140 km/h i nic wiecej :(

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pn gru 28, 2009 15:34

Vii pisze:
Co do kolegi Vii poczytaj temat od początku i sprawdź u siebie co pisaliśmy,
A wiec wziałem to do siebie co pisaliscie wyzej i looknałem na filtr powietrza i był CZARNY jakby zalany olejem [oczywiscie to tylko porownanie] wymieniłem - wsiadłem do auta i sie PRZESTRASZYŁEM bo prawie 140 KM/h to miał na 3ecim biegu hahah.. 4 ani 5iatki juz nie wlaczyłem na te warunki panujace na drodze co by nie lezec w rowie ;) po problemie...
:bajer: Diagnoza była trafna - fajnie było pomóc... 3m się i nie przesadzaj z prędkościami :smoke:

Ps - filtry zawsze zmieniaj przy wymianie oleju - oszczędzi innych problemów z Golfikiem.
Ostatnio zmieniony pn gru 28, 2009 15:34 przez Haki, łącznie zmieniany 1 raz.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » wt gru 29, 2009 19:49

sprawdzzalem dzisaij zaplon i wszystkie punkty mi sie pokrywaja .... tzn .. GMP tj. na obrazku Obrazek potem punkt OT na wałku oraz naciecie na kole ze strzalka na obudowie rozrzadu do ustawiania zaplonu. Wiec to dobrze teraz czy zle .. bo nie wiem jak jest z tym wyprzedzeniem.


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » wt gru 29, 2009 19:56

Jeszcze napisz czy mozesz na 4ce pojechac szybciej czy tez go muli i co z trojka.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » wt gru 29, 2009 20:21

kol Y@RO dalej stawiam w Twoim przypadku na stożek... podjedź do kogoś z MKIII jak Twoim ,albo na jakiś Szrot i pożycz nawet... musi być różnica.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » wt gru 29, 2009 22:17

bradley, jak pisalem wczesniej, mialem ustawiuany zaplon a dzisiaj tylko sprawdzilem czy sie te punkty zgadzaja. Wiec nadal jedzie 140.

Haki, to wywale stozek i zaloze ponczoche na rure dolotowa dla sprawdzenia czy to przez to wina na chwile zeby tylko zadnego syfa nie pociagnal.


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » śr gru 30, 2009 11:23

Zapłon na jałowym przy nagrzanym silniku powinien być +/- 6 st. a przy 3000rpm 36 st. +/- 4 st. ( tak jest w ABS-ie a to podobny silnik, bo o AAM nie ma nic :p )
Stożek może nie zaniża mocy ( 73 KM to OK. Po tylu latach te 2 kuce zdechły ), ale bez profesjonalnego dolotu + ten stożek, to przesuwa całą charakterystykę silnika. Wiem to z doświadczenia, tyle że ja mam blos i nie szło go wsadzić w rurę dolotowa do filtra. U mnie moment obrotowy przeniósł się w górę. Pożycz od kogoś puszkę filtra. Może być z innego auta byle 1.6-2.0.
Pończocha na rurę da ten sam efekt co stożek :D . Musi być podciśnienie w rurze dolotowej itd. jak masz gaz żeby go dobrze zasysało, bo po prostu na większych obrotach może brakować mu gazu ( na niższym biegu może to nie być tak odczuwalne ). Przy blos-ie nie ma takiego problemu bo przed nim panuje większe ciśnienie niż za nim i blos próbuje to wyrównać otwierając przepustnice i podając tym samym więcej gazu.
Ogólnie jeżeli sam filtr "sportowy" to tylko wkład do oryginalnej puchy ( Simota filtry nie są drogie ).



Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » śr gru 30, 2009 18:03

Gawior pisze:Zapłon na jałowym przy nagrzanym silniku powinien być +/- 6 st. a przy 3000rpm 36 st. +/- 4 st.
no to ja przy odpalonym silniku, zagrznym na jalowym biegu mam 0stopni ? bo pokrywa sie naciecie na kole ze strzalka na obudowie. To mam zrobic zeby przesuniecie bylo w ktora strone patrzac od gory na to naciecie ? w prawo czy w lewo ? wszystko mi sie pokrywa łądnie tak jak na tym obrazu. Obrazek
Ostatnio zmieniony śr gru 30, 2009 18:12 przez Y@RO, łącznie zmieniany 3 razy.


