Strona 2 z 2

: ndz lis 27, 2005 17:47
autor: Kiler
Spróbuj z tym termostatem :food: bo koszt niewielki :smoke: a ulga będzie duża :chytry: ...
Trudno dalej szukać winnego jak tego nie wykluczyliśmy do końca :bajer: ...


Pozdr :pub: .

: ndz lis 27, 2005 22:42
autor: Janosik
zgadzam sie z Kiler'em, wyeliminuj 1 winowajce jak nie da to rady to bedzimy myslec dalej POZDRO 4 ALL

: ndz lis 27, 2005 23:18
autor: adamo122
ja tam mam juz 3 termostat w ciągu ostatniego roku i jeszcze na dobry nie trafiłem, także powodzenia :-)

: pn lis 28, 2005 05:02
autor: muchenz
lesio69,
lesio69 pisze:witam mam problem nietypowy w moim tdi wymienilem plyn i termostat no i co no niemoge go zagrzac dopiero po przejechaniu 15 km okolo 120/130 km/h przy -5 dochodzi do swojej temperatury a gdybym jechal tak 80 km/h to po 20 km cos sie wskazowka dzwignie prosze ratujcie ja marzne
Starsze TDI tak mają – tzn. długo się rozgrzewają ponieważ mają wysoką sprawność. W nowych są montowane 3 dodatkowe świece żarowe – gdzieś w małym obiegu (wiem, że w Octawi tak jest). To rozwiązanie zdecydowanie przyśpiesza nagrzewanie silnika. Sąsiad ma TDI z ‘94 i w porównaniu do mojego punciaka (benzyna) nagrzewa mu się bardzo długo. Inni właściciele diesli np. JTD też narzekają na długie nagrzewanie dlatego bardzo wielu z nich kupując JTD zamówiło dodatkowy, elektryczny podgrzewacz nawiewu i podgrzewane fotele, a i tak narzekają na zimo w samochodzie – silnik jtd też nagrzewa się ok. 10-20 km. Ja bym się na Twoim miejscu nie martwił – po prostu zimą największa zaleta diesli staje się ich wadą. Trzeba przeczekać do wiosny.

Takie coś miałem na myśli pisząc o nowszych TDI - jeżeli to masz to Ci nie działa:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=73336095

: pn lis 28, 2005 19:04
autor: Janosik
muchenz, :shock: hmm kumpel ma Golfa w TDI z 97 mu grzeje zarabiscie tak jak w moim Mk II chociaz w moj sie troszku szybci grzeje ale duzej roznicy nie ma. Ja jak przejade z 1 kilos to mam cieple a dalej to juz lepiej nic nie mowic trza zmniejszac bo poparzyc sie mozna. POZDRO

: pn lis 28, 2005 21:34
autor: muchenz
Janosik pisze:muchenz, hmm kumpel ma Golfa w TDI z 97 mu grzeje zarabiscie tak jak w moim Mk II chociaz w moj sie troszku szybci grzeje ale duzej roznicy nie ma. Ja jak przejade z 1 kilos to mam cieple a dalej to juz lepiej nic nie mowic trza zmniejszac bo poparzyc sie mozna. POZDRO
Kumpel też kiedyś miał 1.6 TD i grzał dobrze. Pisząc o powolnym nagrzewaniu TDI nie miałem na myśli temperatury nawiewiu - bo stosunkowo szybko leci ciepłe powietrze - ale temp. pokazywanej przez wskaźnik: bardzo długo się podnosi, a zamin dojdzie po temp. optymalnej to trzeba swoje odczekać.

Może Twój kumpel też ma zamontowane to (nie wiem od kiedy to dawali i na jakie kraje):
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=73336095

wymiana termostatu

: pn lis 28, 2005 22:55
autor: Arch
ja mam pytanie z tylko troche innej beczki...

czy wymieniajac termostat jest tam jakas uszczelka przy nim, nie daj boze jednorazowa? chce to jutro zrobic, bo mi sie praktycznie silnik na trasie tez nie grzeje i mam takie minimum ciepla, a ssanie pewnie szaleje... a ze tego nie robilem wczesniej, to prosze o rade ;)

silnik 1.8 benzyna golf mk II syncro 1991.

: pn lis 28, 2005 23:16
autor: Paweł Marek
Ta uszczelka to problem. Jak za mała to termostat cięzko usadowić jak należy. W moim Vento benz. orginalna miała przekrój kwadratowy, a do podrób dodają szajs okrągły i za mały. Lepiej przełóż starą. Ta okrągła to nawet nie uszczelniła tylko płyn kapał

: wt lis 29, 2005 13:51
autor: Janosik
No mi sie podnosi wskazowka dosc szybko po ok 1.5 - 2 km (zalezy jak jest zimno na zewnatrz) jest na swoim miejscu
A kumplowi co ma TDI prawie tak samo. A o tym urzadzeniu co wspomniales to nie wiem czy ma, moze i ma dzis albo jutro sprawdze tak z czystej ciekawosci.