Strona 2 z 3

: sob gru 19, 2009 19:29
autor: Krzycho78
to moze sama nagrzewnica jest zapchana paprochami i nie chodzi mi o obieg wewnętrzny wody tylko obieg powietrza. Ja tak miałem w mk1, po wyciągnięciu nagrzewnicy i wyczyszczeniu jej żeberek wtedy zaczęło być ciepło.
U mnie w mk4 za rewelacyjne ogrzewanie też nie jest ale już mi się z tym nie chce robić, zresztą teraz nie mam na to warunków żeby nagrzewnice wyciągać.

: sob gru 19, 2009 20:08
autor: ari4BESKID
DMUCHAWA DZIAŁA BEZ ZARZUTU.
JAK DAM NA MAXA TO WIEJE BARDZO MOCNO ALE LECI ZIMNE POWIETRZE, TYLKO NA MINIMALNYM NADMUCHU MAM WRAŻENIE ŻE COŚ GRZEJE

: sob gru 19, 2009 20:54
autor: Arbani
Miałem ten sam problem tyle, ze w passacie B5 i był to disel.Proponuje odpowietrzyć układ, chłodzenia tzn, wjechać gdzieś go garażu, odkręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego, trzymać auto tak ok.2 tys obr, właczyć ogrzewanie i wiatrak na maxa, i czekać aż silnik osiągnie temp 90 stopni.

: sob gru 19, 2009 21:21
autor: wav
Panowie mam to samo tylko u mnie przestało działać ogrzewanie po wsadzeniu termostatu wcześniej grzało bez termostatu ale silnik sie nie dogrzewał i nie wiem co to może byc silnik ładnie sie nagrzewa łapie 90 stopni ale dmucha zimnym tak jak u was koledz co z tym zrobic bo teraz jak przyszły zimne dni to za przeproszeniem chu... nie jazda... :crazy:

czy ktos już rozwiązał ten problem??

: sob gru 19, 2009 22:46
autor: Kavior
Mi nawet przy tych mrozach łapie 90st po 3-4km :jezor: Podstawa to mieć skręcone ogrzewanie na minimum do momentu złapania 90st. Jeśli termostat na pewno nie otwiera Ci się wcześniej to ja tu widzę tylko takie możliwości-zapchana nagrzewnica, zapowietrzony układ,problem z klapą ciepłe/zimne powietrze. Ja dzisiaj zrobiłem trase 70km. Złapał 90st po około 4km, włączyłem ogrzewanie na HI na klimatroniku i nawiew na wszystkie kierunki. Po przejechaniu 12 km musiałem zjechac temperatura na 22st bo było za goraco. Teraz rozmawiałem z bratem, u niego w borze 1,6 dzisiaj auto złapało mu 90st po dokładnie 4km. Jednak się da :jezor: A co do porównania mkiv ze starszymi vw to masz racje. Mam jeszcze polo 6N1 benzyne 1.6 i ta to grzeje jak głupia. 90st łapie jeszcze szybciej niz golf a z nawiewu po przejechaniu 5km powietrze jest wsciekle gorące. Dodam że wszystkie opisane auta mają lpg co jakby nie było osłabia troche ogrzewanie.

: sob gru 19, 2009 23:02
autor: VauWeja
a moze mi ktos powiedziec co mam zrobi przekreca mi sie pokretlo od mocy ogrzewania i nie dziala w ogole , ciezka lipa na te mrozy . co tam sie moglo polamac czy cos ? dajcie jakies wskazowki bo zimno jak cholera? pozdro

: sob gru 19, 2009 23:23
autor: Haki
VauWeja pisze:a moze mi ktos powiedziec co mam zrobi przekreca mi sie pokretlo od mocy ogrzewania i nie dziala w ogole , ciezka lipa na te mrozy . co tam sie moglo polamac czy cos ? dajcie jakies wskazowki bo zimno jak cholera? pozdro
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=234886 sprawdź styki - ścieżki ... lubią się zasyfić , lub zetrzeć przez co prąd nie idzie.

