Jaka skrzynia biegów do AAZ ???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pn lis 30, 2009 21:09

tylko musisz zwrócić też uwage na przełożenie głowne, bo biegi mogą być takie same ale jak różni się przełożeniem głównym to prędkości uzyskiwane na danej skrzynce będą inne



arwam

Post autor: arwam » pn lis 30, 2009 21:12

KrystO, a jak z wytrzymałością skrzyni ATH? bo w różnice w wytrzymałości np CHC a CHD są spore bo te ostatnie najrzadziej wysiadają w sposób gwałtowny np wskutek awarii dyfra co z tego co słyszałem w skrzyniach CHC zdarza siędość często jeśli np uturbimy silnik 1Y i jeździmy dość agresywnie.



Awatar użytkownika
KrystO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
Lokalizacja: LCH

Post autor: KrystO » pn lis 30, 2009 21:24

wojtas4589 pisze:biegi mogą być takie same ale jak różni się przełożeniem głównym to prędkości uzyskiwane na danej skrzynce będą inne
Wg. ETKI te cztery skrzynie mają taki sam mechanizm różnicowy.



arwam

Post autor: arwam » pn lis 30, 2009 21:26

KrystO,

to dleczgoe w słabszychmotorach częściej padają skrzynki na dyfrach niż w tych mocniejszych?
może są te same części zamienna ale przez fabrykę na pierwszy montarz wykonywane ze słabszych materiałów



Awatar użytkownika
KrystO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
Lokalizacja: LCH

Post autor: KrystO » pn lis 30, 2009 21:28

To sa dane książkowe,teoria, a co do wytrzymałości to nie bardzo mogę się wypowiedzieć :blush:



tomecki83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
Kontakt:

Post autor: tomecki83 » pn lis 30, 2009 21:32

Moi rodzice mają też Vento AAZ z 92r. i tam też jest skrzynia ATH i chodzi bez zarzutu :)A auto juz podchodzi z przebiegiem pod 300tys. , więc chyba daje rade. A nie można powiedzieć o delikatnej jeździe bo nieraz dostawał odemnie po garach :)
Przełożenie główne na skrzyniach przeznaczonych do silnika AAZ to : 3.667



arwam

Post autor: arwam » pn lis 30, 2009 23:58

tomecki83, całe 75ps'ów :D u mnie skrzynia ledwo się trzymała ale auto robiło w 15s 200km/h



tomecki83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
Kontakt:

Post autor: tomecki83 » wt gru 01, 2009 00:33

He he no tak, myślałem że masz na myśli seryjną moc ;)Niby 75 kucy ale daje rade , tylko przy większym obciążeniu jak np. przyczepka lub nawet komplet osób + bagażnik już brakuje mu pod maską :/



arwam

Post autor: arwam » wt gru 01, 2009 00:50

tomecki83,

ja z pełnym kompletem osób na pokładzie i ciągnąc jeszcze na holu Audi 80 narzekałem na to że nie nabierał tak dynamicznie prędkości ale na piątce pod górę jeszcze przyspieszał choć oczywiście góra nie była jakoś bardzo stroma ale seria 1Z w MK3 to na tej górce już nie chciał przyspieszać z kierowcą i pasażerem tylko. :D



Awatar użytkownika
KrystO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
Lokalizacja: LCH

Post autor: KrystO » wt gru 01, 2009 14:00

arwam pisze:u mnie skrzynia ledwo się trzymała ale auto robiło w 15s 200km/h
Ale chyba bez Audicy na holu :chytry: .
Trudno w coś takiego uwierzyć!
Załóżmy że pierwszą setkę pokonałeś w 9 sek. to drugą musiał byś przejechać w 6sek.
Ja gdy miałem AAZeta to max. 170 km/h poleciałem i miałem przy tym 4400 obr/min.
Żeby podnieść prędkość o kolejne 30 km/h. to trzeba było by dołożyć ok. 700 obr/min. wtedy bym miał ok. 5100 obr/min no i 200km/h!!!!
Czy dizel to wytrzyma??? :-k



arwam

Post autor: arwam » wt gru 01, 2009 14:39

KrystO,

osiągi podawałem bez audi na holu ale pierwszą setkę robiłem w niespełna 7s a dokładnie 6,75 i to powtarzalnie zmierzone G-techem którego użyczył mi kolega.


a jak się zastanawiasz czy TD to wytrzyma to poszukaj na youtube użytkownika arekwam.
niestety nie mam ostatnich filmików kiedy jeździłem na 1,8bara bo nie robiłem ich już bo szykowałem się pod duże turbo typu HOLSET'a.
niestety zanim to nastąpiło zjawił siękupiec na silnik który się nawet nie targował więc silnik poszedł a ja niestety poszedłem w stronę TDI czego teraz żałuję.
jedyną pociechą jest spalanie tego ulepka bo zazwyczaj nie przekracza 4l/100km

[ Dodano: 01 Gru 2009 13:45 ]
na filniku 0-170km/h ruszam w 5s filmiku

po 9s od ruszenia było lekko ponad 120km/h

a tak jeździło auto na 1,4 bara i dawce która pod pełnym obciążeniem i ciśnieniem doładowania nie dawała dymu.
później jeździłem na 1,8bara i dawce która już nie przestawała dymić nawet pod pełnym obciążeniem

[ Dodano: 01 Gru 2009 13:47 ]
KrystO pisze:Trudno w coś takiego uwierzyć!
zapytaj AUREL'a on trochęjeździł moim autem więc nie ch Ci powie jak wyglądała jego pierwsza przejażdżka moim AAZ'em i co się działo jak mu powiedziałem żeby docisnął do podłogi pedał gazu bo on jechał wcześniej na wciśniętym do połowy.



tomecki83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
Kontakt:

Post autor: tomecki83 » wt gru 01, 2009 19:46

arwam , słuchaj a tak zapytam poza tematem troche , dużo modów trzeba zrobić żeby taki AAZ miał z 90KM?? :)



arwam

Post autor: arwam » śr gru 02, 2009 13:38

tomecki83,

do 90KM powinien dobić na ori osprzęcie ale dobrze by było dołożyć IC.



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » śr gru 02, 2009 14:39

arwam pisze:do 90KM powinien dobić na ori osprzęcie ale dobrze by było dołożyć IC.

przy odpowiednim cisnieniu mbc i dawce koksu i kosztem montazu boost pina to mysle, ze lekko ponad 90 mozna wyciagnac, swego czasu na ori dawce i cisnieniu ktore nawet siegalo do 1,7 bara ( cos z zaworem bylo nie tak, ustapilo po montazu IC ) + boost pin osiagalem cos takiego:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 127 gości