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr gru 30, 2009 19:02

Możesz sobie na kole pasowym wypiłować znaczek ok 8 mm w prawo od tego co jest. Ale czemu nie ustawiasz na zamachu?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » śr gru 30, 2009 19:32

Paweł Marek, jak na zamachu ? nie rozumiem. Mam lampe bez regulacji. Znalazlem juz watek w ktorym odpowiadales na ustawienie zaplonu w AAM lampa bez regulacji. Podales tam wzor jak obliczyc te 6stopni. Dzieki. Zobacze jutro jak bedzie auto chodzic po ustawieniu.
Ostatnio zmieniony śr gru 30, 2009 20:28 przez Y@RO, łącznie zmieniany 1 raz.


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr gru 30, 2009 20:36

Y@RO, no ale liczyć i robić znaczki to raczej sens jest jak sobie chesz modyfikowac wyprzedzenie zapłonu np pod LPG. a standardowo to jest znak na kole zamachowym cienki i tam ustawiasz, w dziurze pod plastykowym korkiem na obudowie sprzęgła. Chyba ze go niema bo może się tak sporadycznie zdarzyć to dopiero wówczas kombinuj z robieniem znaczka, zreszta w sumie jak kto chce
Ostatnio zmieniony śr gru 30, 2009 20:38 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » śr gru 30, 2009 20:54

Paweł Marek, no to wszystko sie zgadza. Znaczek na kole jest rowniotko na srodku w tej dziurce pod zatyczka, znaczek OT na kole zebatym i obudowie paska u gory oraz naciecie na kole pasowyn i strzalce na obudowie. wszystko sie razem zgadza czyli wyprzedzenie jest zerowe ?


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr gru 30, 2009 22:03

O ile jestes pewien że własciwy czyli cienki znaczek na kole zamachowym zgrywasz z trójkatem na ściance otworu po plastykowym korku świecac lamopą stroboskopową too zapłon jest ok i nie jest zerowy tylko własni masz właściwe wyprzedzenie 6 stopni. Tylko musisz być pewien: wąski znaczek jak od noża, a nie gruby prostokątny nadlew na kole. Masz tam ten prostokątny czyli OT nim sie wspomagac mozesz ustawiając rozrząd, potem cienki do ustawiania zapłonu, a jak dalej przekręcisz koło to bedzie jeszcze jeden taki sam jak do OT, przynajmniej u mnie taki jest i nie wiem po czorta, on chyba oznacza 40 stopni czyli może służyć do kortoli wyprzedzenia zapłony przy 3000 obrotów ale nie wiem - musze to kiedys obadać przy okazji. A w tym miejscu pisze o nim dlatego że ludzie lubią go sobie pomylić z identycznie wygladającym znakiem OT na kole i ustawiając np rozrzad omyłkowo na ten znak zamiast na znaczkach po stronie rozrządu można sobie cudnie namieszać.
Ostatnio zmieniony śr gru 30, 2009 22:04 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 2 razy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » śr gru 30, 2009 22:12

Paweł Marek, wlasnie taki naciety nozem albo majzlem wyryty znaczek, takie naciecie jest na srodku tego otworu, nie ten nadlew prostokatny co mowisz. Ale zauwazylem jeszcze jedno co mnie nie pokoi ... ze cos bedzie z zaplonem, bo teraz jak jest zagrzany silnik to np przygazuje mu do 3tys obr i puszcze noge z gazu to strzeli ogniem z rury ... hmm nawet podczas jazdy jak zmieniam biegi tak do 3. Kilka razy tez w dolot lubi strzelic. LPG NIE MAM !! Niepokoi mnie ten zaplon ale wszystko sie ladnie pokrywa :(


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr gru 30, 2009 22:18

Pozostaje sie upewnić czy napewno niema pomyłeczki o ząbek na pasku rozrazadu, i jeśli nie to szukać problemu gdzie indziej.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 149 gości