: ndz gru 20, 2009 15:28
autor: VauWeja
styki chyba sie polamaly bo jakies blaszki mi wypadly pokrzywione . padaka. pojade do mechanika jakiegos bo co tu zrobic

: sob sty 23, 2010 18:12
autor: arunio
witam,ja w skodzie octavii mam podobny problem w golfie moim jest ok slabo grzal ale wymienilem termostat tylkp i grzeje jak cholera juz po kilku minutach czuc cieplo natomiast w octavii termostat zalozylem nowy,a i wspomne ze w octavii zlapalo mi wode a wiec rozwalilo mi chlodnice klimatyzacji ,wiec tez wymienilem natomiast sam nie wiem co moze byc termostat trzyma moment 90stopni a leci jakby zimne powietrze pomimo ze silnik jest zagrzany,moze ktos cos podpowie co to moze byc w octavii mam klime reczna.;-)

[ Dodano: 23 Sty 2010 17:14 ]
a i wspomne ze bylo poodpowietrzne wszystko i nadal slabo grzeje,elektrozawor w nagrzewnicy zamyka i otwiera bo slychac i dalej lipa....

: sob sty 23, 2010 18:25
autor: waski1
arunio pisze:a i wspomne ze bylo poodpowietrzne wszystko i nadal slabo grzeje,elektrozawor w nagrzewnicy zamyka i otwiera bo slychac i dalej lipa....
Przyczyna moze byc w pompie wodnej, uszkodzony wirnik.

: sob sty 23, 2010 18:41
autor: zikr6
Kolega miał podobny przypadek w golfie III.Tak jak waski1uszkodzone były łopatki pompy wody.

: sob sty 23, 2010 18:54
autor: Lewik
Witam wszystkich podłacze do tematu bo mam yen sam problem.Golf 4 silnik 1,4 temperature 90 łapie w miare szybko ok 4-5 km ale co z tego jak z nawiewów leci nendznie podgrzane powietrze.właczenie wiekszego nadmuchu powoduje schlodzenie powietrza wylatujacego z kratek i w efekcie auto nigdy nie jest dobrze nagrzane.
Podejrzewam że przyczyną jest zakamieniona lub zanieczyszczona nagrzewnica która ma mały przepływ wody i nie radzi sobie z ogrzaniem powietrza. Gdzieś czytałem że leja do nagrzewnicy jakies płyny na kamien ale czy takie coś ktoś stosował w VW nagrzewnicach ?

: sob sty 23, 2010 20:38
autor: arunio
i znow jestem myslalem nad tym czy to nie bedzie czasem problem w pompie wodnej ale raczej nie,mysle ze wymienie termostat jeszcze raz na inny i posprawdzam styki przy nagrzewnicy tam gdzie jest elektrozawor albo go sprawdze w bmw ojca to bylo elektrozaworem i mial podobne odwalenia wystarczylo jak go przeczyscilem i zlozylem z powrotem do kupy (AHA WARTO SPRAWDZIC PROSTOWNIKIEM CZY DZILA JAK SIE GO JUZ MA NA WIERZCHU) :bajer:

: sob sty 23, 2010 20:40
autor: racer2000
Witam:) Mam problem z nawiewem. A wiec klimatronic chodzi ok , na kazdym poziomie, nawiew glowny chodzi, na nogi tez ale troche slabiej, gdzy wlaczam obieg zamkniety , dmucha ostro w gebe po chwili jest jakis pisk i nawiew zaczyna sie oslabiac, dmucha coraz mniej i nagle wogole(przy obiegu zamknietym) i sie wylacza slychac tylko warkot i pisk spod schowka. Robilem test climatronica wyskoczyl mi blad 4F9 i 4FA.. potem zresetowalem climatronic i puscilem nawiew to samo sie dzieje. zrobilem kolejny test i wyskoczyl juz tylok jeden blad 4F9.Dmuchawa chodzi ale po czasie sie wyłacza i buczy. O co chozi? Musze wymienic dmuchawe obiegu zamknietego i swiezego powietrza. czy wystarczy szczotki wymienic? Prosze o pomoc

Dziekuje