Problem podczas hamowania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Post autor: FURMAN TDI » śr lis 25, 2009 21:25

mer.pl, Proponuje udać sie do gogoś kto ma czujnik; zrucić koła i tarcze i przystawić go do piasty, obracajac piasta najlepiej na 1 piegu(powoli!) sprawdzić czy piasta ma bicie



Awatar użytkownika
Castillo
Beatmeister
Beatmeister
Posty: 343
Rejestracja: pt sty 30, 2009 15:19
Lokalizacja: Gryfów Śląski

Post autor: Castillo » śr lis 25, 2009 21:33

Ja też tak miałem i się okazało, że tarcze do wymiany, tylko nie bierz taniego shitu bo będziesz później jeździł i reklamował



mer.pl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr lis 25, 2009 19:42
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: mer.pl » śr lis 25, 2009 21:42

castillo20 pisze:Ja też tak miałem i się okazało, że tarcze do wymiany, tylko nie bierz taniego shitu bo będziesz później jeździł i reklamował
ostatni zakup to ATE a to podobno jedn z najlepszych producentów ( komplet tarcze + klocki kosztowały mnie 500 zeta, boli kiedy po przejechaniu 700 km problem wraca).

Czy zna ktoś warsztat na terenie Warszawy lub okolic gdzie mają taki czujnik o którym pisze FURMAN TDI.

dzięki,pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr lis 25, 2009 21:50 przez mer.pl, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Post autor: FURMAN TDI » śr lis 25, 2009 21:55

Jest to prosty zegarowy czujnik mierzący w micrometrach wykorzystują g np tokarze. U mnie w intrukcji montażu nowych tarcz było zalecane najpierw sprawdzenie właśnie tym czujnikiem piasty także myśle że liczący sie warsztat samoshodowy powinien go mieć.
Rozumiem że luzów na zawieszeniu nie masz..?Tarcze z biegiem kilometrów powinny sie doszlifowywać anie krzywić...być może po założeniu kół po przejechanie 50km nie dociągnąłeś ich i tarcze mogły sie przesunąć...



mer.pl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr lis 25, 2009 19:42
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: mer.pl » śr lis 25, 2009 22:06

FURMAN TDI pisze:Jest to prosty zegarowy czujnik mierzący w micrometrach wykorzystują g np tokarze. U mnie w intrukcji montażu nowych tarcz było zalecane najpierw sprawdzenie właśnie tym czujnikiem piasty także myśle że liczący sie warsztat samoshodowy powinien go mieć.
Rozumiem że luzów na zawieszeniu nie masz..?Tarcze z biegiem kilometrów powinny sie doszlifowywać anie krzywić...być może po założeniu kół po przejechanie 50km nie dociągnąłeś ich i tarcze mogły sie przesunąć...
luzów brak, jeśli chodzi o dokręcanie to nie poprawiałem



Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Post autor: FURMAN TDI » śr lis 25, 2009 22:30

Panowie nie jestem mechanikiem ale powiem wam taką rzecz, ja też miałem ten problem, również uważałem że wymiana tarcz to tylko jeden wkręt i olśniło mnie po fakcie, tu wchodzą w grę już duże prędkości jakie stawiamy swoim perełkom i sama masa tarczy powoduje,że jest podatna na przeciążenia(dynamiczne przyśpieszenia potem ostre hamowanie) także dociągniecie koła jest ważne bo nie dość że tarcza się przesunie i będzie się krzywo szlifować, a do tego wytworzone w ten sposób bicie rozwali łożysko.
Najlepiej zmieniać koła przy pomocy pneumatyka -ważne jest równe ułożenie tarczy.
Pozdrawiam

[ Dodano: 25 Lis 2009 21:30 ]
mer.pl, Sprawdź piasty!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 249 gości