pisze:Po odkręceniu korka i zwiększeniu obrotów powinno być widać wzrost przepływu płynu przez wężyk idący od chłodnicy /cienki/ . To oznacza że układ jest sprawny i pompa pompuje.
to akurat jeszcze wcale nie oznacza ze jest sprawny układ.
Wszystko wskazuje na urkęcony wirnik pompy lub zapowietrzony układ.
Doprowadz do otwarcia termostatu i układ się sam odpowietrzy.

: czw sty 28, 2010 18:05
autor: mark_89
właśnie że termostat się otworzył, puścił ładnie, ale dalej nie grzeje na postoju

: czw sty 28, 2010 18:22
autor: sas_gti
czyli można z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzić że w układzie nie ma już powietrza. Jeśli tak to znaczy że ciśnienie wody jest za słabe na jałowych obrotach żeby wymusić przepływ przez nagrzewnicę. Po dodaniu gazu jest wystarczający lub być może masz nieszczelną klapkę w obudowie nagrzewnicy która oddziela ciepłe od zimnego lub obkręcony wilnik pompy wody. Chyba inne możliwości się wyczerpały.

: czw sty 28, 2010 18:44
autor: mark_89
nie wiem chyba przyjrzeć by się jeszcze raz pompie, klapka w obudowie raczej nie bo wtedy bym raczej miał cały czas mieszane a tak jak jadę to mam bardzo gorące powietrze, a czy jak któryś wąż jest inaczej podpięty (zamieniony z innym) to też by tak było??

: czw sty 28, 2010 18:56
autor: sas_gti
być może masz na odwrót podpięte przewod do nagrzewnicy, ale nie wiem czy to dawało aż taki objaw.
Teraz mi tak jeszcze przyszło do głowy że może pasek na pompie luźny ale wtedy nieco inaczej opisywałbyś ten problem.

: czw sty 28, 2010 19:40
autor: mark_89
no to tak teraz krótka trasa ok 4km w jedną stronę po ok 6km wskazówka na liczniku jest na połowie ogrzewanie chodzi na 3 biegu cały czas gorąco, przyjeżdżam otwieram maskę macam węże dolny od chłodnicy letni, góra gorąca, znów zapowietrzony?? ale ogrzewanie było non stop, więc sam juz niewiem

: czw sty 28, 2010 19:48
autor: sas_gti
przestań robić takie testy, one nic nie wnoszą do sprawy w Twojej sytacji.
Dolny ma być znacznie chłodniejszy niż górny - to znacy ze chłodnica schładza ciecz i tak ma być.
Myslalem ze problemem jest teraz brak ogrzewania na postoju wiec nie wiem po co robisz testy jeżdząc.

: czw sty 28, 2010 19:54
autor: mark_89
nie zrobiłem testu byłem byłem na zakupach to raz, masz racje się kur..a przewrażliwiłem ale troche kasy teraz wydałem a efekt póki co marny

a z tym ogrzewaniem to już sam nie wiem jadę jest stoję nie ma :grrr:

: czw sty 28, 2010 19:57
autor: sas_gti
powiem to po raz ostani :) bo już nic nowego nie wymyślę a i tak w kółko powtarzam to samo:
klapa w obudowie nagrzewnicy przepuszcza, luźny pasek, uwalona pompa...to moje typy. pzdr

: czw sty 28, 2010 20:12
autor: mark_89
jak czas znajde to jutro idzie na przegląd nagrzewnica i ta klapka oraz stan paska

: czw sty 28, 2010 21:30
autor: albert1973
mark_89 pisze:no to tak teraz krótka trasa ok 4km w jedną stronę po ok 6km wskazówka na liczniku jest na połowie ogrzewanie chodzi na 3 biegu cały czas gorąco, przyjeżdżam otwieram maskę macam węże dolny od chłodnicy letni, góra gorąca, znów zapowietrzony?? ale ogrzewanie było non stop, więc sam juz niewiem
dolny wąż będzie gorący jak się otworzy termostat i pójdzie na duży obieg -na trasie 4-6 km gdzie ci ma się silnik zagrzać to takiej temperatury