Strona 2 z 2

: ndz lis 15, 2009 00:52
autor: remiq88
dani3lo pisze:pokazywało 11,85 na właczonym zaplonie.
Jak na moje jest OK. W końcu przy włączonym zapłonie mamy pewien pobór m.in. przez komputer, układ zapłonowy, no i po zapłonie już cała instalacja znajduje się pod napięciem, więc wynik nie jest obiektywny, gdyż takie spadki mogą mieć miejsce (w końcu to kilkunastoletni samochód i ładnych kilkanaście metrów przewodów). Lepiej gdyby nam Kolega napisał, ile ma na zaciskach przy szybie przy włączonym silniku i światłach mijania, mielibyśmy bynajmniej jakieś zbliżenie do warunków normalnej pracy podgrzewania szyby. Poza tym radzę dobrze oczyścić konektorki przy szybie drobnym papierem ściernym i sprawdzić jakie wówczas jest napięcie.
dani3lo pisze:pokazuje na zapalonym silniku 11,52V
Dopiero teraz zauważyłem ten post. A więc poszukaj uszkodzeń na całej długości instalacji doprowadzającej napięcie do szyby. Po pierwsze zmierz napięcie między masą a wyłącznikem podgrzewania szyby, zdejmij wtyczki, sprawdz ich stan, wyczyść. Przyjrzyj się również gniazdu bezpiecznika - tam również lubi pojawiać się korozja styków.

: ndz lis 15, 2009 00:59
autor: dani3lo
zmierzyłem jeszcze raz napiecie tylko ze z popietymi wtykami do szybi i pokazuje na zapalonym silniku 11,52V wiec za mało, ale teraz gdzie szukac przyczyny??

konektorki czysciłem papierem sciernym i posmarowałem lekko smarem. Ale nic nie pomogło.

: ndz lis 15, 2009 01:10
autor: remiq88
A napięcie ładowania w ogóle mierzyłeś? Masz te przepisowe minimum 13,5V?
Jeśli już wszystko sprawdziłeś, przejrzałeś przewód na całej jego drodze nie stwierdzając żadnych przetarć i innych uszkodzeń to problem masz albo w wyłączniku (przypalone styki), albo w skrzynce bezpieczników. Wyłącznik możesz ominąć na krótko łącząc kawałkiem przewodu i sprawdzić wtedy napięcie na szybie. Bynajmniej już jakiś element będziemy mogli wykluczyć.

: ndz lis 15, 2009 01:25
autor: dani3lo
tak ładnowanie jest ponad 14V. Jutro bede patrzył.