Strona 2 z 2

: czw gru 17, 2009 21:32
autor: guti
VW Golf II pisze:Prawdopodobnie mam uszkodzony czujnik temperatury. Ten niebieski. Na zimnym silniku opór wynosi 4ohm. Tzn. auto stoi już ponad 5 godz na dworze gdzie jest -8'C więc jest zimny. Czy tak ma być?
człowiku, czy ty potrafisz ruszyc mozgiem ?? juz drugi temat w ktorym czekasz az ktos Ci poda wartosci oporu przy konkretnej temp...
POSZUKAJ !!!! to nie boli !!

: czw gru 17, 2009 22:42
autor: Zico63b
Wystarczy przecież wpisać: opór czujnika" a wyskoczy tego mnóstwo... np.:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#1347558

](*,)

: czw gru 17, 2009 23:04
autor: VW Golf II
guti pisze:
VW Golf II pisze:Prawdopodobnie mam uszkodzony czujnik temperatury. Ten niebieski. Na zimnym silniku opór wynosi 4ohm. Tzn. auto stoi już ponad 5 godz na dworze gdzie jest -8'C więc jest zimny. Czy tak ma być?
człowiku, czy ty potrafisz ruszyc mozgiem ?? juz drugi temat w ktorym czekasz az ktos Ci poda wartosci oporu przy konkretnej temp...
POSZUKAJ !!!! to nie boli !!
Szukam i znajduje rozne wartosci.
mnie nie interesuje przy konkretnej temperaturze. Mnie interesuje na zimnym silniku jaka powinna byc wartosc.

Obrazek mam taki miernik i na ktore mam ustawic zeby sprawdzic dokladnie Ohm.

: czw gru 17, 2009 23:23
autor: guti
VW Golf II pisze:Szukam i znajduje rozne wartosci.

pokaz co znajdujesz... bo albo czytac nie umiesz... albo udajesz...

[ Dodano: Czw Gru 17, 2009 10:30 pm ]
VW Golf II pisze:Mnie interesuje na zimnym silniku jaka powinna byc wartosc.
zimny silnik to według Ciebie ile ?? pomyslales , ze temp silnika zalezy od temp otoczenia ?? Jezuuu jak grochem o sciane !

: czw gru 17, 2009 23:42
autor: VW Golf II
guti pisze:
VW Golf II pisze:Szukam i znajduje rozne wartosci.

pokaz co znajdujesz... bo albo czytac nie umiesz... albo udajesz...
0 st. 4800.....6600 om
10 st 4000 om
20 st 2200...2800 om
30 st 1300 om
40 st 1000...1200 om
50 st 1000 om
60 st 800 om
80 st 270.....380 om


0 st.5600Ω±600Ω
10 st. 4000Ω±500Ω
20 st. 2500Ω±500Ω
40 st. 1250Ω±250Ω
60 st. 625Ω±125Ω
przy 90 st. 235Ω±35Ω


takie cos znalalem i nie umiem ustawic na swoim mierniku zeby mi takich wartosci pokazywalo. I nie wiem czy to sa akurat dobre wartosci. Bo mnie teraz po jakis 10 godz stania samochosu przy -8 do -10 wskaznik pokazal ponad 7.5 ohm.

Ale pamietam ze jeszcze gdzies w internecie znalazlem inne wartosci nie pamietam gdzie ale wiem ze byly inne. i dlatego pisze tutaj.

jak samochod sti 10 godz na -10 to chyba jest zimny silnik co nie??

: czw gru 17, 2009 23:47
autor: guti
ustawiasz miernik na 20 k Ohm.. i mierzysz... teraz na zimnym powinien miec kolo 7 Kilo ... pozniej jak Ci si auto bedzie rozgrzwac to opór będzie malał. 6 kilo, 5,, 4 itd..


0 ............... 5 - 7,5
+20 ........... 2 - 3
+40 ........... 1 - 1,5
+60 ............... 0,5 - 0,7
+80 ............. 0,28 - 0,38
+100 .............. 0,18 - 0,22

: pt gru 18, 2009 00:16
autor: Domien
Sory że pisze jeszcze raz ale jest ktoś w stanie mi odpowiedzieć na moje wcześniejsze pytanie?? Bo nie wiem czy to wina czujnika czy termostatu.

: pt gru 18, 2009 00:24
autor: guti
Domien, sprawdz ten czarny czujnik.. a jak nie to moze jakis bezpiecznikk,, chociaz nie wiem czy takowy jest... w kazdym badz razie jzeli zadnego kablelka nie urwałes to albo czujnik , albo zegary,

a co do termostatu...
prosty tescik..
odpal zimne autó , złap za gorny wąz,, ma po jakims czasie byc gorący. dolny ma byc zimny , gornego masz nie utrzymac w ręce, a wtedy dolny powinien sie ogrzwac.. jak juz temp sie wyrównaja.. to po jakims czasie powinien właczyc sie went ( ciezko przy tych mrozach, ale moze bedziesz mial szczęscie :) )
temp wtedy wynosi kolo 92 stopni , na wskazniku wskazówka pionowo.

: pt gru 18, 2009 00:35
autor: Domien
dzięki wielkie:)

: pt gru 18, 2009 11:38
autor: VW Golf II
wyciagnalem czujnik z auta i wogole nie odpowiadal na cieplo. podpinam miernik pod te dwa piny i podgrzewam od spodu i zero reakcji. W aucie jak jest zamontowany i podpinam to cos pokazuje.


a druga sprawa wyglada tak ze gdy go odlacza na cieplym to nic sie nie zmienia ani nie spadaja ani nie rosna obroty

i mam pytanie: czy jak odepne ten czujnik to powinien mi zapliac na PB??

: pt gru 18, 2009 14:44
autor: Zico63b
Odpali, odpali :bigok:

: pt gru 18, 2009 15:22
autor: VW Golf II
Zico63b pisze:Odpali, odpali :bigok:
ciekawe czy ssanie sie zalczy na zimnym bez czujnika :chytry:

[ Dodano: 18 Gru 2009 16:04 ]
znalazlem cos takiego: Obrazek

i mam pytanie jak zmierzyc napiecie na czujniku??

: pt gru 18, 2009 23:17
autor: Zico63b
Ustawiamy pokrętło miernika na V 20 czyli do 20volt. Mierzymy teraz nie czujnik a kabel we wtyku, minus miernika na masę lub kabelek brązowy (w zależności czy jest jeden czy dwa we wtyku).
A autko odpali, ssanie się włączy bo odpięcie czujnika odczyta jako "zimno mi" :grin:

: sob gru 19, 2009 11:56
autor: VW Golf II
a czy przy ssaniu przepustnica sie otwiera?? Bo ja mam tak ze nawet o odpieciu czujnika nie dziala :grrr:

teraz mierzylem i przy 20'C wynosilo 1,1 Kohm