problem z piszczeniem kontrolki oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

horian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt gru 30, 2005 00:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: horian » czw gru 24, 2009 21:58

Ktoś może pomoże Byłem sprawdzić ciśnienie. Okazało sie że jest 1,6. Zmieniłem czujnik z bialego 1,8 na czarny 1,4 bara i nadal brzęczy. I po przejechaniu około 6km nadal brzęczy. Jak wyglada prawidłowy pomiar. U mnie było to sprawdzane w umiejscowieniu brązowego czujnika. Czy to jest obojetmne i na każdym czujniku jest takie same ciśnienie ??? Do którego momentu sprawdza się ciśnienie - jaki stopień rozgrzania silnika musi być aby było to wiarygodne. Ja miałem do pierwszego włączenia wentylatora.
Jeszcze zauważyłem jedną rzecz że w momencie odpalenia 2-3 krotnie błyska mi lampka oleju - sugerowało by to pompę ????? Czy ktoś mial takie doświadczenia ????



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

Post autor: robert14-83 » czw gru 24, 2009 22:05

a jaki posiadasz filtr oleju????
słyszałem że FILTRONY sprzyjają świeceniu kontrolki ciśnienia oleju i brzęczeniu czujnika.



Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » czw gru 24, 2009 22:08

horian dla 1.8 RP cisnienie oleju na biegu jalowym i temperaturze silnika 80*C wynosi 0,16-0,20MPa na biegu jałowym , a przy 2500obr/min 0,5-0,8Mpa ,przy 2000obr/min co najmniej 0,4MPa
Ostatnio zmieniony czw gru 24, 2009 22:13 przez damian81Z, łącznie zmieniany 3 razy.


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

horian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt gru 30, 2005 00:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: horian » czw gru 24, 2009 22:41

damian81Z pisze:horian dla 1.8 RP cisnienie oleju na biegu jalowym i temperaturze silnika 80*C wynosi 0,16-0,20MPa na biegu jałowym , a przy 2500obr/min 0,5-0,8Mpa ,przy 2000obr/min co najmniej 0,4MPa
No dobra ale mi to nierozwiązuje problemu na biegu jałowym miałem 0,16Mpa czyli wrzucając czujnik 0,14MPA (do GTI) to nie powinno piszczeć. Teraz z twojego postu wiem że temp do włączenia dmuchawy jest prawidłowa. Nurtuje mnie tylko jeden problem Ciśnienie było mierzone w miejscu czujnika brązowego a nie białego - czy w tym momencie pomiar jest wiarygodny. Czujnik biały 0,18MPa, czyli bieg jałowy powinien być mierzony w tym miejscu?



Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » czw gru 24, 2009 23:02

wrzucajac czujnik o mniejszej skali wlaczania kontrolki nie naprawisz braku smarowania,mozesz jedynie przyspieszyc wlaczanie kontrolki albo opoznic w zaleznosci od cisnienia oleju, wykrec czujnik z boku glowicy sprawdz jakie masz cisnienie na biegu jalowym i na obrotach i tak samo zrob w podstawie filtra oleju


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

lukasz146
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: czw gru 24, 2009 12:38
Lokalizacja: toruń

Post autor: lukasz146 » czw gru 24, 2009 23:11

ok dzięki panowie wiec jednak nie jadę a po świętach wstawiam moja perełkę do mechanika niech posprawdza mam nadzieje ze nie będzie to kosztowne :D



Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » czw gru 24, 2009 23:13

horian a jak masz cisnienie 0,16 na biegu jalowym to smarowanie masz,ale na obrotach moze juz go nie byc ,a jak bedzie to czujnik przeklamuje
Ostatnio zmieniony czw gru 24, 2009 23:13 przez damian81Z, łącznie zmieniany 1 raz.


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » czw gru 24, 2009 23:13

mierzenie ciśnienia oleju w miejscu białego czujnika lub brązowego nie ma to znaczenia w obu miejscach ciśnienie jest takie same, dlatego są dwa bo jeden działa na rozwarcie a drugi na zwarcie po pojawieniu się ciśnienia oleju jeden kontroluje drugi , ciśnienie jakie masz na wolnych obrotach jest dobre , a jakie jest na większych obrotach ?? znam przypadki że spadało do zera , jak ciśnienie oleju jest dobre na wolnych obrotach i większych to trzeba szukać w czujnikach ciśnienia oleju lub instalacji , liczniku jak już coś mieszasz czujnikami to zwróć uwagę na to co jest napisane od tyłu czujnika tam są parametry jego



Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » czw gru 24, 2009 23:16

lukasz146, pompa okolo 200zl a zatarty silnik kilka razy wiecej :grin:


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

kowallo5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn gru 21, 2009 23:14
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: kowallo5 » czw gru 24, 2009 23:45

ja się kilka razy spotkłem że był tani olej zalany i dlatego są problemy z ciśnieniem, na rozgrzanym silniku taki olej traci swe właściwości ciśnienie zaczyna wtedy spadać do bardzo niskiej wartości, jaki olej lejesz? to tylko taka moja sugestia



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » pt gru 25, 2009 13:59

Trzeba w takiej sytuacji wywalić pompe oleju i sprawdzić jej stan -podobną sytuację a wręcz te same objawy doprowadziły do obrócenia panewek na korbowodach.Jak na wolnych obrotach było git to przy wysokich nie dawała rady pociągnąć i efekt był jaki był .Warto więc poczekać i złożyć wizytę mechowi niż motor oddać na złom.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

horian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt gru 30, 2005 00:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: horian » pt gru 25, 2009 15:23

GMS pisze:mierzenie ciśnienia oleju w miejscu białego czujnika lub brązowego nie ma to znaczenia w obu miejscach ciśnienie jest takie same, dlatego są dwa bo jeden działa na rozwarcie a drugi na zwarcie po pojawieniu się ciśnienia oleju jeden kontroluje drugi , ciśnienie jakie masz na wolnych obrotach jest dobre , a jakie jest na większych obrotach ?? znam przypadki że spadało do zera , jak ciśnienie oleju jest dobre na wolnych obrotach i większych to trzeba szukać w czujnikach ciśnienia oleju lub instalacji , liczniku jak już coś mieszasz czujnikami to zwróć uwagę na to co jest napisane od tyłu czujnika tam są parametry jego
Włąśnie na większych obrotach nie wiem, bo mechanik który mi sprawdzał stwierdzil że to jest wypadkowa rozgrzany silnik i bieg jałowy. Po drugie patrzyłem też czy olej ma "wydmuch" odkręcając korek wlewu oleju i niby jest. Generalnie jest jakiś problem bo ciśnienie mierzone to 1,6 bara. I jeszcze zastanawiają mnie 2-3 błyśniecia kontrolki oleju w momencie odpalenia. To chyba nie jest normalne ? A gdzie znajduje się piszczyk ??? I czy można stwierdzić czy jest to pompa olejowa niezaglądając do niej???



Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » pt gru 25, 2009 15:30

horian, kontrolka tak miga przed odpaleniem, pompe sprawdzisz mierzac jej luzy, 1,6bara to na biegu jalowym ma byc, jak na obrotach bedzie 1,6bara to masz slabe smarowanie, zmierz do porzadku cisnienie na biegu jalowym i przy 2000 obr/min, jak bedzie slabe smarowanie zmierz luzy pompy


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

horian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt gru 30, 2005 00:53
Lokalizacja: Poznań

Post autor: horian » pt gru 25, 2009 15:34

damian81Z pisze:wrzucajac czujnik o mniejszej skali wlaczania kontrolki nie naprawisz braku smarowania,mozesz jedynie przyspieszyc wlaczanie kontrolki albo opoznic w zaleznosci od cisnienia oleju, wykrec czujnik z boku glowicy sprawdz jakie masz cisnienie na biegu jalowym i na obrotach i tak samo zrob w podstawie filtra oleju
Mam Golfa z 1992 roku i przekulane 300tyś oficjelnie. Jeżeli spada mi ciśnienie do 1,6 to według mnie nie jest problem i przekula jeszcze 20-30tyś. Niestety czujnik 1,4 pokazuje że jest coś nie tak. Teraz mam dylemat albo uziemiam czujnik i twierdzę że to wina "systemu czujnika" albo inwestuje i zaczynam się bawić w kolejne wymiany czujnika mierzenie cisnienia sprawdzanie pompy itd Z poprzedniego postu wiem że badanie cisnienia było prawidlowe i było ciśnienie 1,6. A moze ktoś się orientuje czy uszkodzona pompa wydaje jakieś dźwięki ??? Bo np pompa woda "powiedziała mi :)" o tym ze jest do wymiany



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 287 gości