wlaczenie zapłonu a pompa

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 17, 2010 11:25

krisss.79, macie chyba w mk4 taki układ że otwarcie drzwi tez uruchamia pompę. Może w garazu nie zamykasz a na polu tak


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

dawidczyzu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 12:43
Lokalizacja: gliwice

Post autor: dawidczyzu » ndz sty 17, 2010 12:20

Jacek75 pisze:masz gaz: jak czesto jeździsz z mała ilością paliwa w zbiorniku to pompa nie jest zakryta paliwem które ją chłodzi, smaruje i zabezpiecza przed korozją gdy jest wynurzona z paliwa. Sprawa prosta podpiąć miernik do wtyczki zamiast pompy i patrzyć czy pojawia się za każdym razem napięcie jak przekręcasz kluczyk...

jak jest za każdym razem to pompa jak nie to przekaźnik bierzemy na wierzch i miernikiem patrzymy czy za każdym razem jak wyżej jest napięcie sterujące - jak jest to przekaźnik do wymiany jak nie to czepiamy sie zasilania - bezpieczniki itd.
ok w poniedzialek posiedze przy tym i sprawdze to



ManieKK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pn lip 27, 2009 23:57
Lokalizacja: Mława
Kontakt:

Post autor: ManieKK » ndz sty 17, 2010 12:26

U mnie jest tak. Przekrecam zaplon i slysze pompe, odpalam auto. Kiedy auto zgasnie np przy ruszaniu i od razu przekrece zaplon to sie nie wlacza pompa. Po wylaczeniu zaplonu i odczekaniu 5-10 sekund po ponownym przekreceniu znow slychac pompe. Normalna rzecz??



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » ndz sty 17, 2010 12:32

Normalna w MKIV, układ jest zaprogramowany aby podbijał ciśnienie w odpowiednich momentach a nie za każdym razem, tyczy się to otwierania drzwi kierowcy. Po przekręceniu kluczyka pompa startuje za każdym razem. JEDNAKŻE jeżeli zdusiłeś przy ruszaniu i szybko próbujesz z powrotem odpalić to pompa nie startuje i możesz kręcić do usr... śmierci.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » ndz sty 17, 2010 12:41

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3601144
Tu masz napisane gdzie jest przekaźnik...już o niego pytałeś



dawidczyzu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 12:43
Lokalizacja: gliwice

Post autor: dawidczyzu » ndz sty 17, 2010 14:08

ZbyszekGolf pisze:Pompa zawsze sie włacza jedne słychać bardziej inne mniej

ok a czy to co słychac po właczeniu zaplonu <bzzzzz> to pompa czy przepustnica bo czytalem ze po wlaczeniu zapłonu tez musi wykonac jakis ruch wiec co w koncu slychac pompe czy przepustnice.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » ndz sty 17, 2010 14:25

Ja pierdziu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! weź drugą osobę i niech przekręca kluczyk a ty przykładaj ucho do przepustnicy albo pompy chłopie co ty taki niegramotny jesteś?!


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

dawidczyzu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 12:43
Lokalizacja: gliwice

Post autor: dawidczyzu » ndz sty 17, 2010 14:29

Jacek75 pisze:Ja pierdziu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! weź drugą osobę i niech przekręca kluczyk a ty przykładaj ucho do przepustnicy albo pompy chłopie co ty taki niegramotny jesteś?!
co mi to da ja przyloze ucho do przepustnicy i np nie bedzie chodzic a nie wiem czy ma chodzic czy nie. muzgu :green_fuck:



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » ndz sty 17, 2010 14:44

Aha czyli rozumiem, że auto jeździ bez zarzutu a Ty szukasz kwadratowych jaj?
Wobec tego jedyną metodą jest wzięcie drugiego takiego samego auta i porównywanie inaczej zapełnimy całe forum mÓzgu


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

dawidczyzu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 12:43
Lokalizacja: gliwice

Post autor: dawidczyzu » ndz sty 17, 2010 21:07

Jacek75 pisze:Aha czyli rozumiem, że auto jeździ bez zarzutu a Ty szukasz kwadratowych jaj?
Wobec tego jedyną metodą jest wzięcie drugiego takiego samego auta i porównywanie inaczej zapełnimy całe forum mÓzgu

moze niepotrzebnie ci tak napisalem ale juz nie mam nerwow bo chodzi normalnie tylko jak zimny to odpala i zaraz gasnie a nie mam juz pomyslu na to wiec szukam co mozliwe.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » pn sty 18, 2010 17:31

Rano dusić się może z zasadniczo 2 powodów: za mało/za dużo paliwa.

Najpierw kontrola napięć miernikiem na pompie i przekaźniku, jak jest ok to:
Po pierwsze należaołoby zrobić Vag-owanie, po drugie wyczyścić przepustnicę, bez zdejmowanie jej, spayem do usuwania nagarów, po trzecie sprawdzić regulacje linki przepustnicy. To też ma wpływ bo reguluje ilość powietrza na dawkę paliwa.

Przy porannym odpalaniu, przekręć kluczyk i słuchaj czy chodzi pompa, wystarczy podnieść fotel i powinno być ją dobrze słychać. Jak chodzi to pokręć kluczykiem jeszcze ze 3 razy, żeby nabiła ciśnienie i dopiero odpal, co wtedy będzie.
Jeżeli będzie szło normalnie to są 2 wyjścia: syf w baku i trzeba oczyścić + filtr paliwa lub zawór zwrotny puszcza i wtedy rzeźba lub pomka do wymiany.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

dawidczyzu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 12:43
Lokalizacja: gliwice

Post autor: dawidczyzu » pn sty 18, 2010 22:03

Jacek75 pisze:Rano dusić się może z zasadniczo 2 powodów: za mało/za dużo paliwa.

Najpierw kontrola napięć miernikiem na pompie i przekaźniku, jak jest ok to:
Po pierwsze należaołoby zrobić Vag-owanie, po drugie wyczyścić przepustnicę, bez zdejmowanie jej, spayem do usuwania nagarów, po trzecie sprawdzić regulacje linki przepustnicy. To też ma wpływ bo reguluje ilość powietrza na dawkę paliwa.

Przy porannym odpalaniu, przekręć kluczyk i słuchaj czy chodzi pompa, wystarczy podnieść fotel i powinno być ją dobrze słychać. Jak chodzi to pokręć kluczykiem jeszcze ze 3 razy, żeby nabiła ciśnienie i dopiero odpal, co wtedy będzie.
Jeżeli będzie szło normalnie to są 2 wyjścia: syf w baku i trzeba oczyścić + filtr paliwa lub zawór zwrotny puszcza i wtedy rzeźba lub pomka do wymiany.
oddałem w koncu do mechaniora jutro bede wiedzial czy zrobil i co bylo wiec napisze na forum moze komus pomoze bo czesto pojawia sie ten problem.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 453 gości