Strona 2 z 2

: pn lis 23, 2009 09:17
autor: Ł-u-k-a-s-z
kolega pisal ze nie ma problemu z aku a jak jest padniety regulator to zaras aku szlak trafia

Ładowanie

: pn lis 23, 2009 10:53
autor: niko02
Jak mu za mało ładuje, to nie rozwali aku, gorzej, jak ładuje za dużo, tego nie sprawdził, więc się nie wypowiadam na ten temat. Zazxnaczyłem mu tylko, jak to może wyglądać i niech sobie zrobi jeden pomiar, to wykluczy regulator.

: wt lis 24, 2009 20:16
autor: bytomka
Koledzy jak to jest z tym ładowaniem piszecie że macie 14,2 - 14,4V (niby wzorcowe) a przecież nasze orginalne (fabryczne ) alternatory mają regulatory napiecia na 14V. Więc nie powinny dawać wyższego napięcia, bo tak mają ustawiony próg ładowania. W przpadku napięcia ładowania powyżej 14V to chyba macie założone regulatory napięcia na 14,5 V to dopiero wtedy możliwe jest w/g mnie utrzymywanie stabilnego napięcia ładowania na poziomie 14,2 - 14,4 . Jeżeli jestemw błedzie to ????

: wt lis 24, 2009 20:22
autor: Zico63b
Te 0,2 czy 0,3V nie mają tak krytycznego naprawdę znaczenia.
Wszystkiemu winne są oznakowania producentów. I tak instalacja jest nazywana 12V, praktycznie każdy alternator jest oznakowany 14V/ ileś tam amperów, a napięcia regulatorów i zalecane napięcie ładowania to z kolei 14,2 do 14,5V. To są szczegóły, byle znacząco wzrastało z poziomu akumulatora (ok.12,5V) na te ponad 14V!

: wt lis 24, 2009 20:43
autor: Jarowo
bytomka, widzę, że walczysz na dwa fronty.

: wt lis 24, 2009 20:52
autor: bytomka
Kolego Jarowo
Tak te same pytanie postawiłem w tych dwóch tematach (bardzo pokrewnych)bo nurtuje mnie odpowiedź na to pytanie. Może ktoś kto mówi że ma ładowanie powyżej 14V powie że ma regulator na np 14,5V i wtwdy to jest dla mnie jak najbardziej zrozumiałe , sam mam regulator orginalny na 14V i ładuje mi pod obciążeniem 13,8V a bez obciążenia 13,95V. Jako że mam wrażenie iż to jest troszenkę za mało w stosunku do optimum zastanawiam się nad zakupem regulatora na 14,5V

: wt lis 24, 2009 21:08
autor: Jarowo
Masz z powodu takiego napięcia jak piszesz jakieś problemy? W tym drugim temacie wyjaśniłem jak mogłem najlepiej że wyniki pomiarów jak koledzy opisują nie nadają się do porównywania. Może te twoje 13,85 to tak naprawdę 13.97 gdyby pomiar był wykonywany laboratoryjnym miernikiem z dużą dokładnością. Jak nie nasz problemów z aku to daj sobie spokój. Ja mam 13,8 - 13,9 z obciążeniem na aku 44 Ah, a na bezpiecznikach i stacyjce, sterowniku silnika nawet mniej i nie mam zamiaru z tym walczyć. Lepiej Ci na duszy. :)

: wt lis 24, 2009 21:44
autor: bytomka
Kolego Jarowo

Czy Mam z powodu takiego napięcia jakieś problemy? - na razie nie , ale przy minus 15 stopni to czy starczy mi prądu aby rano zapalić auto ( stoi pod chmurką) i ruszyć do pracy, auto bedzie dopiero pierwszą zimę mnie wozić, aku mam 72Ah CENTRA ma 1,5 roku ,więc dmucham na zimne i zastanawiam się nad wymianą regulatora na 14,5 V aby mieć pewność iż będzie wystarczająco doładowywał akumulator.

: wt lis 24, 2009 21:46
autor: Duber
szuksz dziury w całym,dla lepszego samopoczucia wymień na 14.5. i po problemie.

: wt lis 24, 2009 22:23
autor: Jarowo
Myślę, że duber, dobrze to ujął. Wszak dobre samopoczucie to rzecz bezcenna

: śr lut 03, 2010 21:36
autor: Cypis876
Panowie podepne sie do tematu bo problem mnie chyba tez dotyczy
pomierzyłem dzisiaj mirnikiem i wyszły takie wartosci

Na zgaszonym aucie 12,7 V
na biegu jałowym 14,68
Na właczączonych wiatłach i biegu jałowym 14,76

I moje pytanie jest takie czy mam do wymiany regulator napiecia

:bigok:

: śr lut 03, 2010 22:16
autor: Zico63b
Kolego! Jeździj i ciesz się życiem - wartości są bardzo dobre! Te 0,25V zgubi się na przewodach (a za parę latek będzie jak znalazł) i na urządzeniach będzie wymagane 14,5V