Strona 2 z 7

: śr gru 09, 2009 08:40
autor: oldstaszek
arturo pisze:
oldstaszek pisze:B4 - oleje do diesla z bezpośrednim wtryskiem - TDI
Właśnie! norma B4 jest do silników z wtryskiem bezpośrednim a należałoby zauważyć, że praktycznie na żadnym oleju (CASTROL SHELL MOBIL 10w40) nie ma normy B4 jest natomiast B3 z wyjątkiem oleju produkcji gdańskiej rafinerii - LOTOS 10W40 który spełnia normę B4 (SL/CF) VW 505.00 a większość użytkowników forum wypowiada się negatywnie na temat tego oleju.
Tajemnica krytyki czy pochwały znajduje się w oleju bazowym - takie jest moje przypuszczenie.
Niemal żadna firma produkująca oleje nie podaje tego składnika(jaki i skąd).Dlatego porównanie nie wychodzi gdyż brak info o podstawowym składniku.
Są jednak wyjątki - znajdziesz pod linkiem na dole. :pub:

To w końcu jaki

: ndz gru 20, 2009 15:11
autor: lge
Jaki olej wlać do mojego golfiaka?
-Golf IV 1.9 TDI 110 KM
-Na liczniku 160 tys. km
-Obecnie wlewany Syntetyk
-Między wymianami muszę dolewać 1,5L oleju (Nie widać aby gdzieś wyciekał)

-Niektórzy mi doradzali aby wlać już mineralny.
-To znowu czytam że mineralny bron Boże
-Jeszcze inni doradzają "Motul synergie+ 6100 Technosynthes"

Więc w końcu jaki?

: ndz gru 20, 2009 18:31
autor: oldstaszek
Napisz na jakim jeździsz - syntetyków jest dużo... :pub:

: ndz gru 20, 2009 22:44
autor: lge
AGIP EuroSport 5W/50

: pn gru 21, 2009 00:16
autor: oldstaszek
Możliwe że turbina podbiera olej - tego nie zobaczysz z zewnątrz.

: śr gru 23, 2009 22:45
autor: inozbik
Zamierzam wymienić olej w swoim bolidzie 1.4 :P Niestety nie wiem jaki jest tam zalany, do tego silnika zalecany i lany oryginalnie był syntetyk 5W30 auto było serwisowe w Niemczech (ma przebieg 136tyś) zapewne był wymieniany na ten 5W30 ale co jeśli jakiś inny? Mogę spokojnie dać 5W30 albo inny syntetyk nawet jeśli był 10W40 czy inny? Jest to bezpieczne? Jeszcze mam pytanie, ile oleju "wchodzi" o tego auta? 4l bańka starczy?

: śr gru 23, 2009 23:21
autor: oldstaszek
Ile wchodzi - 3,5 litra tak że 4 jest wystarczająco.
Do tego silnika może być stosowanych kilka gatunków oleju. Wedle mojej informacji może być np.5W-40 SL/CF jaki wypełnia VW 502.00/505.00.
10W-40 może być minerał,półsyntetyk i syntetyk - odrębne zagadnienie.
Jeżeli był syntetyk - to tego się trzymaj... :pub:

: śr gru 30, 2009 09:44
autor: gateway1

: śr sty 06, 2010 21:27
autor: oldstaszek
Aby pobudzić dyskusję o olejach...

Są produkowane oleje zawierające preparat regenerujący silnik.
Inaczej - olej ten gwarantuje utrzymanie stanu zastanego, dla konkretnego silnika a w indywidualnych przypadkach daje poprawę jego stanu(cechy indywidualnego zużycia silnika).
Nie są tanie. Sam na takim eksploatuję swojego "dziadka" i to pewnie coś koło100kkm... :pub:

: śr sty 20, 2010 09:18
autor: stmartin
Witam, Golf IV 1.4 16V z 1998 roku obecnie 114 tyś km

Czy można przejść z oleju syntetycznego na półsyntetyk
z 5W40 na 10W40? (Shell)

I czy można wrócić z półsyntetyku na syntetyk z 10W40 na 5W40? (Shell)

Czy z takimi zmianami (w jedną bądź drugą stronę) wiąże się jakieś większe ryzyko?

: śr sty 20, 2010 19:03
autor: blast3r-bley
Czeka mnie teraz wymiana szklanek w moim vw golfie IV TDI ALH 90 PS 2000r.
Obecnie smigam na oleju CASTROL Magnatec 10W-40 Diesel B3
W zwiazku z tym nie wiem jaki olej zalac:((((
Niektorzy mowia ze castrol to shit i wlasnie szklnaki padaja przez niego
inni chwala
i wlasnie nie wiem co zrobic
polecaja mi Mobil Super S TDI,ale teraz tak moge zalac pelensyntetyk????jak jezdze caly czas na polsyntetyku(auto ma nakulane 200 tys km)
bierze mi oleju tak 100-300ml na 10 tys km
boje sie ze jak teraz lyka olej to jak wleje pelensyntetyk to bedzie szlo jak woda

Pomocy mainacy :pub:

: śr sty 20, 2010 23:12
autor: oldstaszek
Proste zależności nie istnieją.
Przejście z syntetyku na pół czy na mineralny nie pociąga za sobą jakiś specnastępstw za wyjątkiem możliwego wystąpienia wzrostu zużycia paliwa(opory wewnętrzne rosną).
Przejście z minerała czy półsyntetyku na syntetyk - tu zależy od czystości silnika wewnątrz - istniejącej wielkości odkładów, jakie syntetyk pięknie rozpuści i wypłucze. Zalecam płukanie czyszczące, usuwające osady.

: pt sty 22, 2010 19:09
autor: blast3r-bley
serwis vw:
Olej najodpowiedniejszy dla silnika Pana samochodu oznaczony jest kodem: VW 500 00/VW50500(obie normy powinny być na opakowaniu), lub VW 50501. Wymiany oleju zgodnego z normą VW może dokonać każda Autoryzowana Stacja Obsługi VW .

Normy podane w poprzednim mailu charakteryzują oleje jakie producent dopuszcza do stosowania w samochodzie VW Golf IV 1.9TDI (90KM). Odpowiedzi udzielono na podstawie informacji zawartych w instrukcji obsługi do VW Golf IV z 2000 roku.



Faktycznie producent zaleca stosowanie olejów syntetycznych w silnikach benzynowych i Diesel. W kwestii zastąpienia oleju syntetycznego, półsyntetycznym lub mineralnym proszę o kontakt bezpośrednio z jednym z naszych autoryzowanych serwisów VW. Niestety ze względu na brak zezwolenia od producenta na udzielanie informacji o historii serwisowej nie jesteśmy w stanie pomóc Panu w określeniu jakiego rodzaju olejem jest obecnie zalany silnik w Pana samochodzie.

: pt sty 22, 2010 23:39
autor: Jedz budyń
Man bardzo nietypowe pytanie wywaliło mi trochę oleju od wspomagania ze zbiorniczka nie wiadomo czemu i bardzo się pieni co może być tego przyczyną ??? olej się pieni na zimnym silniku i na ciepłym co jest tego przyczyna ? góry thx :grrr: