Do ilu obrotów kręci Wam się RP na piątym biegu?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » czw gru 03, 2009 15:49

jon-x pisze:Przy 3000 obr/min na V biegu mam odrobinkę poniżej 100km/h na liczniku.
krótka skrzynka, w tym Twój problem leży



jon-x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:25
Lokalizacja: mikołów, katowice
Kontakt:

Post autor: jon-x » czw gru 03, 2009 16:04

Dziękuję, w takim razie rozwiałem swoje wątpliwości.

W międzyczasie znalazłem linki do materiałów, które mogą sporo wyjaśnić (podlinkuję gdyby ktoś wyszukiwał):

rodzaje skrzyń w mk2 http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... riebe.html

kalkulator - http://bibainfo.pl/pub/91.195.42.7/2009 ... eboMat.zip

oto wykres z mojej skrzyni, silnika i kółek:

Obrazek



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw gru 03, 2009 16:22

jon-x, łoo to ty masz zdrooowo krótsza skrzynk chociazby od takij 4T ...
glowne i 1 bieg to samo.. a pozniej juz sie zaczyna szlifierka :D jak to przyspiesza powiedzmu do 100 ? :) to jst skrzynka z GTIka, tak jak ACD


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

piteR-ek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pn sty 19, 2009 19:01

Post autor: piteR-ek » czw gru 03, 2009 16:23

jon-x, podaj sobie jeszcze poprawny przedział obrotów przy odcięciu bo wątpie abyś odcinkę miał przy 5000tys/min



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » czw gru 03, 2009 16:33

To wtedy mu wyjdą głupoty...


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

jon-x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:25
Lokalizacja: mikołów, katowice
Kontakt:

Post autor: jon-x » czw gru 03, 2009 16:52

Maksymalna moc w RP jest przy 5250 obrotów, auto ma 21 lat, więc powiedzmy że te 5000 obrotów na minutę to wartość której mogę się trzymać, zresztą każdy dociekliwy może sobie w wyobraźni ten wykres ociupinkę przedłużyć.

Samochód przyspiesza naprawdę dobrze, jest radość i zabawa. Jedynie ta prędkość maksymalna nie dawała mi spokoju, miałem wrażenie że coś jest niesprawne - takie zrywne autko, a tak 'powoli' jedzie na ostatnim biegu. Z miejsca do powiedzmy 140km/h szedł nie gorzej niż e46 1,8 na silniku M43 (kolega kupił za ponad 20 tysięcy i trochę posmutniał że stary golf nie daje sie odstawić). Ze świateł potrafi zdziwić, niemniej jednak powyżej pewnej prędkości zostaje w tyle. Mało robię tras więc powiedzmy, że mi to nie przeszkadza. Ten egzemplarz zresztą generalnie jest dość ciekawy, hehe. W temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3394874 na 7 stronie jest opis.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw gru 03, 2009 17:09

jon-x, jkaby Ci przeszkadzało, to mozesz zmienic Vty bieg na taki ze skrzyni FF, najdłuzsza jaka jest chyba...
masz 1,2,3,4 ogięń , a V eko :D
tak mozna jezdzic :P


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

jon-x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:25
Lokalizacja: mikołów, katowice
Kontakt:

Post autor: jon-x » czw gru 03, 2009 17:32

Pomyślę przy wymianie sprzęgła. BTW ten samochód nie ma być eko (a raczej - jest wystarczająco ekonomiczny dla mnie), a zasadniczo po polskich drogach latanie z prędkościami większymi niż 120-140 nie jest dobrym pomysłem, zwłaszcza gofrem II. Rzadko robię trasy, to raczej podmiejski samochód - więc mi to ultra nie przeszkadza. Swoją drogą wolę mieć względnego kopa na V biegu niż musieć redukować do IV przy każdym wyprzedzaniu : )



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » czw gru 03, 2009 18:52

jon-x, u mnie na AUG jest nieco szybszy przy tych samych obrotach, ale nie wiele.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » czw gru 03, 2009 19:46

Zrobiłem ten teścik i wychodzi, że mój GX lata 200 :grin:



Awatar użytkownika
kkarols16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 168
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 14:20
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: kkarols16 » czw gru 03, 2009 22:43

a mój RP na 2ce leci 120 :D



pittereck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn paź 26, 2009 21:11
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pittereck » czw gru 03, 2009 23:00

a czy skrzynia 4 S jest długa czy krótka? Ja mam taką w 1,6 pn.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw gru 03, 2009 23:03

pittereck pisze:krótka


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pt gru 04, 2009 14:56

pittereck pisze:a czy skrzynia 4 S jest długa czy krótka? Ja mam taką w 1,6 pn
Ja bym ja tak dał po środku, ni to krótka ni to długa :helm:
kkarols16 pisze:a mój RP na 2ce leci 120
a ja nie wiem, nie katuje tak swojego gofra :blush:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 266 gości