Strona 2 z 3

: czw gru 03, 2009 15:49
autor: wojtas4589
jon-x pisze:Przy 3000 obr/min na V biegu mam odrobinkę poniżej 100km/h na liczniku.
krótka skrzynka, w tym Twój problem leży

: czw gru 03, 2009 16:04
autor: jon-x
Dziękuję, w takim razie rozwiałem swoje wątpliwości.

W międzyczasie znalazłem linki do materiałów, które mogą sporo wyjaśnić (podlinkuję gdyby ktoś wyszukiwał):

rodzaje skrzyń w mk2 http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... riebe.html

kalkulator - http://bibainfo.pl/pub/91.195.42.7/2009 ... eboMat.zip

oto wykres z mojej skrzyni, silnika i kółek:

Obrazek

: czw gru 03, 2009 16:22
autor: guti
jon-x, łoo to ty masz zdrooowo krótsza skrzynk chociazby od takij 4T ...
glowne i 1 bieg to samo.. a pozniej juz sie zaczyna szlifierka :D jak to przyspiesza powiedzmu do 100 ? :) to jst skrzynka z GTIka, tak jak ACD

: czw gru 03, 2009 16:23
autor: piteR-ek
jon-x, podaj sobie jeszcze poprawny przedział obrotów przy odcięciu bo wątpie abyś odcinkę miał przy 5000tys/min

: czw gru 03, 2009 16:33
autor: Byku21
To wtedy mu wyjdą głupoty...

: czw gru 03, 2009 16:52
autor: jon-x
Maksymalna moc w RP jest przy 5250 obrotów, auto ma 21 lat, więc powiedzmy że te 5000 obrotów na minutę to wartość której mogę się trzymać, zresztą każdy dociekliwy może sobie w wyobraźni ten wykres ociupinkę przedłużyć.

Samochód przyspiesza naprawdę dobrze, jest radość i zabawa. Jedynie ta prędkość maksymalna nie dawała mi spokoju, miałem wrażenie że coś jest niesprawne - takie zrywne autko, a tak 'powoli' jedzie na ostatnim biegu. Z miejsca do powiedzmy 140km/h szedł nie gorzej niż e46 1,8 na silniku M43 (kolega kupił za ponad 20 tysięcy i trochę posmutniał że stary golf nie daje sie odstawić). Ze świateł potrafi zdziwić, niemniej jednak powyżej pewnej prędkości zostaje w tyle. Mało robię tras więc powiedzmy, że mi to nie przeszkadza. Ten egzemplarz zresztą generalnie jest dość ciekawy, hehe. W temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3394874 na 7 stronie jest opis.

: czw gru 03, 2009 17:09
autor: guti
jon-x, jkaby Ci przeszkadzało, to mozesz zmienic Vty bieg na taki ze skrzyni FF, najdłuzsza jaka jest chyba...
masz 1,2,3,4 ogięń , a V eko :D
tak mozna jezdzic :P

: czw gru 03, 2009 17:32
autor: jon-x
Pomyślę przy wymianie sprzęgła. BTW ten samochód nie ma być eko (a raczej - jest wystarczająco ekonomiczny dla mnie), a zasadniczo po polskich drogach latanie z prędkościami większymi niż 120-140 nie jest dobrym pomysłem, zwłaszcza gofrem II. Rzadko robię trasy, to raczej podmiejski samochód - więc mi to ultra nie przeszkadza. Swoją drogą wolę mieć względnego kopa na V biegu niż musieć redukować do IV przy każdym wyprzedzaniu : )

: czw gru 03, 2009 18:52
autor: mate64
jon-x, u mnie na AUG jest nieco szybszy przy tych samych obrotach, ale nie wiele.

: czw gru 03, 2009 19:46
autor: wojtas4589
Zrobiłem ten teścik i wychodzi, że mój GX lata 200 :grin:

: czw gru 03, 2009 22:43
autor: kkarols16
a mój RP na 2ce leci 120 :D

: czw gru 03, 2009 23:00
autor: pittereck
a czy skrzynia 4 S jest długa czy krótka? Ja mam taką w 1,6 pn.

: czw gru 03, 2009 23:03
autor: guti
pittereck pisze:krótka

: pt gru 04, 2009 14:56
autor: wojtas4589
pittereck pisze:a czy skrzynia 4 S jest długa czy krótka? Ja mam taką w 1,6 pn
Ja bym ja tak dał po środku, ni to krótka ni to długa :helm:
kkarols16 pisze:a mój RP na 2ce leci 120
a ja nie wiem, nie katuje tak swojego gofra :blush: