Strona 2 z 2

: wt gru 06, 2005 23:12
autor: dzikusek99
Zagotuj wode i zobacz czy sie otworzy. Skoro kupiles najtanszy wiec nie dziw sie ze tak jest. Kup lepszy. Ja autko mam rok czasu a termostat juz 3 zakladam bo mam takie szczescie ze co chwila padaja :jezor: . A kupuje za rozsadna cene 45-50 zl wiec napewno nie jakies badziewia.

: śr gru 07, 2005 00:53
autor: rallymaster
jak już sprawdzisz termostat tak jak to koledzy opisali to sprawdź czy po rozgrzaniu silnika nie podnosi się poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym, jeśli tak to prawdopodobnie poszła uszczelka pod głowicą..

: śr gru 07, 2005 08:49
autor: tomyart
rallymaster pisze:jak już sprawdzisz termostat tak jak to koledzy opisali to sprawdź czy po rozgrzaniu silnika nie podnosi się poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym, jeśli tak to prawdopodobnie poszła uszczelka pod głowicą..
Podniesie się i to napewno >Praw fizyki sie nie zmieni

Ale na zimyn silniku poziomu nie powinien podnieść

: śr gru 07, 2005 09:27
autor: TAZ
Jak napisał kolega wyżej, jak płyn będzie ciepły to sam z siebie się podniesie, ale nie powinien wyciekać i odparowywać, a jego nadmiar ciśnienia powinien upuszczać korek.

: śr gru 07, 2005 13:54
autor: Kiler
SCRASH - z tym fabrycznie walniętym termostatem to jak najbardziej możliwe :chytry: ... i wiele już było tematów, jak to ludzie wymieniali czujniki i inne elementy, a to ciągle termostat zawodził :panna: . Nawet Vernet'y, choć firmowe to często fabrycznie padnięte :panna: ... To co dopiero „najtańszy” możliwy :kac: … Ktoś tu na forum dopiero za czwartym raz trafił na dobry. WAHLER to z pewnością pewny zakup :hmm: ... Także jeśli chodzi o termostat to lepiej nie oszczędzać bo to bardzo wrażliwe dziadostwo :smoke: ...
Tak jak Ci taz :kufel: opisał - po 80-kilku stopniach termostat powinien otworzyć duży obieg i ciecz powinna przepływać przez chłodnicę. Dolny wąż robi się wtedy ciepły :bajer: . Jeśli tak nie jest, to znaczy, że cały czas masz mały obieg(blok, nagrzewnica) no i gotowanie silnika :panna: ... Wymieniaj dziada póki czas bo szkoda silnika, skoro piszesz, że w dobrym stanie jest :pub: ...

Pozdr :pub: .

: śr gru 07, 2005 15:17
autor: SCRASH
Dobra.Zrobilem tak.Pojechalem do tego mechanika ale on sie zapieral ze termostat jest nowy wiec nie mogl sie spierd...ć .Powiedzial ze to albo uszczelka pod glowica albo pompa do d..y.Wyciagnalem termostat i pojezdzilem chwile bez niego.Temperatura zamiast rosnac ,zaczela spadac.Zaslonilem cala chlodnice kartonami i temperatura sie troche podniosla.Dolny waz byl cieply tak samo jak gorny.Zagotowallem wode w garnku i termostat otworzyl sie dopiero jak woda sie caly czas gotowala .W sklepie wymienilem termostat na ten sam ale 80 stopni(poprzedni mial 87 stopni).Teraz jest ok.

DZIEKI WIELKIE

: śr gru 07, 2005 17:20
autor: dzikusek99
80C to troche zamalo - ja jednak wymienilbym na ten sam. Skoro masz teraz 80C termostat to i miniej wiecej tyle pokazuje wsakznik. Powinno byc idealnie 90C. Nie dogrzany silnik to wieksze spalanie. Z drugiej strony lepiej miec niedogrzany silnik niz przegrzany, pozdrawiam

: śr gru 07, 2005 17:25
autor: Kiler
SCRASH pisze:Teraz jest ok.
...super :pub: . Dzięki za punkcik :grin: :pub: :kufel: ...


Pozdr :pub: .