Nrzymarznięty ręczny jest najczęściej spododowany zamarznięciem linki. Czasem, ale rzadko zaciera sie mechanizm od ręcznego. (potrzebne kombinerki i druga osoba do pomocy)
Sposób na sprawdzenie mechanizmu:
Najwygodniej na lewarku posnieść i zdjąć koło. Podstawic jakieś klocki pod koła, bo musimy "spuścić" ręczny. Z zaczepu zdejmujemy linkę. Następnie próbujemy ruszać tym ramieniem od mechanizmu ręcznego, sprężyna powinna go bez problemów odciągac do końca. Jeśli odciąga to mechanizm jest OK. Jeśli nie odbija to próbujemy oderdzewiaczem go spsiukać. jesli nie pomoże to będzie grubsza akcja w postaci demontażu zacisku i rozebranie go na części.
Sprawdzamy linkę. Jedna osoba zaciąga i puszcza ręczny a druga kombinerkami ciągnie za linkę. Powinna bez oporów się wyciągać. Jeśli stawia opór to znaczy że czekaja wymiana. Smarowanie niewiele pomoże, jeśli już to na chwile. Jeśli blokuje nam tylko jedno koło to prowizorycznie można odczepić z zacisku ta blokująca linkę, ale musimy wtedy podciągnąć ręcznu. podciąga się go po wyjęciu miseczki za dźwignia ręcznego. Ujżymy nakrętke na długiej śrubie. Musimy nią obracać w prawo aż delikatnie naciągnie nam się linka. Jeśli nie napniemy, to po kilku *#cenzura#* dźwignia spadnie nam z zaczepu i wcale nie będzie ręcznego. Na pewno zauważycie o co mi chodzi.
Wymiana linki jest dośc prosta. Kanał potrzebny, aby poodkręcać ją z zaczepów.
Nową linke polecam firmy Cofle. cena jednej sztuki około 50-60zł. najlepiej wymienic obie na raz, sa one jednakowe na prawa jak i lewą stronę. Różniły sie natomiast długością w zależności od rocznika do 99r były krótsze a po 99r ciut (około 10mm) dłuższe, więc zwróccie na to uwagę.
Myślę, że troche się wyjaśniło