u
: wt lis 29, 2005 09:43
u mnie czesto piszczy pasek na pelnym skrecie (mam wspomozke) oraz teraz jak jest mokro bo nie mam oslony silnika od dolu i jak dostanie wody to piszczy
Arcturus pisze:pasek od alternatora i pompy wody ma samonapinacz ale zeby zadzialal to trzeba srube pod alternatorem popuscic, wtedu sprezyna pod alternatorem naciągnie pasek i zpowrotem dokrecic,
u mnie w MKII tez piszczy na zimnym silniku przez pierwsze kilkaset metrow do kilometra. Co z tym fantem zrobic??Piotro pisze:Witam!
Juz od dluzszego czasu po zapaleniu silnika piszczy mi pasek klinowy. W instrukcji pisze ze naciag paska jest regulowany samoczynnie. No i tutaj pytanie do Was: czy powinienem wymienic pasek czy moze trzeba wymienic napinacz? Czy to jest jeszcze cos innego?
Mam silnik 1.6 ABU ze wspomaganiem.
Bylbym bardzo wdzieczny za wszelkie podpowiedzi i rady.
Naciągnij za mocno pasek rozrządu to zacznie hałasowaćfibolek pisze:Pasek rorządu to raczej nie hałasuje,on się zawsze zrywa
Owszem bez klimy ale ze wspomaganiem bo kazde MkIII ma wspomaganie i jest ono napedzne wtedy innym paskiem bez samoregulacji naciągu! trzeba regulowac recznie i jak pisze mądra ksiązka to pasek ma byc naciągnięty tak ze pod silnym nacisciem palca ma sie ugiąć 5mm!Piotro pisze:Ale z tego co wyczytalem w ksiazce to tak sie naciaga pasek tylko w golfach bez klimy i bez wspomagania. Ja mam wspomaganie i tem podobno jest rolka napinacza ktora napina ciagle bez potrzeby luzowania czegos.
Wymienić pasek. Do mkII taki klinowiec kosztuje 15zł max ja jak ostatnio wymieniałem to zapłacilem 11zł. Jak piszczy to znaczy ze swoje juz sie nakrecił i ma dość. Warto zmienić bo ja miałem kiedys nie miłą przygode przez moje lenistwo piszczał sobie i piszczał a ja to olalem no i strzelił mi 20km od domu i to w nocy na nieoświetlonej drodze. Dobrze ze miałem apteczke, a w niej bandaż.Mathi pisze:u mnie w MKII tez piszczy na zimnym silniku przez pierwsze kilkaset metrow do kilometra. Co z tym fantem zrobic??
No nie chodzi o mądrzenie bo ja tez korzystam z ksiązki wydawnictwa WKL "Volkswagen Golf III/VENTO" i tam pisali ze wszystkie MkIII mają wspome. A z ciekawosci z jakiej ksiązki korzystasz??Piotro pisze:Ja sie nie chce madrzyc bo tam jak narazie dokladnie nie zagladalem ... ale w ksiazce pisze dokladnie tak :
"Tylko wersje podstawowe (bez wspomagania ukladu kierowniczego lub bez klimatyzacji) wymagaja sprawdzania i ewentualnej regulacji naciagu paska. W pozostaluch wersjach wlasciwy naciag zapewnia (samoczynnie i w sposob ciagly) odpowiedni napinacz"
Ja od tamtego niefartu równiez zapakowałem zapasowy do bagaznika no i oczywiście uzupełniłem ubytek z apteczkiGoofi pisze:Ja woze zapasowy w bagazniku