Strona 2 z 2

: czw sty 07, 2010 11:48
autor: MatMax
Mam podobny problem ( i mam LPG :helm: ). Tyle że mi wcale nie pokazuje ile mam paliwa. Wskazówka sobie leży na dnie bo chyba jej tak wygodnie :grin: . Sprawdzałem licznik i nic nie było w nim grzebane. Sprawdzałem czy do pływaka idzie prąd i idzie (może za niskie napięcie tego nie sprawdziłem :goof: ). Jeśli to pływak to jak to sprawdzić? Na podmianę miałbym tylko coś z diesla dałoby to radę?

: czw sty 07, 2010 15:22
autor: Damian3942
guti, robiłem na stacji rok i każdemu kto miał LPG (rzadko tankowali benzyne) zawieszał się wskaźnik bądź zaczynał swirować! nie wiem od czego to jest moze przez to że cały czas praktycznie ten sam poziom paliwa... ale mniejsza z tym bo odchodzimy od tematu

a może pływak się gdzieś przetarł? i się topi

: czw sty 07, 2010 15:33
autor: ...OSA...
Damian3942, a pływak gdyby był uszkodzony to by zle pokazywało na kazdej ilosci a u mnie ten problem jest ze pokazuje rowno i rowno opada jak normalny sprawny tylko ze jest tak jakby za dlugo na max a po przejechaniu 200 km spada rowno az do konca baku czyli zatrzymuje sie przed rezerwa. a jak zgasze auto to opada za zero jak normalny dzialajacy.

: czw sty 07, 2010 15:38
autor: jacek_golf2
ja rozbieralem pompe paliwa bo mialem taki sam problem i to jest bardzo proste rozwiazanie tego otoz sprawa wyglada tak ze nikt z was nie ma racji poniewaz prad dochodzi do licznika i dochodzi do pompy i plywaka moja propozycja jest taka aby wyjac cala pompe paliwa z plywakiem i tam przy plywaku jest taki maly ukladzik z blaszka ktora po zatankowaniu porusza sie po styku i proponuje ja przeczysci bo syf ze zbiornika sie na niej osadza bo wiemy jakiej jakosci jest nasze paliwo w polsce i proponuje ja tez delikatnie dogiac aby mocniej stykala sie ze stykiem a jezeli co to ma wspolnego z lpg otoz zazwyczaj kazdy kto ma gaz w aucie nie tankuje benzyny a to blad (zawsze powinno byc ok 11/4 stanu w zbiorniku) i wtedy plywak porostu zastaje sie w miejscu i nie rusza ten sam powod przeczyscic styki przy plywaku w zbiorniku i dodatkowo posprawdzac masy w obydwoch przypadkach

: czw sty 07, 2010 16:27
autor: Bednarus
jacek_golf2, dokladnie to samo obstawiam. Czujnik poziomu paliwa dziala na zasadzie opornika suwakowego. Jak plywak zmienia swoje polozenie wraz z ubytkiem lub wzrostem ilosci paliwa to zmienia siie rezystancja tego opornika suwakowego, stad licznik wie na ile ma wychylic wskazowke paliwa. Jezeli styki na tym oporniku beda zabrudzone, albo zwarte, to licznik bedzie pokazywal bzdury.
p.s przebraszam za brak polskich znakow. Siedze za granica i nie mam polskkiej klawiatury

: czw sty 07, 2010 17:19
autor: TheBiSHoP
a ja bym obstawił stabilizator napięcia w liczniku. Jest on po to aby licznik miał stały punkt odniesienia niezależny od chwilowej wartości napięcia w aucie.

: czw sty 07, 2010 23:51
autor: jacek_golf2
TheBiSHoP pisze:a ja bym obstawił stabilizator napięcia w liczniku. Jest on po to aby licznik miał stały punkt odniesienia niezależny od chwilowej wartości napięcia w aucie.
no tak ale zeby nie rozbierac licznika i sie z nim nie babrac to najpierw latwiej wyjac pompe i poczyscic wszystko

: pt sty 08, 2010 12:27
autor: guti
Damian3942 pisze:nie wiem od czego to jest moze przez to że cały czas praktycznie ten sam poziom paliwa... ale mniejsza z tym bo odchodzimy od tematu
to juz nie chodzi o jeden stan paliwa.. tylko o to z jezdzą na saharze... i przyczyna swirowniania wogole nie jest LPG , tylko w tym przypadku kierowca.. bo ni uzywa PB.. :) organ nieuzywany ulega zanikowi :)

: pt sty 08, 2010 13:55
autor: Johnatan
Tak moze źle to ująłem. Ładuje mi alternator.. ale wydaje mi sie że gdy go odpale to naprawde wskazówka idzie w góre..

: pt sty 08, 2010 19:56
autor: jacek_golf2
Johnatan pisze:gdy go odpale to naprawde wskazówka idzie w góre..
zazwyczaj gdy odpalasz auto a masz paliwo to wskazowka sie podnosi
a co do podnoszenia sie wskazowki podczas jazdy to normalne bo paliwo to ciecz a podczas jazdy ciecz sie "buja" w zbiorniku co powoduje ruch plywaka i z tad to twoje podnoszenie sie wskazowki

: pt sty 08, 2010 20:41
autor: bartek234130
na pływaku masz takie jak by to powiedziec włoski i jak one sie juz wyrobią to one wtedy blokują pływak sprawdż czy to masz sprawne

: wt cze 15, 2010 23:42
autor: eBox
nie łatwiej zrobić test licznika na VAG ?
grupa 17 - instruments - i kliknąć na outputs test 03 - wskazówki przelecą od min do max i z powrotem i potem staną równo w połowie :) sprawdzisz czy to wina licznika czy nie ( 2 minuty roboty)