Strona 2 z 3

u

: wt lis 29, 2005 09:43
autor: tomileszek
u mnie czesto piszczy pasek na pelnym skrecie (mam wspomozke) oraz teraz jak jest mokro bo nie mam oslony silnika od dolu i jak dostanie wody to piszczy

: wt lis 29, 2005 11:27
autor: Piotro
Arcturus pisze:pasek od alternatora i pompy wody ma samonapinacz ale zeby zadzialal to trzeba srube pod alternatorem popuscic, wtedu sprezyna pod alternatorem naciągnie pasek i zpowrotem dokrecic,

Ale z tego co wyczytalem w ksiazce to tak sie naciaga pasek tylko w golfach bez klimy i bez wspomagania. Ja mam wspomaganie i tem podobno jest rolka napinacza ktora napina ciagle bez potrzeby luzowania czegos.

na pelnym skrecie piszczy ale to nie to.

Rafaello27 a trudno jest wymienic napinacz? czy to jest raczej proste? jak to zrobic ? bo wydaje mi sie ze to wlasnie bedzie napinacz.

Re: [mk3]Piszczacy pasek klinowy

: wt lis 29, 2005 13:18
autor: Mathi
Piotro pisze:Witam!
Juz od dluzszego czasu po zapaleniu silnika piszczy mi pasek klinowy. W instrukcji pisze ze naciag paska jest regulowany samoczynnie. No i tutaj pytanie do Was: czy powinienem wymienic pasek czy moze trzeba wymienic napinacz? Czy to jest jeszcze cos innego?
Mam silnik 1.6 ABU ze wspomaganiem.
Bylbym bardzo wdzieczny za wszelkie podpowiedzi i rady.
u mnie w MKII tez piszczy na zimnym silniku przez pierwsze kilkaset metrow do kilometra. Co z tym fantem zrobic??

: wt lis 29, 2005 14:44
autor: B_O_N_K
fibolek pisze:Pasek rorządu to raczej nie hałasuje,on się zawsze zrywa
Naciągnij za mocno pasek rozrządu to zacznie hałasować ;) Będzie "świstał" aż się ludzie będą oglądać :D

PozdróVWka ;)

: wt lis 29, 2005 14:58
autor: fibolek
No to przepraszam nie udzielam się w tej kwesti.Pozdro fibolek

: wt lis 29, 2005 15:10
autor: Arcturus
Piotro pisze:Ale z tego co wyczytalem w ksiazce to tak sie naciaga pasek tylko w golfach bez klimy i bez wspomagania. Ja mam wspomaganie i tem podobno jest rolka napinacza ktora napina ciagle bez potrzeby luzowania czegos.
Owszem bez klimy ale ze wspomaganiem bo kazde MkIII ma wspomaganie i jest ono napedzne wtedy innym paskiem bez samoregulacji naciągu! trzeba regulowac recznie i jak pisze mądra ksiązka to pasek ma byc naciągnięty tak ze pod silnym nacisciem palca ma sie ugiąć 5mm!

: wt lis 29, 2005 21:42
autor: Piotro
Ja sie nie chce madrzyc bo tam jak narazie dokladnie nie zagladalem ... ale w ksiazce pisze dokladnie tak :
"Tylko wersje podstawowe (bez wspomagania ukladu kierowniczego lub bez klimatyzacji) wymagaja sprawdzania i ewentualnej regulacji naciagu paska. W pozostaluch wersjach wlasciwy naciag zapewnia (samoczynnie i w sposob ciagly) odpowiedni napinacz"

Tak wiec jesli ja mam luz to chyba pozostaje mi tylko wymiana paska , a jesli to nie pomoze to tez napinacza. Chyba ze sie myle?

: wt lis 29, 2005 23:18
autor: kotem
Mathi pisze:u mnie w MKII tez piszczy na zimnym silniku przez pierwsze kilkaset metrow do kilometra. Co z tym fantem zrobic??
Wymienić pasek. Do mkII taki klinowiec kosztuje 15zł max ja jak ostatnio wymieniałem to zapłacilem 11zł. Jak piszczy to znaczy ze swoje juz sie nakrecił i ma dość. Warto zmienić bo ja miałem kiedys nie miłą przygode przez moje lenistwo piszczał sobie i piszczał a ja to olalem no i strzelił mi 20km od domu i to w nocy na nieoświetlonej drodze. Dobrze ze miałem apteczke, a w niej bandaż. :) to od czasu do czasu miałem ładowanie i jakoś dojechałem na pozycyjnych a niekiedy nawet na mijania :D

: wt lis 29, 2005 23:27
autor: Goofi
Ja woze zapasowy w bagazniku i chyba zmienie by sie nawet przekonac czy to on mi tak piszczy czy nie on, zamin zaczne po mechanikach jezdzic i kase niepotrzebnie wydawac :helm:

: śr lis 30, 2005 09:46
autor: Arcturus
Piotro pisze:Ja sie nie chce madrzyc bo tam jak narazie dokladnie nie zagladalem ... ale w ksiazce pisze dokladnie tak :
"Tylko wersje podstawowe (bez wspomagania ukladu kierowniczego lub bez klimatyzacji) wymagaja sprawdzania i ewentualnej regulacji naciagu paska. W pozostaluch wersjach wlasciwy naciag zapewnia (samoczynnie i w sposob ciagly) odpowiedni napinacz"
No nie chodzi o mądrzenie bo ja tez korzystam z ksiązki wydawnictwa WKL "Volkswagen Golf III/VENTO" i tam pisali ze wszystkie MkIII mają wspome. A z ciekawosci z jakiej ksiązki korzystasz??
W kazdym razie jak masz wspome i nie masz klimy to jest tak jak Ci mówie! przynajmniej u mnie tak jest jak pisalem wczesniej! Popusc srube naciąg paski a jak nie da to poprawy to je powymieniaj i po kłopocie! Pozdrawiam!! :pub:

: śr lis 30, 2005 12:22
autor: Piotro
mam ta samo ksiazke :)
Dzisiaj skocze do garazu i zajrze pod golfa i zobacze jak to wyglada przy tym alternatorze.W sumie najlepiej bedzie zobaczyc i nie teoretyzowac :)
Dzieki za pomoc

: śr lis 30, 2005 15:25
autor: Arcturus
Juz hyba wiem gdzie tkwi problem z niescisloscia danych -ksiązka jest podzielona na pol i jedna dotyczy benzyniaków a druga diesli i kazdy z nas czyta swoja he! he!
Zaglądaj pod maske!
Pozdrawiam!

: śr lis 30, 2005 17:17
autor: kotem
Goofi pisze:Ja woze zapasowy w bagazniku
Ja od tamtego niefartu równiez zapakowałem zapasowy do bagaznika no i oczywiście uzupełniłem ubytek z apteczki :D

: śr lis 30, 2005 20:30
autor: mlody3365
wystarczy na 80 % naciagnac ten pasek ja mialem tak samo. mi piszczal pasek od wspomagania a po drugie to nie ma zadnego napisacza