Strona 2 z 4

: śr sty 20, 2010 23:40
autor: bicker83
U mnie tez tak jest. Po praej z tylu na dziurach co wali a z lewej znowu na malych nierownosciach slychac cos jakby guma gdzies jakas ocierala o cos. Nie wiem co i jak :(

: czw sty 21, 2010 00:03
autor: remik130
Dokładnie też mam to samo. Po kilku próbach sprawdzenia co tak stuka (łącznie z wyrzuceniem wszystkiego z bagażnika z kołem zapasowym i zest. kluczy) najbardziej podejrzewam elementy wlewu paliwa- rury do zbiornika , ale jak to naprawić na razie nie mam pomysłu.

: czw sty 21, 2010 16:44
autor: Gracjan
To stukanie robi się już normą. Mam dokładnie to samo benzyna 1.4.

: czw sty 21, 2010 16:51
autor: cytrolexus
to samo, benzyna 1.4

: pt sty 22, 2010 19:22
autor: Jacek75
1. Panowie sprawdźcie dokręcenie śrub amortyzatora, na nowych gniazdach/poduszkach może wyjść luz i trzeba poprawić jak się ułoży.
2. Warto skręcić wszystko z użyciem klucza dynamometrycznego na tyle ile podaje instrukcja, wymienić śruby, które mają być wymienione.
3. Mam nadzieję, że tuleje tylnej belki i śruba dolna amora były dociągane gdy auto stało na własnych kołach pod własnym ciężarem. Jeżeli nie: przyśpiesza gwałtownie zużycie wymienionych elementów.
4. Z prawego tyłu może się jeszcze obijać filtr paliwa o budę :)

: śr sty 27, 2010 22:46
autor: mirek99mtg
Ostatnio po mrozach około -20 przestało stukać :?:

: ndz sty 31, 2010 00:35
autor: robidid311
Witam.Ten sam problem!!W tym miesiącu wymienione:tuleje,amorki,łozyska amorkow.Zwracam uwage ze wszystko jest na orginalnych częsciach.CDN...choc zaczyna mnie to juz niezle wk......

[ Dodano: 07 Lut 2010 21:46 ]
witam ponownie relacjonując kolejne(udane)zmagania poszukiwania usterki i tym razem BINGO!A więc w moim przypadku było połaszczenie się i zakup nieorginalnych ODBOJOW amorkow.Po pierwsze były za długie o jakies 1,5cm,a po drugie są wykonane z jakiegos nieodpowiedniego materiału i podczas ujemnych temperatur robiły się dosłownie kamieniami jezeli chodzi o jakotaką plastycznosc.Reasumują,zobaczcie ile pracy i dodatkowych kosztow musiałem poniesc montując te g....,tym bardziej ze całą reszte miałem w orginale.Ale jedno jest pewne,mam nowe zawieszenie i moge dalej cieszyc się ciszą :jezor:

[ Dodano: 07 Lut 2010 21:57 ]
aaa i jeszcze informacja dla tych ktorzy mają delikatne stuki na niewielkich nierownosciach przy temp.ponizej zera stopni C a zamontowali amortyzatory BILSTAINA-one tak mają!osobiscie się o tym przekonałem.A więc jak macie więcej kasy...to zamontujcie cos lepszego.

