brak ladowania, kontrolka silnika itp passat b3 1.8 RP

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » czw sty 07, 2010 10:03

edzio pisze:8V gdy motor chodził,a 11V po tym jak zgasł świadczy o uszkodzonym alternatorze,
to pewne na 100%?

aha i napewno jak co sam alternator czy moga byc jego elementy typu regulator i inne?
w kablach raczej winy nie ma?

a powiedz mi czemu nie kreci jak na zgaszonym na mierniku pokazuje 11?

tak jak co jak sie wlozy naladowany aku kreci zawsze bez zajakniecia...


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » czw sty 07, 2010 10:04

a,i przykręc ten kabel masowy,bo to bardzo niebezpieczne tak jeździc.



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Post autor: wojtas46 » czw sty 07, 2010 10:07

Jak miałes na aku 11 V to moim zdaniem za malo , sprawny aku powinien mieć 12.5 V i pewnie dlatego nie chce odpalić



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » czw sty 07, 2010 10:08

MAPET pisze:a powiedz mi czemu nie kreci jak na zgaszonym na mierniku pokazuje 11?
pokazuje 11V,bez obciążenia,włącz światła to spadnie trochę,a przy próbie kręcenia spadnie do zera ,ważny jeszcze prąd ,nie samo napięcie.
Napięcie podczas kręcenia nie powinno spadac poniżej 10V
[ Dodano: 07 Sty 2010 09:10 ]
MAPET pisze:w kablach raczej winy nie ma?
też może byc ,kabel aku--->alternator sprawdź.
Ostatnio zmieniony czw sty 07, 2010 10:12 przez edzio, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » czw sty 07, 2010 10:16

dzieki... to moze nei bede wymienial regulatora tylko wykrece caly alternator i zawioze do elektryka do zbadania ....


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » czw sty 07, 2010 21:55

gdy akumulator pokazuje 11V w stanie nieobciążonym to już z nim źle! Powinien mieć minimum 12, cośV (te coś to powiedzmy 0,5V lecz to różnie bywa w rożnych akumulatorach) czyli sumując: 12,5V. Mając 11V to w chwili rozruchu może mu spaść nawet do 5V i wówczas nie ma prawa czymkolwiek poruszyć, nie tylko silnikiem :wink:
Dobrze, co nie znaczy szybko, naładować akumulator i przeprowadzać dalej próby - ale z dobrym napięciem, inaczej wszystkie pomiary można potłuc... itd.



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » pt lut 05, 2010 09:09

oddalem alternator do mojego elektryka
sprwdzil i wymienil reg napiecia
aku naladowalem wsadzilem do auta i juz chodzil 2 godziny i spoko nic sie nie dzieje prad trzyma... tu OK mysle cho jeszcze pojezdze nim w przyslzym tyg i sprawdze

co innego jesli chodzi o kontrolke - bo ona glupieje

czasem gasnie ok
czasem nie gasnie dopiero gasnie po lekkim musnieciu gazu a po tym jak zgasze auto i przekrece na zaplon to w ogole kontrolka sie nie swieci! ale auto normalnie odpala


elektryk zasugerowal ze albo cos z wirnikiem albo wieszaja sie szczotki albo cos na kablach...

bacie jakies pomysly?


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » pt lut 05, 2010 10:32

Prześledź ten niebieski kabelek od alternatora,szczególnie kostka w okolicy rozrusznika.(tam jest łączony)
Ostatnio zmieniony pt lut 05, 2010 10:33 przez edzio, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » pt lut 19, 2010 02:14

dzieki!!!

ogoleni chcailem przeczyscic wlasnie styki przy alternatorze i dalej i na tym kabelku m.in

czy jakas zla masa ta za akumulatorem tez moze to powodowac?

[ Dodano: Pią Lut 19, 2010 1:14 am ]
wiec po bojach kolejnych po wymeinionym regulatorze niestety ostatnio znow passat po kilku godz pracy zdechl moze nawet nie godzinach

ta sama opcja czyli przygaslo mu oswietlenie i zgasl

aku rozladowny

dzis wlozylismy inny aku i zakrecislismy nadal objaw jak wyzej czyli kontrolka raz przy odpalaniu jest raz nie ma

wiec kumpel piru siedzial w aucie a ja popukalem w regulator i kontrolka zapalala sie!

myslalem ze to szczotki sie podwieszaja ale chyba nei bo sa nowe i ladnie chodza... tam w srodku jak sie wyjmie regulator widac taka blaszke, ktora dotyka wydaje mi sie regulatora w pewnym miejscu i przewodzi prad
ona jest przyrdzewiala.. musimy ja podczyscic... czy ona moze byc powodem blednego ladowania aku?


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » pt lut 19, 2010 10:30

Raczej nie,choc warto spróbowac,ciężkie sytuacje gdy raz ładuje raz nie,do zdiagnozowania praktycznie nie możliwe.Najlepiej poszukaj sobie innego sprawnego alternatora,kosztują grosze,taniej niż wszelkiego rodzaju naprawy.



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » pt lut 19, 2010 10:34

ale jak pukam kluczem w regulator to kontrolka na wlaczonym zaplonie zapala sie i gasnie jakby cos tam wlasnie nie stykalo...

no nic przeczyscic nie zaszkodzi... zobaczymy czy to cos da...


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » pt lut 19, 2010 10:40

Jeżeli stukanie pomaga,to warto sprawdzic,bo coś nie styka na pewno,może coś wypatrzysz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 330 gości