: wt lut 16, 2010 21:09
autor: cylinder
Mam to samo. Silnik 1.4 obniżone zawieszenie -30mm, prawy tył, w tamtym roku wymienione amory na BILSTEIN. Wymontowałem całą tapicerke z tyłu, złożyłem ją od nowa na nowych spinkach zakupionych w ASO dodatkowo na silikonie, nie pomogło nic. Dostałem się do wlewu paliwa, włożyłem pomiędzy rurę wlewu paliwa a blachę kawałek gąbki, gdyż myślałem że obija się o nadwozie, dalej nic. Wymontowałem kulka zaworu grawitacyjnego i nic. Dwoje się i troję i tylko sie wkur..... Tłumik napewno nie. Już nawet jechałem w bagażniku żeby obczaić i odgłos dochodzi z pod blachy nadkola prawego. No ni czort nie wiem. Stuki najbardziej słychać gdy jest niska temperatura, gdy auto stoi w ciepłym garażu lub jest trochę cieplej na dworze ok. 1stopnia słychać troche mniej.
Chyba jakieś klątwa spadła na golfy 4 i ich prawe nadkole.
Sprawdzę jeszcze to gniazdo amortyzatora co pisaliście.
A jak sprawdzić tuleje tylnej belki, czy można tylko na specjalistycznym sprzęcie to zrobić?

Stukanie jest strasznie denerwujące tak jakby coś się odkręciło i obijało, jakaś lużna metalowa część obijała się o drugą. Normalnie można dostać jebca.

: wt lut 16, 2010 21:30
autor: cosmoo
u mnie okazało się, że to amortyzator stukał :cry: miałem wrzucone amorki BILSTEIN kupiłem komplet 4 szt. Po jakichś 4 miesiącach zachciało mi się obniżyć autko więc kupiłem 4 sprężyny vogtland (-60 / -40) + 2 amorki na przód o skróconym skoku, bo wyczytałem, że -40 to standardowe dadzą radę ;) ale niestety nie dały :cry: założyłem dwa kolejne o skróconym skoku na tył i nic mi nie stuka ;)

Pozdr.

: wt lut 16, 2010 21:59
autor: cylinder
u mnie okazało się, że to amortyzator stukał :cry: miałem wrzucone amorki BILSTEIN kupiłem komplet 4 szt. Po jakichś 4 miesiącach zachciało mi się obniżyć autko więc kupiłem 4 sprężyny vogtland (-60 / -40) + 2 amorki na przód o skróconym skoku, bo wyczytałem, że -40 to standardowe dadzą radę ;) ale niestety nie dały :cry: założyłem dwa kolejne o skróconym skoku na tył i nic mi nie stuka ;)
Ale stukanie jest tylko po jednej stronie, i to nie słychać w ten sposób jak by amor dobijał na nierównościach. Po prostu słychać na każdej małej nierówności ( dziura w asfalcie, kocie łby z zamarzniętego sniegu ) taki odgłos w górnej części amortyzatora. Więc wykluczam że to tuleje tylnej belki. Więc albo to odbój albo to gniazdo amortyzatora o którym pisał ktoś wyżej.

: wt lut 16, 2010 22:18
autor: bombaj82
;) koledzy ja miałem to samo..zwiedziłem 3mechaników, amory chcieli wymieniać, tulejki tj tylniej belki itp itd..wszystko sprawdzili. Co sie okazało........ ;) hehehe jak zmieniałem koła u wulkaniby-zatora.. ;/ koleś był tak inteligentny i nabił mi 2,9atmosfer w jedno koło a w drugie miałem 3,3 heheh...jak zbiłem do 1,9 - jak ręką odją! nic nie stuka.. heheh ;) luz..
pozdro

: wt lut 16, 2010 22:45
autor: Shmatan
Panowie - a ja mam taką nietypową prośbe - może mi ktoś powiedzieć jakie elementy gumowe/gumowo-metalowe występują wogóle w tylnym zawieszeniu? bo tez mi coś stuka, a zawieszenie od wielu lat raczej nie ruszane, więc jeżeli koszty mnie nie zabiją (a gumy majątku kosztować nie mogą), to bym zrobił tam mały remont.

: śr lut 17, 2010 01:40
autor: michal_$
U mnie słychać stuki na każdej nierówności (zaśnieżona droga, dziura w jezdni) z obu stron. Mam amortyzatory SACHS (są ok) . Belka sprawdzona - ok. Więc zabierać się za gniazda amorów ? Jest jeszcze możliwa inna przyczyna ? :grrr: :grrr: :grrr: